printlogo


کد خبر: 248930تاریخ: 1401/4/4 00:00
واکنش تند به صحبت‌های عضو هیأت مدیره استقلال
اتهـــــام به اسکوچیـــــــچ!


فصل نقل و انتقالات یک جنگ واقعی بین تیم‌ها محسوب می‌شود؛ البته جنگ نابرابری که عده‌ای با تانک و موشک وارد می‌شوند و تعدادی حتی تفنگ ساچمه‌ای هم ندارند! به همین دلیل هم بازیکنان با قیمت‌های کاذب در این بازار آشفته برنده می‌شوند. در روزهای گذشته، یک بازیکن نبض بازار نقل و انتقالات را بدجور در دست خود داشت و آنقدر بین باشگاه استقلال و پرسپولیس چرخید تا در نهایت وعده‌های باشگاه پرسپولیس او را در این باشگاه میخکوب کرد. شایعه شده سعید صادقی با رقم باور نکردنی (برخی می‌گویند 28 میلیارد تومان!) به علاوه آپشن‌های جانبی به پرسپولیس پیوست؛ اتفاقی که بیش از حد باشگاه استقلال را ناراحت کرد و در واکنش به این انتقال، محمد مؤمنی یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال حرف‌هایی به زبان آورد که باعث تعجب اهالی فوتبال شد.
او گفت: «ما استقلال هستیم و تیم ملی نیستیم که قول سهمیه حضور در جام جهانی را بدهیم.» مؤمنی در پاسخ به این سؤال که تیم‌های دیگر چنین قولی می‌دهند، تأکید کرد: «حتماً این قول را داده‌اند.»
مسئولان فدراسیون این بار در اقدامی سریع از مؤمنی به کمیته اخلاق شکایت کردند. ارگان رسمی فدراسیون این متن را ظهر دیروز منتشر کرد: «در پى اظهارات توهین‌آمیز محمد مؤمنى عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال و وارد نمودن اتهامات واهى نسبت به تیم ملى نسبت به ارجاع این پرونده به کمیته اخلاق و پیگیرى موضوع از سوى مراجع قانونى اقدام خواهد شد. بدون شک، موضوعات مطرح شده مصداق وارد آوردن اتهام صریح به کادرفنى تیم ملى، ساختار سازمانى و ادارى فدراسیون و همچنین زیر سؤال بردن جایگاه و‌ شأن ملى‌پوشان شایسته فوتبال ایران است. عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال باید در کمیته اخلاق مستندات و مدارک مرتبط با ادعاى خود را در کمترین زمان ممکن ارائه نماید و در صورت عدم وجود چنین مدارکى، پاسخگوى توهین و اتهام وارده نسبت به تیم ملى و فدراسیون فوتبال ایران باشند.»
از سوی دیگر، محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی با انتشار یک توئیت جنجالی، این‌طور نوشت: «سخنان وهن‌آمیز و توهین‌آمیز عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال بار دیگر نشان داد که حضور افراد کوچک در پست‌های بزرگ، فقط موجب تخفیف و تحقیر جایگاه‌ها می‌شود. محمد مؤمنی حتی آنقدر دانش و آگاهی ندارد که سعید صادقی در اردوی تیم ملی در قطر بوده!»
اما بخش دیگری از این ماجرا، شخص دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است. مؤمنی احتمالاً قصد داشت باشگاه پرسپولیس را به چالش بکشد اما تیرهای او به سمت اسکوچیچ روانه شد زیرا این‌طور عنوان کرد که باشگاه‌ها به بازیکنان قول می‌دهند که به تیم ملی بروند. این جمله فقط یک معنا دارد؛ پشت پرده فوتبال، باشگاه‌ها برای جذب بازیکن جدید با اسکوچیچ
هماهنگ هستند!
مؤمنی اعتقاد دارد باشگاه‌ها با وعده‌ حضور در تیم ملی، بازیکن جذب می‌کنند اما مگر مدیران باشگاه‌ها، مسئول دعوت بازیکنان به تیم ملی هستند؟ چه کسی بازیکنان را به اردو فرامی‌خواند؟ دراگان اسکوچیچ! پس منظور مؤمنی، حمله به اسکوچیچ بود و حرف‌های او، جایگاه سرمربی تیم ملی را زیر سؤال می‌برد. مسئولان فدراسیون واکنش تندی نشان دادند و حالا قرار است مؤمنی راهی کمیته اخلاق شود. حتماً در کمیته اخلاق مشخص می‌شود آیا باشگاهی برای جذب بازیکن، وعده تیم ملی را داده یا نه. این پرونده، جنجال جدید در فوتبال ایران به شمار می‌رود که هواداران تیم‌های پرطرفدار را به جان هم انداخته است.
 


Page Generated in 0.0054 sec