printlogo


کد خبر: 248943تاریخ: 1401/4/5 00:00
خبر و مصاحبه



تنها با در نظر گرفتن مرحله گروهی جام جهانی
سهم تیم ملی؛ 9 میلیون دلار!

نشریه «الرایه» قطر در گزارشی به جوایز در نظر گرفته شده برای جام جهانی 2022 قطر پرداخت و این دوره را گران‌ترین تاریخ معرفی کرد.
طبق اعلام نشریه قطری فیفا در مجموع برای 32 تیم شرکت کننده 440 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است. توزیع جوایز جام جهانی 2022 قطر به ترتیب زیر است:
- قهرمان: 42 میلیون دلار
- نایب قهرمان: 30 میلیون دلار
- سوم: 27 میلیون دلار
- چهارم: 25 میلیون دلار
- مجموع جوایز پنجم تا هشتم: 66 میلیون دلار (17 میلیون برای هر تیم)
- مجموع جوایز تیم‌های نهم تا 16: 104 میلیون دلار (13 میلیون برای هر تیم)
- مجموع جوایز تیم‌های 17 تا 32: 144 میلیون دلار (9 میلیون دلار برای هر تیم)
طبق قانون فیفا 30 درصد جوایز تیم‌ها به بازیکنان می‌رسد. بدین ترتیب از جایزه 42 میلیون دلاری قهرمان مبلغ 12.6 میلیون دلار به بازیکنان می‌رسد یعنی هر بازیکن تیم قهرمان مبلغ 547 هزار دلار پاداش دریافت می‌کند.
طبق اعلام نشریه قطری تیم‌هایی که در دور اول از رقابت‌های جام جهانی 2022 خداحافظی می‌کنند مبلغ 9 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. 30 درصد از این پاداش یعنی 2.7 میلیون دلار به بازیکنان تیم می‌رسد و هر بازیکن 117 هزار دلار به دست می‌آورد.
تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم مسابقات جام جهانی 2022 قطر حضور دارد و باید با تیم‌های ملی امریکا، انگلیس و ولز رقابت ‌کند. طبق اعلام نشریه قطری تیم ملی کشورمان تا الان 9 میلیون دلار از حضورش در مرحله گروهی دریافت می‌کند و بازیکنان ایران هم فقط با حضور در هر 3 بازی هر کدام 117 هزار دلار به جیب می‌زنند.

بعد از لغو بازی فوتسال ایران - آرژانتین
ایران - اسپانیا هم برگزار نمی‌شود

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتسال ایران با اسپانیا همانند دیدار با آرژانتین لغو شد. بعد از حضور وحید شمسایی در رأس کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران و اصرار او برای بازی با تیم‌های سرشناس، فدراسیون فوتبال مذاکره با چند تیم مطرح جهان از جمله آرژانتین و اسپانیا را آغاز کرد. بر همین اساس قرار بود تیم ملی در روزهای 15 و 17 تیر ماه دو بازی با تیم ملی آرژانتین انجام دهد. اقدامات فدراسیون فوتبال برای سفر تیم ملی فوتسال به آرژانتین در حال انجام بود که به یکباره این اقدامات از سوی فدراسیون فوتبال آرژانتین متوقف شد.
به نظر می‌رسد آرژانتینی‌ها بنا به مسائل سیاسی تمایلی به سفر تیم ملی فوتسال ایران به آرژانتین و انجام بازی‌های تدارکاتی را ندارند. بعد از این اتفاق فدراسیون فوتبال تلاش کرد که بازی با اسپانیا را در دستور کار قرار دهد که انجام بازی با این کشور در شهریور ماه و در روزهای 10 و 19 برنامه‌ریزی شده بود. حالا به نظر می‌رسد این دیدارها هم به‌دلیل تداخل در برنامه‌های دو تیم برگزار نخواهد شد. تیم ملی فوتسال با حضور در تورنمنت تایلند برای حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های فوتسال با هدایت وحید شمسایی آماده می‌شود.
در هفته‌های اخیر علاوه بر لغو این دو دیدار، مسابقه دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و کانادا هم به خاطر مسائل سیاسی لغو شد و موجب شد تیم ملی فیفادی پرتنشی را در خرداد ماه پشت سر بگذارد. البته لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با اسپانیا دلیل سیاسی نداشت.

