printlogo


کد خبر: 248910تاریخ: 1401/4/4 00:00
سوژه



مذاکرات استقلال با هافبک سانتاکلارا جدی شد
مدیران استقلال: محبی را قطعی می‌خواهیم

مذاکرات باشگاه استقلال با محمد محبی که در لیگ پرتغال بازی می‌کند، جدی شده است. این بازیکن فصل پیش هم مورد توجه فرهاد مجیدی قرار داشت اما مدیربرنامه‌های او به باشگاه استقلال اعلام کرد محبی قصد دارد به بازی در اروپا ادامه دهد. مسئولان باشگاه استقلال اما بار دیگر با این بازیکن خوش‌تکنیک وارد مذاکره شده‌اند تا شاید اگر محبی به بازگشت به فوتبال ایران تمایل نشان دهد، این بازیکن را به خدمت بگیرند. در مذاکرات اولیه میان باشگاه استقلال و محبی توافق‌هایی حاصل شده اما مدیربرنامه‌های این بازیکن به سران باشگاه استقلال اعلام کرده ریش و قیچی در صدور رضایتنامه این بازیکن در دست باشگاه سانتاکلارا است و اگر مسئولان این باشگاه پرتغالی به انتقال قرضی محبی رضایت دهند، این بازیکن به استقلال ملحق خواهد شد. جالب است که در مذاکرات اولیه به مسئولان باشگاه استقلال گفته شده محبی را به طور قرضی به این باشگاه خواهند داد اما آجورلو به مدیربرنامه محبی گفته که این بازیکن را به‌صورت قطعی می‌خواهد. این درخواست بدان معنا است که باشگاه استقلال مبلغ کافی برای پرداخت حق انتقال قطعی محبی را در اختیار دارد که باید دید باشگاه سانتاکلارا با این خواسته موافقت خواهد کرد یا خیر؟! به هر حال بعد از منتفی شدن حضور صادقی در استقلال، جذب محمد محبی می‌تواند رضایت خاطر هواداران استقلال که این روزها عمیقاً نگران آینده باشگاه خود هستند را جلب کند و قدری فشار را از روی شانه‌های آجورلو بردارد.

بازیکنی که مجیدی به پایش ایستاد
استقلال جلالی را از دست نمی‌دهد

تابستان سال گذشته وقتی فرهاد مجیدی با وجود آسیب‌دیدگی ابوالفضل جلالی تأکید داشت این مدافع را می‌خواهد بسیاری از هواداران استقلال تعجب کرده بودند و حتی تعدادی از مسئولان وقت باشگاه نیز قلباً تمایلی به انجام این کار نداشتند ولی اصرار فراوان سرمربی وقت آبی‌پوشان موجب شد ابوالفضل جلالی استقلالی شود و با وجود اینکه بخش زیادی از نیم‌فصل اول را نیز به خاطر سپری کردن دوران نقاهت از دست داد فرهاد مجیدی همچنان به پای او ایستاد و تأکید می‌کرد این بازیکن یکی از مهره‌های آینده‌دار فوتبال ایران خواهد شد. اصرار مجیدی و بازگشت ابوالفضل جلالی به شرایط بازی آرام آرام خود را نشان داد و کار به جایی رسید که دراگان اسکوچیچ این بازیکن را در اردوی قطر با سایر ملی‌پوشان همراه کرد تا مشخص شود فرهاد چند ماه قبل انتخاب کاملاً درستی انجام داده بود. حالا خبر‌ها بیانگر آن است که جلالی چند پیشنهاد خوب دارد ولی استقلالی‌ها اصرار دارند او را در جمع بازیکنان خودشان حفظ کنند و این‌طور که می‌گویند اصلاً با جدایی این بازیکن در فصل آینده موافقت نخواهند کرد.

