printlogo


کد خبر: 248966تاریخ: 1401/4/5 00:00
رسول کربکندی: شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی نگران کننده است

مصاحبه
 امیررضا همایون    
رسول کربکندی یکی از پیشکسوتان نام آشنای فوتبال ایران است. او همچنین تجربه حضور در جام جهانی 1978 آرژانتین را در کارنامه دارد. او بر این باور است که سپاهان فصل گذشته تیم خوبی را داشت اما نوسان‌های مقطعی‌اش، این تیم را از کورس قهرمانی دور کرد و باعث شد به رتبه سوم برسد.
 
عملکرد سپاهان در فصل گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سپاهان تیم خوبی داشت. آنها حرفه‌ای‌ترین باشگاه ایران از لحاظ سخت‌افزار بودند. سپاهان همچنین محرم نویدکیا را روی نیمکت خود داشت که دومین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. متأسفانه او در مقاطعی، تمرکز خود را از دست داد و از کورس قهرمانی جا ماند تا در نهایت به مقام سوم لیگ برتر برسد.
به نظر شما مورایس می‌تواند نتیجه مطلوبی در سپاهان بگیرد؟
مربی یکی از ارکان موفقیت یک باشگاه در مسابقات است. برای کسب نتیجه مطلوب، باید عوامل مختلفی در کنار هم قرار بگیرد. مربیان خارجی به تیم‌های پایه باشگاه‌هایی که در آن حضور دارند، توجه بسیاری می‌کنند و به جوانان اعتماد دارند اما این مربی خارجی تازه به فوتبال ایران آمده و شناخت چندانی از بازیکنان ایرانی ندارد. به همین خاطر، تیم مدیریتی باشگاه باید شرایط خوبی برای او آماده کند. چند مهره از تیم جدا شده‌اند اما باز هم پتانسیل کسب موفقیت در فصل جدید را دارد.
شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شرایط تیم نگران‌ کننده است. ما هیچ‌ برنامه‌ای برای حضور در مسابقات نداریم. به نظر می‌رسد برای حضور در مسابقات، نگاه به خط حمله‌‎مان داریم اما در آوردگاهی مثل جام جهانی نمی‌توان تنها به خط حمله تکیه کرد. در واقع ما باید خط دفاع‌مان که در بازی با الجزایر آسیب‌پذیر نشان داد را ترمیم کنیم. باید اول توپ را برای مهاجمان آماده کنیم و بعد از آن، انتظار گلزنی داشته باشیم. اگر خط دفاعی تیم ملی را ترمیم نکنیم، زمانی که تحت فشار قرار بگیریم، مهاجمان هم مجبور می‌شوند در کارهای دفاعی شرکت کنند و در کل نمی‌توان تنها با ایده‌های تهاجمی و تکیه بر حضور طارمی و آزمون در جام جهانی شرکت کنیم.

 


Page Generated in 0.0053 sec