printlogo


کد خبر: 248942تاریخ: 1401/4/5 00:00
حامی کی‌روش، حامی اسکوچیچ
حرفه‌ای مثل ســـردار ؛ از او تمجید کنیم

نیکادل اسدی
دراگان اسکوچیچ بعد از شکست مقابل الجزایر با انتقادهای بسیاری مواجه شد. گروهی بر این عقیده‌اند که او باید جای خود را به مربی جدیدی بدهد و تیم ملی با حضور این مربی نمی‌تواند به موفقیت در جام جهانی 2022 امیدوار باشد. منتقدان معتقدند اسکوچیچ نام کوچکی برای نیمکت تیم ملی است و به همین دلیل برخی از بازیکنان تیم ملی نیز از او تبعیت نمی‌کنند. موضوعی که هنوز کسی آن را در اردوی تیم ملی ندیده و فقط در حد حرف و گمانه‌زنی است.
میان بازیکنان تیم ملی، سردار آزمون از جمله ستاره‌هایی است که به حمایت از اسکوچیچ پرداخته و بارها تأکید کرده که باید با او به جام جهانی برویم. با این حال برخی مدعی‌اند چون اسکوچیچ جنم مدیریتی ندارد و ستاره‌ها در اردو با برخورد او مواجه نمی‌شوند، حمایت از او را در دستور کار قرار داده‌اند! موضوعی که در نوع خود عجیب و قابل تأمل است.
 به‌عنوان نمونه می‌گویند چون اسکوچیچ کاری به کار ستاره‌هایی چون سردار، طارمی و یا علیرضا جهانبخش ندارد، آنها هم از ادامه همکاری با این مربی حمایت
می‌کنند.
آزمون در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش هم حامی او بود و معتقد به اینکه باید به این مربی باتجربه پرتغالی اعتماد کرد. کی‌روش یک مربی باتجربه بود و البته با دیسپلین. در اردوهای تیم ملی بازیکنی وجود نداشت که بخواهد بی‌انضباطی کند و از دستورات او سرپیچی. همه باید سر وقت از خواب بیدار می‌شدند، صبحانه می‌خوردند، در کلاس‌های آنالیز شرکت می‌کردند و سپس تمرین را با انگیزه‌ای بالا انجام می‌دادند.
در دوران کی‌روش خبری از خروج از اردو و خیلی اتفاقات دیگر نبود اما سردار در آن مقطع هم یکی از بازیکنان مورد اطمینان کی‌روش بود و همیشه از وجود مربی پرتغالی به‌عنوان یک نعمت برای تیم ملی صحبت
می‌کرد.
اگر قرار بود سردار به‌دلیل راحتی در اردوی تیم ملی از دراگان اسکوچیچ حمایت کند، چرا حامی کی‌روش بود که نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار می‌داد و در این بخش ستاره با بازیکن معمولی فرقی نداشت؟ یادمان نمی‌رود کارلوس کی‌روش در خلال جام جهانی 2018 حتی به بازیکنان اجازه نداد در لابی هتل محل استقرار تیم ملی، با خانواده‌های خود ملاقات کنند.
 دیسیپلین و نظم از این بیشتر؟ با این حال آزمون از جمله بازیکنانی بود که رابطه حسنه‌ای با کی‌روش داشت و همیشه در قامت یک بازیکن از او و سبک مربیگری‌اش حمایت می‌کرد.
با توجه به این دو نمونه، نباید به سردار آزمون انتقاد کرد و حمایت او را به عدم مدیریت اسکوچیچ ربط داد. او نشان داده بازیکنی حرفه‌ای است و یک بازیکن حرفه‌ای در همه حال از سرمربی وقت تیمش حمایت می‌کند.
سردار این را بارها اثبات کرده، پس نیازی به انتقاد از آزمون نیست.
 


Page Generated in 0.0047 sec