printlogo


کد خبر: 248937تاریخ: 1401/4/4 00:00
آخرین ضربه محکم علی مرادی به ورزش ایران
رئیس نیستی! کجا می‌روی؟

علی مرادی؛ همین چند روز پیش بود که با ابطال انتخابات عملاً ریاست او بر فدراسیون وزنه‌برداری وجهه قانونی خودش را از دست داد تا مردی که دو دوستی به میز و صندلی این فدراسیون چسبیده بود در ورزش ایران هیچ جایگاهی نداشته
باشد.
با این حال دیروز بود که خبر رسید مرادی برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری راهی آلبانی شده است!
قرار است در این انتخابات تکلیف پست‌های ریاست، نایب رئیس، دبیرکل، هیأت اجرایی، کمیته‌ها و کمیسیون‌های فدراسیون جهانی مشخص شود.
این در حالی است که تا قبل از ابطال انتخابات وزنه‌برداری علی مرادی هم برای پست‌های ریاست، دبیرکلی، نایب رئیسی و هیأت اجرایی کاندیدا شده بود اما حالا که رئیس نیست و سمت خودش را به سجاد انوشیروانی (به عنوان سرپرست) داده است اصلاً مشخص نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.
روز پنجشنبه بود که یکی از رسانه‌های خارجی از این نوشت که با توجه به اینکه علی مرادی دیگر ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ایران را برعهده ندارد، از انتخابات کنار گذاشته می‌شود.
در اساسنامه فدراسیون جهانی نیز آمده است که نماینده فدراسیون ملی در کنگره باید رئیس، نایب رئیس، دبیر کل یا عضو هیأت رئیسه فدراسیون باشد. البته تصمیم نهایی در این زمینه با فدراسیون جهانی است اما اگر همه چیز طبق قانون پیش برود او نباید در انتخابات شرکت کند.
اینجا قانون را در نظر می‌گیریم و سؤالات خودمان را می‌پرسیم.
اول اینکه چرا علی مرادی با آگاهی از قوانین موجود به آلبانی سفر کرده است؟
دوم اینکه اگر به هر دلیلی به علی مرادی اجازه شرکت در این جلسه داده شود، حکم چه چیزی را خواهد داشت؟
آیا هزینه‌های این سفر باز هم از جیب خزانه فدراسیون خواهد بود یا اینکه علی مرادی شخصاً همه آن را تقبل خواهد کرد؟
بهتر است علی مرادی زمانی که از آلبانی برگشت، مثل همه مواقعی که احساس خطر می‌کرد روزه سکوت نگیرد و درباره سفر، شرایطی که پیش آمد و البته از همه مهم‌تر هزینه‌هایی که برای این سفر شده، توضیحات لازم را بدهد.
ما آماده این هستیم تا ریز فاکتور و هزینه‌ها را در رسانه خودمان منتشر کنیم. آقای علی مرادی! امیدواریم که آخرین ضربه بر پیکر نزار وزنه‌برداری را محکم نزده باشید و این سفر حداقل جنبه توریستی نداشته
باشد.
 


Page Generated in 0.0056 sec