printlogo


کد خبر: 248972تاریخ: 1401/4/5 00:00
پولادگر با صلوات رئیس مجمع گوش شکسته‌ها شد
دعوا برای کشتی

مجمع عمومی فدراسیون کشتی روز گذشته با حضور محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی و اعضای مجمع برگزار شد. این مجمع بعد از جدال هفته گذشته وزارت ورزش و فدراسیون کشتی در حالی شروع شد که برخورد سرد علیرضا دبیر با محمد پولادگر به مجمع شوک وارد کرد.
در حالی که تصور اولیه همه این بود که با توجه به درگیری لفظی هفته گذشته محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با علیرضا دبیر درباره امضای تفاهمنامه بودجه سال ۱۴۰۱، معاون ورزش قهرمانی در این نشست حاضر نشود اما با این‌ حال محمد پولادگر با دقایقی تأخیر در مجمع حاضر شد. پولادگر در حالی وارد مجمع شد و در جایگاه خود نشست که علیرضا دبیر هیچگونه سلام و علیکی با او نداشت و به یک جمله که نماینده وزارت وارد مجمع شد؛ اکتفا کرد.
این رفتار یعنی مجمع کشتی باید طوفانی باشد که اتفاقاً شد. علیرضا دبیر در این مجمع تا توانست نقدهایش را به محمد پولادگر گفت به طوری که دیگر کار از حرف و سخن گذشت و او به معاون وزیر تیکه می‌انداخت. پولادگر که شاید یکی از سخت‌ترین روزهای کاری‌اش را سپری می‌کرد، به هیچ یک از گزارش‌های فدراسیون کشتی رأی نداد اما تمامی این گزارش‌ها با رأی قاطع مجمع روبه‌رو شد.
 
اعتراض اعضای مجمع به ریاست پولادگر
بعد از حضور پولادگر در جایگاهش، ابراهیم مهربان به‌عنوان دبیر مجمع خواست جلسه را شروع کند که با اعتراض حمید یاری به‌عنوان نماینده استان‌ها در مجمع روبه‌رو شد. حمید یاری در تذکری که به دبیر مجمع داد، اعلام کرد که نماینده وزارت نمی‌تواند رئیس مجمع باشد: «طبق بند ۵ اساسنامه فدراسیون کشتی که مورد تأیید نهادهای داخلی و خارجی است، وزارت ورزش و جوانان نهاد نظارتی است و نمی‌تواند ریاست مجمع را برعهده داشته باشد. رئیس مجمع باید با رأی اعضای مجمع انتخاب شود.»

موسایی: مجمع رکن اصلی کشتی است
اجازه نمی‌دهیم دبیر به سرنوشت خادم دچار شود

تعدادی از رؤسای هیأت‌ها و اعضای مجمع در جریان مجمع فدراسیون کشتی مواردی را مطرح کردند. یکی از این افراد محمد موسایی است. او گفت: «خواهش من از آقای سجادی، وزیر ورزش و جوانان این است که به‌عنوان یک ورزشکار و قهرمان موضع خود و وزارتخانه را در مورد کشتی بیان کند که آیا باید بودجه کشتی به‌عنوان ورزش اول کشور که تمام مدال‌ها و افتخارآفرینی‌ها را داشته و 80 درصد آن برای کشتی است، قطع شود.»
او ادامه داد: «وقتی بار ورزش یک کشور روی کشتی است و 112 قهرمان المپیک و جهان اکثر مدال‌های ورزش ایران در میادین جهانی و المپیک را کسب کرده‌اند، آیا این درست است که همان رفتاری که با رسول خادم شد و بودجه کشتی را ندادند با علیرضا دبیر شود و سرنوشت این قهرمان المپیک و جهان نیز مانند رسول خادم شود.» موسایی حرف‌هایش را این‌طور به پایان برد: «ما به‌عنوان اعضای مجمع، بالاترین رکن کشتی کشور هستیم و قطعاً این اجازه را نخواهیم داد که آقای دبیر با این کج‌سلیقگی‌ها کشتی را رها کند.»

خیرآبادی: پولادگر مقابل کشتی است

بعد از تذکر حمید یاری، اعضای مجمع تصمیم به رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجمع را داشتند اما علیرضا دبیر پیشنهاد کرد که محمد پولادگر به‌عنوان رئیس مجمع انتخاب شود، بیش از نیمی از اعضای مجمع حاضر به رأی دادن به ریاست پولادگر نشدند اما چون علیرضا دبیر دستش را بالا برده بود، با یک صلوات پولادگر رئیس مجمع شد.
هر چند که جمشید خیرآبادی رئیس هیأت کشتی کردستان به انتخاب پولادگر اعتراض کرد. جمشید خیرآبادی اعتقاد داشت که پولادگر نباید رئیس مجمع فدراسیون کشتی باشد: «آقای پولادگر مدیر قدیمی هستند که الان هم در جایگاه معاون وزیر نشسته‌اند، باید مشخص کنند که مخالف کشتی هستند یا در کنار کشتی هستند؟»
خیرآبادی ادامه داد: «آقای پولادگر باید ثابت کنند که کنار کشتی هستند یا نه؟ اینکه معاون ورزش قهرمانی مقابل ورزش اول بایستد و بگوید کشتی که بیشترین مدال‌ها را در مسابقات جهانی و المپیک کسب کرده امسال بودجه نمی‌گیرد، نشان می‌دهد که به جای ایستادن کنار کشتی مقابل کشتی است. حالا چرا باید او را به‌عنوان رئیس مجمع انتخاب کنیم؟»


 


Page Generated in 0.0052 sec