printlogo


کد خبر: 248924تاریخ: 1401/4/4 00:00
استقلال سا‌پینتو، هجومی‌تر از استقلال مجیدی
در جست‌و‌جوی یک شماره 10 ؛ بخت آمانوف باز می‌شود؟

ایران ورزشی – استقلال مجیدی فصل گذشته نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت و قهرمان شد، ولی در فاز حمله به خوبی فاز دفاع نبود. عنوان بهترین خط دفاع و شکست‌ناپذیری استقلال هم تأییدی بر این نکته است که اولویت مجیدی گل نخوردن بود، در حالی که استقلال در خلق موقعیت برتری محسوسی نسبت به رقیبانش نداشت. هدایت استقلال در فصل جدید با سا‌پینتو است و طبیعی است که این مربی به‌دنبال پیاده کرده ایده‌های خودش باشد. تیم‌های قبلی پینتو فوتبال هجومی بازی می‌کردند و به نظر می‌رسد که او بخواهد با استقلال هم فوتبال هجومی‌تری نسبت به فصل قبل بازی کند. اگر مربیان ایرانی نگران بودند که با اولین شکست با مجیدی مقایسه شوند و بلیت‌شان در استقلال باطل شود، پینتو چنین نگرانی ندارد و با روش خودش پیش خواهد رفت. او خواهان حملات بیشتر، موقعیت‌های بیشتر و گل‌های بیشتر است. به گفته مؤمنی، عضو هیأت مدیره استقلال، پینتو تعدادی از بازی‌های استقلال را تماشا و آنالیز کرده و قطعاً نیازهایش را برای تقویت تیم به باشگاه اعلام کرده است. استقلال فصل گذشته با روش انتقال سریع بازی می‌کرد و مجیدی نیاز چندانی به استفاده از هافبک هجومی پاسور احساس نمی‌کرد، ولی پینتو به چیدمان 1-3-2-4 علاقه دارد و نیاز به یک شماره 10 آماده و خلاق در این تیم احساس می‌شود. این موضوعی است که مربی پرتغالی هم به آن اشراف دارد و این می‌تواند یکی از معدود تکه‌های گم شده پازل استقلال باشد. گزینه‌ها برای پست 10 در فوتبال ایران محدود است و ممکن است استقلال مجبور شود سراغ گزینه‌های خارجی برود. حالت دوم این است که پینتو با موجودی فعلی برنامه‌اش را کامل کند و ظاهراً آمانوف یکی از گزینه‌های مربی پرتغالی است.
هافبک ازبک فصل گذشته شروع خوبی در استقلال داشت، ولی بعد از هدر دادن پنالتی در بازی جام حذفی مقابل نساجی به نیمکت رفت و کمتر به کار گرفته شد. اگر او در پست 10 بازی کند، وظایف دفاعی کمتری خواهد داشت و می‌تواند توانش را روی حرکات هجومی و تغذیه مهاجمان بگذارد. رویکرد تهاجمی پینتو به معنی فوتبال جذابتر از سوی استقلال خواهد بود و برای هواداران که این فصل به سکوها برمی‌گردند خبر خوبی است، ولی این ماجراجویی می‌تواند تیم را در دفاع آسیب‌پذیرتر کند و او باید مراقب حفظ تعادل بین فاز دفاع و حمله باشد. موفقیت ایده‌های تهاجمی پینتو زمانی ارزشمند خواهد بود که استقلال استحکام دفاعی‌اش را حفظ کند.
استقلال بعد از جدایی اجباری دو مدافع اصلی‌اش، یزدانی و مرادمند توانست یک سوم پایانی فصل را با اضافه شدن چشمی و سیلوا و بازگشت عارف غلامی پشت سر بگذارد و حالا باید دید پینتو برای شروع فصل روی چه مدافعانی می‌تواند حساب کند. با تمدید قرارداد دانشگر و حضور غلامی استقلال فعلاً دو مدافع میانی دارد و تمدید قرارداد سیلوا هم در دستور کار باشگاه است.


Page Generated in 0.0042 sec