printlogo


کد خبر: 248975تاریخ: 1401/4/5 00:00
ساعی و گرفتاری‌های به جا مانده از دوره پولادگر
مردان تکواندو دور از طلا در آسیا

مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود که نمایندگان کشورمان در روز دوم 4 فینالیست داشتند که هر چهار نفر شکست خوردند تا همچنان ناهید کیانی تنها طلایی تیم ملی تکواندو باشد. تیم ملی تکواندوی ایران در دو بخش مردان و زنان راهی این رقابت‌ها شده اما حاصل کار فقط یک مدال طلا در بخش زنان بود و مردان فقط دو نقره و یک برنز کسب کردند. با ترکیب مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در وزن ۶۳- کیلوگرم، دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۷۴- کیلوگرم، محمد حسین یزدانی در وزن ۸۰- کیلوگرم و علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در بخش مردان راهی کره‌جنوبی شده اما این تیم هنوز از رسیدن به مدال طلا بازمانده است.
مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف «بائه سئو» از کره‌جنوبی دارنده نشان طلای ۲۰۱۹ جهان و ۲۰۲۰ آسیا با رنکینگ ۱۶ المپیکی رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. قبل از موسایی، میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم و نماینده ایران در المپیک توکیو نیز برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و او نیز به مدال نقره رسید. در روز نخست هم دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم مقابل اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان و قهرمان المپیک توکیو شکست خورد و از رسیدن به فینال بازمانده بود و مدال برنز را به گردن آویخت.
فرزان عاشورزاده، محمد حسین یزدانی و علیرضا نادعلیان، سه تکواندو کار کشورمان هستند که در روز پایانی روی شیاپ چانگ می‌روند. ناکامی تیم ملی مردان تکواندو تا روز پایانی در کسب مدال طلا نشان از ضعف این تیم دارد. ضمن اینکه از سه شکستی که برای تیم ملی تکواندوی ایران رقم خورده، دو شکست مقابل ازبکستان و یک شکست هم مقابل کره‌جنوبی بوده که نشان می‌دهد تکواندوی ایران در سطح آسیا حالا از ازبکستان هم عقب افتاده؛ در حالی‌ که تا پیش از این فقط کره‌جنوبی رقیب ایران بود. البته نتایج تکواندوی قهرمانی آسیا را نمی‌شود به حساب هادی ساعی نوشت؛ فعلاً ساعی آن ‌چیزی را برداشت می‌کند که محمد پولادگر در سال‌ها حضورش در فدراسیون تکواندو کاشته است.
 همچنین در ادامه مبارزات پایانی روز دوم از رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا و در بخش زنان، دو مدال نقره به تیم ایران رسید تا بانوان ایران با یک طلا و دو نقره جایگاه بهتری را داشته باشند. مبینا نعمت‌زاده در فینال وزن ۴۹- کیلوگرم به مصاف «گو گیونگ» از چین رفت و هر دو راند را به رقیب واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد. در وزن ۶۲- کیلوگرم نسترن ولیزاده از ایران به مصاف «نام مین سئو» از کره‌جنوبی رفت و او نیز با شکست برابر حریف خود به مدال نقره رسید. در روز نخست ناهید کیانی یک مدال طلا برای بانوان به دست آورده بود.

 


Page Generated in 0.0057 sec