printlogo


کد خبر: 248906تاریخ: 1401/4/4 00:00
جنگ پنهان استقلال و سرمربی سابق
رقابت فرهاد و ساپینتو برای جذب قایدی



رضا حمیدی
روزی که مهدی قایدی استقلال را به مقصد الاهلی امارات ترک کرد، همگان تصور می‌کردند این بازیکن روند رو به رشدی را در باشگاه جدید خود طی خواهد کرد، اما قایدی برخلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرد و تبدیل به مهره غالباً نیمکت‌نشین باشگاه الاهلی امارات شد؛ به طوری که حالا سران این باشگاه اماراتی قصد دارند او را به تیم دیگری بفروشند. البته برد بزرگ را از انتقال احتمالی مهاجم ریزنقش ایرانی بازهم باشگاه الاهلی خواهد کرد، چون برای این بازیکن رقم قابل توجهی برای حق انتقال به دیگر تیم‌ها تعیین خواهد کرد تا از قرارداد بلند‌مدتی که با ستاره سابق آبی‌ها منعقد کرده، سود قابل توجهی ببرد.
الاهلی در حالی در فکر فروش و درآمدزایی از قایدی است تا شاید فشار مالی که بابت جذب این بازیکن متحمل شد را اینگونه جبران کند که فرهاد مجیدی بعد از حضور در باشگاه الاتحاد کلبای امارات مذاکرات خود برای جذب سوگولی سابق خود را آغاز کرده است. مجیدی که در روزهای آغازین حضورش در تیم جدید مشت خود را برای جذب قایدی باز نکرده بود در یک هفته اخیر تلاش فزاینده‌ای برای جذب این بازیکن از خود به خرج داده و از سران باشگاه الاتحاد کلبا که از هم‌تیمی‌های سابقش در فوتبال امارات محسوب می‌شوند، خواسته تحت هر شرایطی این بازیکن را به خدمت بگیرند تا خط حمله‌اش در فصل آتی لیگ امارات جان تازه‌ای بگیرد.
مذاکرات مدیران باشگاه الاتحاد کلبا با مهدی قایدی در روز‌های اخیر تا حدی موفقیت‌آمیز پیش رفته و گفته می‌شود قایدی به تیم مجیدی نزدیک شده است، اما در این میان باشگاه استقلال نیز سخت به‌دنبال بازگرداندن قایدی است و بعد از حضور ساپینتو این پروژه را به طور جدی دنبال می‌کند تا شاید بتواند دوباره ستاره سابق خود را به استقلال بازگرداند.
در واقع یک جنگ پنهان میان باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی برای جذب مهدی قایدی در جریان است و مسئولان استقلال بی‌توجه به اینکه سرمربی سابق خود به‌دنبال جذب این بازیکن است، در تلاشند زمینه‌ساز بازگشت قایدی در استقلال شوند.
از سویی ساپینتو نیز در مذاکراتی که با مسئولان باشگاه استقلال داشته تأکید کرده مهدی قایدی می‌تواند دوباره در استقلال به یک مهره کلیدی تبدیل شود. ساپینتو که فیلم بازی‌های سال‌های گذشته استقلال را هم تماشا کرده و علاوه بر فصلی که گذشت استقلال سال‌های قبل را نیز زیر نظر داشته، سبک بازی مهدی قایدی را همسو با تفکرات هجومی‌اش می‌داند و به مدیران باشگاه استقلال گفته که حضور دوباره این بازیکن در خط حمله استقلال اتفاق بسیار فوق‌العاده‌ای خواهد بود.
در واقع هم ساپینتو و هم مجیدی مهر تأیید زده‌اند بر توانایی‌های مهدی قایدی و اگر مدیران استقلال بتوانند قایدی را که به باشگاه الاتحاد کلبا نزدیک شده از چنگ مجیدی درآورند، برد بزرگی را در نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم به‌نام خود ثبت خواهند کرد و چه بسا بتوانند با همین یک خرید تمام عقب‌ماندگی خود در نقل و انتقالات را جبران کنند.
استقلال قبل از معارفه سرمربی جدید خود هیچ اقدام شایسته و قابل تقدیری در نقل و انتقالات نداشت و تنها سجاد شهباززاده را به خدمت گرفت که جذب این بازیکن سر و صدای آنچنانی در فوتبال ایران به پا نکرد، اما شکی نیست که حضور قایدی تا حد زیادی کفه ترازو را به سمت استقلال سنگین خواهد کرد.

 


Page Generated in 0.0052 sec