printlogo


کد خبر: 248909تاریخ: 1401/4/4 00:00
خبر



موافقت با جدایی برای ابراز تشکر
فرشید سمیعی، یکی از معاونان باشگاه استقلال مدعی شده مدیرعامل باشگاه استقلال در جریان جدایی مجیدی بعد از پایان فصل بیست و یکم نبوده است. سمیعی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که آجورلو برای تشکر از سرمربی سابق استقلال با جدایی‌اش موافقت کرده است. سمیعی می‌گوید: «مجیدی دلایلی برای جدایی از استقلال داشت که برای ما محترم است. او برای استقلال خیلی زحمت کشید اما برخی انتقاد کردند که چرا مدیریت به سرمربی اجازه رفتن داد، اما وی خیلی زحمت کشید و در بسیاری از موارد از خودش مایه گذاشت ولی وقتی جدایی را به‌عنوان خواسته خودش در نظر گرفت و به ما اعلام کرد، مدیریت تصمیم گرفت به‌عنوان تشکر و پاداش با درخواستش موافقت کند در حالی که همگان به‌دنبال این بودند مجیدی بماند. مجیدی قبل از جدایی از ما درخواست کرد به خاطر تلاش‌ها و زحماتش قرارداد قبلی فسخ شود تا بتواند به تیم جدیدی برود. با وجود مخالفت باشگاه استقلال و صحبت‌های مکرری که با او حتی از دوبی داشتیم، بنا به دلایلی که خیلی از آنها واقعی و به خاطر جو فوتبال ایران بود مجیدی تصمیم گرفت که نباشد و مدیریت هم موافقت کرد.»

پرتغالی‌های تازه در راه استقلال
احتمال دارد ساپینتو زمینه‌ساز حضور دو بازیکن پرتغالی در استقلال شود. این مربی پرتغالی نام برخی بازیکنان به همراه فیلم‌های آنها را به مسئولان باشگاه استقلال داده تا اگر مورد تأیید قرار گرفتند به استقلال بیایند. ساپینتو این بازیکنان را تأیید کرده اما از باشگاه استقلال نیز خواسته این بازیکنان را به دقت ارزیابی کنند و نظرشان را به او بگویند تا اگر درنهایت مورد موافقت قرار گرفتند، زمینه حضورشان در استقلال فراهم شود. از طرفی ساپینتو درباره همکاری با چند دستیار پرتغالی نیز مذاکراتی با باشگاه استقلال داشته و آجورلو قول مساعد داد که یک یا دو دستیار مد نظر این مربی به استقلال بیایند. با توجه به اینکه نام برخی پیشکسوتان استقلال از جمله جباری برای حضور روی نیمکت استقلال نیز مطرح شده، به نظر می‌رسد یک مربی ایرانی صاحبنام نیز در کنار سرمربی پرتغالی قرار خواهد گرفت. قرار است بعد از بازگشت ساپینتو به استقلال درباره حضور پرتغالی‌های تازه در استقلال تصمیم‌گیری شود تا استقلال بسرعت آماده شروع تمرینات خود در لیگ برتر شود.

استقلال برای دستیاران خارجی باید جداگانه پول بدهد
 از قرار معلوم قراردادی که با سرمربی جدید استقلال بسته شده بابت مسائل مالی فقط شامل حال خود ریکاردو ساپینتو می‌شود و دستیاران او را در بر نخواهد گرفت. از بابت مربیان ایرانی که تکلیف کاملاً مشخص است و هر دستیار وطنی که به جمع کادر فنی استقلال اضافه شود با این باشگاه قرارداد ریالی می‌بندد و بدیهی است پرداخت این دستمزد هیچ ارتباطی به سرمربی خارجی نخواهد داشت ولی طی روزهای گذشته این بحث مطرح شده بود که تمام دستمزد دستیاران خارجی هم به‌صورت کنترات روی قرارداد ساپینتو بیاید و استقلال دیگر کاری با مربیانی که این سرمربی با خودش می‌آورد نداشته باشد. به نظر می‌رسد طرح مذکور هنوز اجرایی نشده و تا اینجای کار قرار است مربیان خارجی مد نظر ریکاردو هم هر کدام به‌صورت جداگانه با استقلال قرارداد ببندند. استقلال به احتمال فراوان جدا از بحث سرمربی، در این فصل دو مربی خارجی هم خواهد داشت که در مقام دستیاران مرد پرتغالی انجام وظیفه می‌کنند. اتفاقی که معمولاً رخ می‌دهد و مربیان خارجی که به فوتبال ما می‌آیند حداقل دو دستیار غیر ایرانی هم با خودشان می‌آورند.

مرد پرتغالی گران‌تر از مجیدی
 استقلال تکلیف سرمربی خود برای فصل آینده را شناخت و حالا می‌داند با چه کسی باید از عنوان قهرمانی پیکارهای لیگ بیست و یکم دفاع کند. فرهاد مجیدی از جمع آبی‌پوشان جدا شد تا ریکاردو ساپینتو هدایت این تیم در فصل بعد را برعهده بگیرد. چهره‌ای که حداقل به‌عنوان بازیکن در فوتبال اروپا کاملاً شناخته شده محسوب می‌شود و حرف‌هایش در جلسه معارفه بسیار امیدوارکننده بود. برخی شایعات حکایت از این دارد که ریکاردو با قراردادی به ارزش ۴۵۰ هزار دلار به استخدام استقلال درآمده است. هر چند معمولاً قراردادهای خارجی در فوتبال ایران هرگز علنی نمی‌شود ولی اگر همین مبلغ را ملاک قرار بدهیم با توجه به قیمت ارز و امکانات دیگری نظیر اجاره یک منزل مسکونی لوکس و ایاب و ذهاب در طول فصل می‌توان گفت مرد پرتغالی برای استقلال از فرهاد مجیدی هم گران‌تر شده است و باید ببینیم به اندازه چنین رقمی که برایش هزینه می‌شود کارایی هم خواهد داشت یا خیر؟! در حال حاضر بزرگترین دغدغه هواداران استقلال این است که ساپینتو با تیم آنها هم دقیقاً مانند اغلب تیم‌های دیگری که هدایتشان را برعهده داشته، رفتار کند و اقامتش در تهران طولانی نشود چون او اصلاً به ماندن زیاد در یک تیم اعتقادی ندارد!

 


Page Generated in 0.0059 sec