printlogo


کد خبر: 248955تاریخ: 1401/4/5 00:00
استراتژی استقلال بعد از ناکامی در جذب ستاره‌های لیگ
پنج لژیونــــر در سبد خرید آبــــی


رضا حمیدی
نقل و انتقالات استقلال تا امروز به گونه‌ای پیش نرفته که رضایتمندی هواداران این باشگاه را به‌دنبال داشته باشد و حتی بسیاری از پیشکسوتان از عملکرد مدیران باشگاه استقلال ابراز نگرانی می‌کنند. بعد از معرفی ساپینتو پیش‌بینی می‌شد تصمیم‌گیران با سعید صادقی نیز به توافق نهایی برسند اما این بازیکن هم به پرسپولیس پیوست تا عملاً تمام ستاره‌های لیگ برتر راهی باشگاه رقیب شوند.
با از دست دادن فرصت جذب ستاره‌های داخلی حالا باشگاه استقلال به‌دنبال توافق با لژیونرهایی است که جایگاه خود را در تیم‌های خارجی از دست داده‌اند و احتمال توافق با آنها وجود دارد.
در روزهای گذشته موضوع جذب مهدی قایدی بارها از سوی رسانه‌های نزدیک به استقلال مطرح شده است و حتی رقابتی پنهان میان باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی که سرمربی الاتحاد کلبای امارات شده، به وجود آمده است اما پرواضح است که جذب این بازیکن برای باشگاه استقلال بسیار دشوار می‌نماید و بعید است که مسئولان استقلال قادر به پرداخت حق انتقال این بازیکن باشند.
به همین دلیل جذب قایدی را نمی‌توان پروژه قابل دسترسی برای باشگاه استقلال دانست اما شاید یارگیران در باشگاه استقلال بتوانند با فرشید اسماعیلی به توافق‌هایی دست یابند. این بازیکن ظاهراً مورد توجه باشگاه العربی نیست چون در تمرینات این باشگاه حضور ندارد و در تهران به سر می‌برد. در کنار او سعید عزت‌اللهی نیز همین وضعیت را با باشگاه الغرافه دارد و اگر مسئولان باشگاه استقلال قدری دست بجنبانند می‌توانند با این دو بازیکن به توافق‌هایی دست یابند. عزت‌اللهی بازیکنی است که از تجربیات مطلوبی برای بازی در ترکیب استقلال برخوردار است و می‌تواند کمربند خط میانی آبی‌ها را سفت و محکم کند. فرشید اسماعیلی هم در روزهایی که باشگاه استقلال موفق به جذب سعید صادقی نشده، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود، هرچند که این بازیکن در فضای نامطلوبی استقلال را به مقصد لیگ قطر ترک کرد اما به هر حال او از لحاظ فنی وضعیت مناسبی دارد و به کار ساپینتو که عاشق بازیکنان فانتزی و هجومی است می‌آید.
علاوه بر این سه بازیکن همچنان پرونده جذب کاوه رضایی باز است. این بازیکن مصدومیت خود را تکذیب کرده که این نشان می‌دهد از سلامت جسمانی برای ادامه فعالیت در فوتبال برخوردار است اما آنچه بازگشت این بازیکن به استقلال را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد، ناآمادگی و دوری از شرایط مسابقه است. با این حال رضایی که سابقه بازی در ترکیب استقلال را دارد، گزینه‌ای مطلوب برای بازگشت محسوب می‌شود و چنانچه مسئولان باشگاه استقلال بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند، در نقل و انتقالات به موفقیت‌هایی خواهند رسید، کما اینکه دیدیم سرخ‌ها نیز با جذب پورعلی‌گنجی و بیرانوند توانستند خود را در نقل و انتقالات پیش‌فصل به تیمی امیدوارکننده بدل سازند.
در عین حال موضوع جذب محمد محبی، هافبک میانی باشگاه سانتاکلارای پرتغال را نیز نباید نادیده انگاشت. این بازیکن تحت قرارداد با باشگاه پرتغالی است و اگر مسئولان باشگاه استقلال مذاکرات با این بازیکن را جدی دنبال کنند جای هیچ شک و شبهه‌ای در خط میانی استقلال فصل بعد وجود نخواهد داشت. تصور کنید عزت‌اللهی، محبی و اسماعیلی به استقلال ملحق شوند؛ آیا بودن چنین بازیکنانی در کنار مهدی‌پور، حسین‌زاده و نیک‌نفس برای استقلال رهاورد نامناسبی را به همراه خواهد داشت؟! پاسخ روشن است. حضور توأمان این بازیکنان استقلال را نیز در خط میانی به تیمی رعب‌آور تبدیل خواهد کرد ضمن اینکه جذب یکی، دو مهاجم خارجی نیز که قرار است توسط ساپینتو انجام شود، استقلال را به سمت یک تیم رؤیایی پیش خواهد برد و براحتی عقب‌ماندگی در نقل و انتقالات نسبت به رقیب سنتی جبران خواهد شد و استقلال به سمت یک تیم رؤیایی حرکت خواهد کرد.

 


Page Generated in 0.0057 sec