printlogo


کد خبر: 248917تاریخ: 1401/4/4 00:00
سوژه

پرسپولیس دو بازیکن جوانش را به راحتی از دست داد
شجاعی و شریفی رفتند، بدون یک ریال درآمدزایی

این روزها همه درباره شرایط سنی پرسپولیس حرف می‌زنند؛ تیمی که سال به سال پیرتر و خسته‌تر می‌شود حتی اگر ستاره‌های بیشتری داشته باشد!
فصل قبل یکی از عوامل ناکامی پرسپولیس را می‌شد در همین معدل سنی بالای تیم جست‌و‌جو کرد. تیم یحیی مشکلات فنی و غیر فنی زیادی داشت که از جمله آن سن بالای بازیکنانش بود. در واقع همه نفرات اصلی اسکواد تیم بالای 27-26 سال سن داشتند و اندک نفرات جوان‌تر هم یا بازی نمی‌کردند یا اصلاً به لیست تیم نمی‌رسیدند. یحیی گل محمدی اصولاً خیلی سخت به بازیکنان جوان اعتماد می‌کند و معتقد است پرسپولیس جای بازیکنان ستاره و باتجربه است که بتوانند کار در بیاورند که طبیعتاً در فوتبال ایران بازیکنان جوانی که از این خصوصیات داشته باشند به اندازه انگشتان یک دست هم پیدا نمی‌شود. البته منظور از بازیکن جوان بازیکن زیر 25 سال است هر چند در دنیای فوتبال بازیکن جوان به پدری و گاوی بارسا می‌گویند که در ترکیب اصلی یک تیم بزرگ بازی می‌کنند و می‌توانند تکیه‌گاه کادر فنی باشند. پرسپولیس این فصل شش خرید داشته که غیر از یکی از آنها همه بالای 29-28 سال سن دارند و بدین ترتیب میانگین سنی سرخ‌ها برای فصل بعد بالاتر هم خواهد رفت و این مشکل می‌تواند در فصل آینده به شکل جدی‌تری هم وجود داشته و هدف یحیی برای تکرار قهرمانی‌ها را تهدید کند. با وجود این آنچه در حال حاضر به‌عنوان نقیصه و خطایی دیگر از سوی کادر فنی و باشگاه پرسپولیس دیده می‌شود از دست دادن راحت اندک بازیکنان جوان تیم است. محمد شریفی و علی شجاعی دو بازیکن نسبتاً جوانی بودند که قراردادشان در پایان فصل گذشته تمام شد و یکی‌شان به نساجی پیوست و دیگری هم در آستانه توافق با این باشگاه است. پرسپولیس در حالی این بازیکنان جوان را از دست داد که در زمان عقد قرارداد با آنها قراردادهایی دو ساله بسته بود در حالی که می‌توانست حداقل سه ساله با آنها ببندد. چنانچه این اتفاق نمی‌افتاد همین حالا و در شرایطی که احتمالاً یحیی به هیچ کدام نیاز نداشت می‌توانست از قبال فروش آنها به نساجی یا هر باشگاه دیگری درآمدزایی کند اما هر دو بازیکن بدون اینکه ریالی به پرسپولیس سود برسانند از این باشگاه رفتند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هم شجاعی هم شریفی نسبت به قبل از حضور در پرسپولیس بازیکنان به مرتب شناخته شده‌تر و گران‌تری شده‌اند حتی اگر خیلی کم برای سرخ‌ها بازی کرده باشند. در واقع پرسپولیس هر دو نفر را رشد داد و قیمت‌شان را میلیاردی کرد اما حالا هیچ سودی از این ترانسفرها نمی‌برد تا خطاهای مدیران قبلی باشگاه در مورد عقد قرارداد با این نفرات به چشم بیاید. اتفاقی که در مورد مهدی عبدی با هوشمندی رخ داد و حتی وقتی بحث ترانسفر این بازیکن مطرح شد پرسپولیس می‌توانست و می‌تواند مبلغ قابل توجهی بابت رضایتنامه او دریافت کند.

مطهری، پاکدل را هم می‌خواهد

علی شجاعی هافبک چپ پای پرسپولیس که یحیی دیگر او را نمی‌خواست روز پنجشنبه با قراردادی یکساله به نساجی پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که شجاعی ابتدا رقم بالایی به باشگاه قائمشهری پیشنهاد داده بود اما سرانجام به خاطر حمید مطهری 4-3 میلیارد پایین‌تر آمد و به تیم سابقش پیوست. مطهری البته محمد شریفی دیگر هافبک جوان پرسپولیس را هم می‌خواهد و به نظر می‌رسد کار انتقال او هم به این باشگاه مازندرانی تمام شده است تا جایی که شاید همین امروز این انتقال نهایی شود. نکته جالب اینکه از بین بازیکنان بلاتکلیف پرسپولیس حمید مطهری سرمربی فعلی نساجی حامد پاکدل مهاجم لرستانی سرخ‌ها را هم می‌خواهد. مطهری منتظر است ببیند یحیی بعد از جذب احتمالی کاسیانو دیاز کدام یک از مهاجمانش را بیرون می‌گذارد و اگر پاکدل بیرون بماند حتماً او را جذب خواهد کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دیروز یکی از سایت‌های ورزشی خبر داد پرسپولیس قصد دارد قرارداد حامد پاکدل را تمدید کند آن هم در حالی که این مهاجم 31 ساله یک فصل دیگر با باشگاهش قرارداد دارد.

 


Page Generated in 0.0056 sec