printlogo


کد خبر: 248958تاریخ: 1401/4/5 00:00
خبر



نام‌های عنایتی، برهانی و جباری مطرح است
دستیار ایرانی ساپینتو چه کسی است؟
 یکی از سؤالاتی که بعد از قرارداد بستن ساپینتو با استقلال به وجود آمد این بود که دستیار این مربی پرتغالی که خواهد بود؟ بازهم طبق عادت این چند ساله نام نخستین مربی ایرانی که مطرح شد، پیروز قربانی بود؛ اما این مربی خیلی زود این خبر را تکذیب کرد. قربانی بارها اعلام کرده در صورتی به استقلال می‌آید که نفراول این تیم باشد. بعد از پیروز اما نام چند مربی دیگر هم مطرح شد از جمله مجتبی جباری و آرش برهانی، هرچند که دیروز در تازه‌ترین خبر نام رضا عنایتی عنوان شد که هیچ کدام از این نام‌ها توسط مسئولان استقلال تأیید رسمی نشد! باید دید در نهایت با آمدن ساپینتو کدام یک از پیشکسوتان استقلال دستیار این مربی می‌شود؟

روزهای خوش بازیکنان استقلال
 ۲۰ درصد قراردادها قبل از هفته اول واریز می‌شود
 بازیکنانی که فصل گذشته در استقلال حضور داشتند از بابت مسائل مالی شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به فصول قبل شاهد بودند چون علاوه بر دریافت مطالبات لیگ بیست و یکم، بعضی از آنها که از سال‌های قبل طلبکار بودند هم توانستند به پول خودشان برسند و این دقیقاً تفاوت آشکاری بود که مدیریت کنونی باشگاه با مدیران سال‌های قبل داشت. همین مسأله موجب شده تا استقلالی‌ها برای تمدید قرارداد حداقل از باب مسائل مالی دغدغه‌های زیادی نداشته باشند چون می‌دانند با هر رقمی که به توافق برسند، آن را دریافت خواهند کرد. این‌طور که قول و قرار میان مدیران باشگاه و بازیکنان گذاشته شده است، مطالبات باقی‌مانده این فصل تا قبل از شروع لیگ بیست و دوم پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن تمام بازیکنان نیز پیش از هفته اول لیگ که در مرداد ماه برگزار می‌شود به احتمال زیاد ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد جدید خود را دریافت خواهند کرد تا با انگیزه بیشتری برای دفاع از عنوان قهرمانی وارد زمین شوند و البته به خوش حساب شدن باشگاه بیش از پیش اعتقاد پیدا کنند.

انتظار ویژه هواداران استقلال از سرمربی پرتغالی:
 بهانه نگیرد، هفت ملی‌پوش تحویل گرفته است
 هواداران استقلال همچنان با دیده تردید به سرمربی جدید این تیم نگاه می‌کنند. اگرچه ریکاردو در جلسه معارفه خود حرف‌هایی بسیار امیدوارکننده بر زبان آورد ولی طبیعی است که طرفداران تیم قهرمان لیگ برتر انتظاراتشان پس از نتایجی که فرهاد مجیدی همراه با آبی‌پوشان پایتخت کسب کرد، به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند و زیر بار هر اتفاقی نروند. این روزها در فضای مجازی کاملاً شاهد آن هستیم که هواداران استقلال در رابطه با ریکاردو ساپینتو بحث‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند. البته هنوز انتقاد از او نشده ولی انتظارات از این سرمربی بسیار بالاست و این مسأله قطعاً در همان هفته‌های آغازین فصل خود را نشان می‌دهد. استقلالی‌ها مدعی‌اند با احتساب نمایندگان این تیم در تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، ساپینتو مجموعه‌ای با هفت ملی‌پوش تحویل گرفته و قطعاً نمی‌تواند این بحث را مطرح کند که تیمی ضعیف و ناکارآمد در اختیارش گذاشته‌اند. استقلال بدون شکست قهرمان لیگ برتر شده است و استقلالی‌ها می‌خواهند شرایط خوب تیمشان که با مجیدی ایجاد شد حالا با سرمربی خارجی هم ادامه پیدا کند.

دریافت قسط ۲۵ درصدی از استقلال توسط ریکاردو؟
 دقیقاً طبق همان پیش‌بینی که انجام شده بود، مدیران باشگاه استقلال در مورد میزان قرارداد ریکاردو ساپینتو هیچ حرفی نزدند و مدعی شدند که این مسأله یک توافق دوجانبه و کاملاً محرمانه میان دو طرف است که هیچ کدام از طرفین بدون رضایت دیگری اجازه صحبت کردن در موردش را ندارد. قاعده‌ای که تقریباً در تمام تیم‌های ایرانی رعایت می‌شود و امیدواریم حداقل اگر روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس طبق برنامه پیش رفت، شاهد انتشار دقیق و درست قرارداد تمام بازیکنان و مربیان این دو تیم طبق قانون باشیم. اگرچه مدیران باشگاه استقلال این خبر ما را تأیید نکرده‌اند و به احتمال زیاد چنین کاری را نیز صورت نخواهند داد ولی خبرها بیانگر آن است که ریکاردو تا قبل از اینکه فصل برای استقلال آغاز شود، ۲۵ درصد از کل قراردادش را دریافت می‌کند. براساس برخی شایعات مطرح شده در سایت‌های داخلی و خارجی، این مربی پرتغالی بابت هدایت استقلال قراردادی به ارزش ۴۵۰ هزار دلار منعقد کرده که البته پاداش‌ها و آپشن‌های ویژه‌ای هم در آن گنجانده شده است.


Page Generated in 0.0060 sec