چینی: در مقابل ساپینتو صبور باشید

علی چینی، پیشکسوت استقلال درباره روند انتخاب سرمربی در این باشگاه این جملات را به زبان آورده است: «شاید بعضی‌ها تحمل و صبر کمی داشتند و برای انتخاب سرمربی جدید عجله می‌کردند، اما زمان مشخص کرد که این انتخاب خیلی هم دیر نشده بود و آجورلو توانست با دقت انتخابی مناسب برای استقلال انجام دهد. به هواداران توصیه می‌کنم در نقل و انتقالات هم عجله نکنند و مطمئن باشند که برای فصل بعد هم استقلال بهترین تیم را خواهد داشت.» چینی ادامه داد: «بعضی تیم‌ها که فصل گذشته در رقابت فنی با استقلال کم آورده بودند، ناچار بودند برای راضی کردن هواداران خود و خرید فرصت دوباره دست به نقل و انتقالات هیجانی زده و در این راه ریخت و پاش کنند. آنها اگر این کار را نمی‌کردند (منظورش پرسپولیس است) که هواداران‌شان فرصت دیگری نمی‌دادند و باید خودشان می‌رفتند. اما استقلال تیم کاملی داشت و نیازی به نقل و انتقالات هیجانی نداشت. به نظرم مسیر استقلال در نقل و انتقالات صحیح است و هواداران هم نباید هیجانی شده و باشگاه را تحت فشار قرار دهند.» آیا ساپینتو در استقلال موفق خواهد شد؟ چینی به این سؤال اینگونه پاسخ می‌دهد: «هر مربی در استقلال ابزار کافی که شامل بازیکن، شرایط مالی مناسب و زمین تمرین است را داشته باشد و در کنار آن از سوی هوادار و مدیریت مورد حمایت قرار گرفته و به او فرصت بدهند می‌تواند موفق شده و تیم را قهرمان کند. ساپینتو هم مربی کوچکی نیست و او هم تحت این شرایط که نام بردم توان قهرمان کردن دوباره آبی‌ها را دارد.» چینی رقابت برای فصل بعد را جذاب می‌داند: «در فصل جدید رقابت برای قهرمانی قطعاً جذاب‌تر و فشرده‌تر از فصل گذشته است و کار استقلال هم برای حفظ و تکرار قهرمانی سخت‌تر از به دست آوردن قهرمانی قبلی خواهد بود، اما با شناختی که از مجموعه باشگاه دارم به یقین رسیده‌ام که در این رقابت تیم ما کم نخواهد آورد و شانس زیادی برای تکرار قهرمانی خواهد داشت. فقط کافی است هواداران صبر خود را از دست ندهند و همان‌طور که از مربیانی مثل استراماچونی و مجیدی حمایت کردند و به آنها فرصت دادند، از این مرد پرتغالی هم حمایت کرده و به وی نیز زمان کافی بدهند.»

در حالی که مذاکرات با فولاد ادامه دارد
شاید وریا یک فصل دیگر در استقلال بماند

مسئولان باشگاه استقلال تا به امروز هیچ واکنش رسمی نسبت به آینده‌ وریا غفوری از خود نشان نداده‌اند و ظاهراً قصد دارند در سکوت این موضوع را پیش ببرند. وریا غفوری چند روز قبل مصاحبه‌ای انجام داد و در آن گفت‌و‌گو نسبت به رفتار مسئولان باشگاه استقلال گله کرد. بعد از این مصاحبه بحث پیوستن آقای کاپیتان به باشگاه فولاد خوزستان داغ‌تر شد و حتی جواد نکونام در گفت‌و‌گویی نسبت به جذب این بازیکن ابراز تمایل کرد. با این حال باشگاه استقلال در تلاش است ماجرای وریا را به شکل مسالمت‌آمیزی حل کند و به همین دلیل هم هست که بحث تمدید دوباره قرارداد این بازیکن با استقلال در باشگاه استقلال جدی شده و احتمال دارد در روزهای آتی مذاکراتی با این بازیکن انجام شود. طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایران ورزشی از وضعیت وریا با استقلال به دست آورده موضوع این بازیکن با باشگاه استقلال هرگز به حواشی و مسائلی از این دست ارتباط ندارد و اگر این روزها می‌بینید که نسبت به تمدید قرارداد او تردیدهایی در ذهن مدیریت باشگاه استقلال شکل گرفته فقط به‌دلیل شرایط فنی این بازیکن است که به سن بازنشستگی نزدیک شده است. درواقع مسئولان باشگاه استقلال به ماجرای وریا فقط فنی نگاه می‌کنند و قصد دارند شرایطی را در این تیم ایجاد کنند که بازیکنان آینده‌دارتر فرصت عقد قرارداد با این باشگاه را داشته باشند. البته احتمال تمدید قرارداد کاپیتان همچنان وجود دارد.



 


Page Generated in 0.0064 sec