printlogo


کد خبر: 248950تاریخ: 1401/4/5 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
سه نفر روی نیمکت



نگاه فنی
جعفر برزگر  
تراکتور در لیگ بیست و یکم بسیار دور از انتظار ظاهر شد، به طوری که در چند هفته پایانی جزو گزینه‌های سقوط بود. آنها تغییرات زیادی را روی نیمکت داشتند و شاید یکی از دلایل ناکامی‌شان همین مهم بود.

حذف مقابل مس رفسنجان
تراکتور خیلی زود از رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفت. آنها در اولین بازی رودرروی تیم لیگ برتری مس رفسنجان قرار گرفتند که تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه برنده‌ای نداشت. در ضربات پنالتی هم این مسی‌ها بودند که با نتیجه 3-1 به پیروزی رسیدند.


برکناری فیروز کریمی
سه باخت و یک پیروزی کارنامه فیروز کریمی در چهار بازی ابتدایی بود و همین برای برکناری‌اش کفایت می‌کرد.
آنها نفت آبادان را 3-صفر شکست دادند اما به تیم‌های گل‌گهر، استقلال و پیکان باختند.

سولدو جانشین کریمی
فیروز کریمی که برکنار شد، مسئولان باشگاه تراکتور هدایت تیم‌شان را به زوانمیر سولدو سپردند. او یکی از ستارگان سابق تیم ملی کرواسی بوده است.
همچنین این مربی سابقه هدایت تیم‌های فوتبال دیناموزاگرب کرواسی و اف‌سی کلن آلمان را دارد.
سولدو در مقطعی کوتاه نیز به عنوان دستیار فلیکس ماگات آلمانی در تیم شاندنگ لوننگ چین کار کرده و آدامیرا واکر اتریش آخرین تیمی بوده که هدایت آن را برعهده داشته است.
قهرمانی دوگانه در کشور کرواسی با تیم دیناموزاگرب در فصل ۲۰۰8-۲۰۰7 از افتخارات سرمربیگری سولدو بوده و این در حالی است که او در طول یک دهه اخیر کارنامه جالبی در عرصه مربیگری نداشته است. اما این مربی بعد از 15 بازی و کسب 12 امتیاز برکنار شد و محمد نصرتی تا انتخاب سرمربی جدی و رأی بازی با سپاهان روی نیمکت نشست که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

نوبت به ساغلام رسید
سومین مربی که روی نیمکت تراکتور نشست. ارطغرول ترکیه‌ای بود. او عضو تیم ملی فوتبال ترکیه بوده و ۳۰ بازی ملی در کارنامه‌اش وجود دارد.
ساغلام در بازی‌های یورو ۱۹۹۶ در تیم ملی ترکیه حضور داشت. او عضو تیم ملی فوتبال ترکیه بوده و ۳۰ بازی ملی در کارنامه‌اش وجود دارد.
ساغلام در بازی‌های یورو ۱۹۹۶ در تیم ملی ترکیه حضور داشت. این مربی تا روز آخر هدایت پرشورها را برعهده
داشت.
عباس‌زاده مؤثرترین بازیکن
 در لیگ بیست و یکم 32 بازیکن برای تراکتور به میدان رفتند که عملکرد دو بازیکن نسبت به بقیه متفاوت بود. محمد عباس‌زاده در 24 بازی و 1479 دقیقه حضورش در میدان هشت گل زد و دو پاس گل داد. پیمان بابایی دیگر مهاجم تراکتوری‌ها در 25 بازی و 2069 دقیقه پنج گل زد.

بازی نیمه تمام با پرسپولیس
بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور به علت پرتاب سنگ و بطری از سوی تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز در دقیقه 72 با تصمیم داور مسابقه نیمه تمام ماند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم روز دوشنبه، ۱۶ خرداد رأی مربوط به دیدار نیمه‌تمام تراکتور و پرسپولیس را صادر کرد. طبق این رأی، نتیجه دیدار تراکتور و پرسپولیس ۳ بر صفر به سود پرسپولیس و دیدارهای فصل آینده این دو تیم بدون حضور تماشاگر اعلام شد. همچنین سعید آقایی، امید عالیشاه، حامد پاکدل و محمد مسلمی‌پور با جرایم مختلفی مواجه شدند.

سه امتیاز بدون بازی
مسابقه دو تیم نساجی مازندران و تراکتور تبریز از هفته سی‌ام لیگ برتر به دلیل اعلام نشدن ورزشگاه از سوی میزبان برگزار نشد. براساس حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، نتیجه بازی سه بر صفر به نفع تراکتور تبریز اعلام شد.

در حسرت دو پیروزی
تیم تراکتور در 28 بازی (بدون احتساب بازی با پرسپولیس و نساجی) هیچ تیمی را در دو بازی رفت و برگشت شکست ندادند. آنها در عوض به استقلال و آلومینیوم اراک شش امتیاز دادند و فقط با سپاهان در هر دو بازی به تساوی دست پیدا کردند.

تیم داخل خانه
تیم تراکتور که همیشه عادت داشته کنار هوادارانش و با حمایت آنها نتایج خوبی را به دست آورد در این فصل هم با اینکه اکثر بازی‌ها بدون تماشاگر بود اما باز هم بیشتر امتیاز‌های‌شان را در خانه به دست آوردند. بر اساس آمار 21 امتیاز از 31 امتیاز را در تبریز کسب کردند.  

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق و ارسال از سمت راست: هر کدام 6 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 10 تا
تعداد گل‌های زده و خورده در دقایق پایانی
زده نیمه اول: 2 تا - زده نیمه دوم: 4 تا
خورده نیمه اول: یک گل- خورده نیمه دوم: صفر
داوران بازی‌های خانگی: حاج‌ملک، شریفی، راکی(2)، مؤمنی، غلامی، خورشیدی، سیدعلی، اکبریان، ناظمی، مهدوی، بنیادی‌فر، همرنگ
کمک داوران بازی‌های خانگی: سلطانی، حجتی، بهمنی(3)، نجفی، پورحیدری، رعیت‌(2)، راهی، افشون، عسگرمحمدی، سبحانی، شفیعی، انتظاری، حاجی‌پور، شهریاری، اسعدی، سیفی، نوری، داودزاده، آشورماهانی، ایلدروم، محمدی



 


Page Generated in 0.0061 sec