انتظار ما آماده شدن بازیکنان در باشگاه‌هاست
شمسایی: قرار نبود بازی با اسپانیا قطعی شود

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال درباره لغو بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان با اسپانیا، می‌گوید: «قرار نبود بازی با اسپانیا قطعی شود. فقط من و شهاب سفال‌منش با سرمربی این تیم صحبت کرده و مکاتباتی انجام دادیم. از او خواستیم تاریخی برای برگزاری بازی دوستانه به ما بدهند تا در حدفاصل تعطیلی لیگ که می‌خواهیم تیم را برای مسابقات آسیایی آماده کنیم، در آن زمان با اسپانیا بازی کنیم.»
شمسایی می‌گوید: «نامه خود را هم زدیم اما وقتی تاریخ مدنظر ما را دیدند گفتند هرچند دوست داریم با ایران بازی کنیم اما در این تاریخ به‌دلیل شروع لیگ‌مان نمی‌توانند لیگ را تعطیل کنند. ضمن اینکه گفتند در آن تاریخ پلی‌آف اروپا را هم دارند. برای ما برگزاری بازی دوستانه در آن تاریخ خیلی مهم بود اما درباره دیدار با آرژانتین آن اتفاقات افتاد. قرار نبود با اسپانیا بازی کنیم اما فقط رایزنی کردیم که در نهایت انجام نشد.»
سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه شاگردانش چه بازی‌های تدارکاتی را پیش رو دارند، تأکید می‌کند: «فکر نمی‌کردیم درباره بازی با آرژانتین چنین اتفاقی بیفتد. هر دو طرف هدفمند و روی برنامه جلو می‌رفتیم. ما و آرژانتین راغب به برگزاری بازی دوستانه بودیم. دوست داشتیم بازیکنان‌مان مقابل قهرمان جهان محک جدی بخورند اما نشد. اکنون نکته حائز اهمیت برای من این است که 23 و 24 تیر استارت لیگ زده می‌شود و قبل از اردوی تیم ملی، هفت تا هشت هفته مسابقات برگزار خواهد شد. امیدوارم بازیکنان بتوانند در لیگ خودشان را آماده کنند.»

فوتسال عراق با سرمربی سابق زنان ایران قهرمان غرب آسیا شد
 تمجید عراقی‌ها از شهناز یاری

دیدار فینال رقابت‌های فوتسال زنان غرب آسیا، جمعه شب بین تیم‌های عراق و عربستان برگزار شد که عراق با پیروزی چهار بر دو مقابل حریف خود جام قهرمانی را به دست آورد. شهناز یاری، سرمربی سابق تیم ملی ایران هدایت تیم عراق را برعهده دارد و به تازگی با فدراسیون فوتبال عراق به توافق رسیده است.
تیم عراق در مرحله نیمه نهایی هم مقابل کویت به پیروزی پر گل ۱۲ بر صفر رسید که هدایت کویت را هم شهرزاد مظفر دیگر مربی ایرانی برعهده دارد. مظفر با تیم ملی ایران به‌عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ رسید و پس از آن راهی کویت شد و فوتسال زنان این کشور را راه‌اندازی کرد.
شهناز یاری، مربی ایرانی فوتسال دو ماه پیش به‌صورت رسمی به‌عنوان سرمربی تیم ملی زنان عراق انتخاب شد تا این تیم را در مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی عربستان رهبری کند. عراقی‌ها در فینال این رقابت‌ها به مصاف عربستان میزبان رفتند و موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسند.
در همین رابطه سایت «اسپورت» عراق به تمجید از مربی ایرانی پرداخت و نوشت: «با تشکر از این بانو (شهناز یاری) به خاطر تغییراتی که ایجاد کرد و برخی از افرادی که سال‌ها تیم زنان را تحت کنترل داشتند کنار گذاشت.»
تصمیمات مهم این بانوی ایرانی باعث شد تا فوتبال زنان عراق با درخشش در سطح بین‌المللی و مطرح شدن در سطح منطقه‌ای تاریخ جدیدی را رقم بزند.

اعلام زمان رونمایی میزبان جدید
جام ملت‌های آسیا 2023

کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمان رونمایی میزبان جدید جام ملت‌های آسیا 2023 خبر داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 وارد عمل شد تا میزبان جدید این تورنمنت فوتبالی در قاره کهن را انتخاب کند.
نشریه «الرایه» قطر در گزارشی نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب میزبان جدید مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 بعد از کناره‌گیری چین وارد عمل شده است. طبق گزارش‌های رسیده تاکنون 3 فدراسیون به‌صورت رسمی برای میزبانی از این رقابت‌ها عمل کردند.
استرالیا، ژاپن و کره جنوبی 3 نامزد رسمی میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023 به شمار می‌آیند. طبق گزارش AFC میزبان جدید جام ملت‌های آسیا در تاریخ 17 اکتبر(25 مهر) رونمایی خواهد شد.
از فرصت تعیین شده برای کاندیداتوری در رقابت‌ها 5 روز باقی مانده است ولی هنوز هیچ کشور غرب آسیا برای میزبانی رسمی جام ملت‌های آسیا دست به کار نشده است.





 


Page Generated in 0.0061 sec