printlogo


کد خبر: 248894تاریخ: 1401/4/4 00:00
خبر


جام جهانی تیروکمان فرانسه
تیم میکس کامپوند ایران به نیمه‌نهایی نرسید
تیم میکس کامپوند ایران با شکست برابر فرانسه از صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی بازماند. تیم ایران که با ترکیب گیسا بایبوردی و محمدصالح پالیزبان در مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان پاریس به مصاف رقبای خود رفت، در دور نخست با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۴۹ مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید و راهی دور بعدی شد. تیم ایران در دور دوم پس از تساوی در امتیاز 150، در تیر طلایی مقابل دانمارک به برتری رسید و راهی دور سوم شد، اما در یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۵۶ بر ۱۵۰ مقابل فرانسه شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.
 
 شکست ساحلی‌بازان هندبال ایران مقابل قطر
ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران در جریان مسابقات قهرمانی جهان یونان مقابل پرافتخارترین تیم آسیا تن به شکست دادند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان یونان مقابل قطر به میدان رفت و با نتیجه دو بر یک مقابل این تیم شکست خورد.
تیم ملی ایران که در مرحله اصلی این رقابت‌ها به یک پیروزی و دو شکست دست یافته است باید منتظر بازی دیگر گروهش باقی بماند. در صورتی که ملی‌پوشان ایران نتوانند در میان ۸ تیم برتر قرار بگیرند باید برای تعیین جایگاه ۸ تا ۱۲ تلاش کنند.
رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۳۱ خرداد به میزبانی هراکلیون یونان آغاز شده و تا ۵ تیرماه ادامه دارد. جواد صادقی، شهریار حسینی، حسین رحمتی، پارسا دهقانی، مسلم کاظمی، علی پیرزاده اهوازی، وحید عرب‌زاده، میلاد حمیدی‌فر، امین کاظمی و مهدی رزاق‌پور ترکیب تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند.

بالاخره تکلیف کمیسیون‌های ژیمناستیک مشخص می‌شود
انتخابات سه کمیسیون فدراسیون ژیمناستیک امروز (شنبه) به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. بنابر اعلام فدراسیون ژیمناستیک، باتوجه به تأیید نهایی اسامی داوطلبین انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، داوران و مربیان، این انتخابات امروز شنبه (چهارم تیرماه) از ساعت 8 تا ساعت 16 به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
قرار بود انتخابات کمیسیون‌ها 16 خردادماه برگزار شود اما با درخواست فدراسیون و موافقت وزارت ورزش و جوانان به تعویق افتاد تا برخی از افرادی که نتوانسته بودند به دلایل مختلف در آن شرکت کنند، بتوانند ثبت‌نام کنند.
مقداد قلندرپور، سرپرست دبیری فدراسیون پس از لغو برگزاری انتخابات در روز 16 خرداد گفته بود: «با بررسی‌هایی که انجام شد و طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کمیسیون‌ها، متوجه شدیم تعداد داوطلبان برای حضور در انتخابات این کمسیون‌ها با محدودیت مواجه می‌شود. ما مشاهده کردیم که خیلی از استان‌ها در این باره توجیه نبودند و در جریان قوانین قرار نداشتند. به همین دلیل فرصت ایجاد کردیم تا تعداد زیادی در انتخابات ثبت‌نام کنند.»
با برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها، قدمی به سوی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون برداشته می‌شود؛ البته اگر اراده‌ای برای برگزاری این مجمع وجود داشته باشد.
 
 شکست فیروزجا مقابل شطرنج‌باز امریکایی
علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است، در دور ششم این رقابت‌ها مقابل فابیانو کاروآنا قرار گرفت و شکست خورد. این شکست در حالی برای فیروزجا رقم خورد که این شطرنج‌باز با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات حضور دارد در حالی که حریف امریکایی او دارای ریتینگ ۲۷۸۳ بود.
فیروزجا که در این بازی نتوانست موفق عمل کند، با نمایش ضعیف شکست خورد تا حدود ۵ واحد ریتینگ زنده از دست بدهد. با این شکست فیروزجا به رده پنجم جهان در رنکینگ زنده جهانی سقوط کرد. شطرنج‌باز امریکایی پس از این پیروزی گفت: «واقعاً مطمئن نیستم که پشت صحنه چه خبر است اما می‌توانم بگویم که فیروزجا در سطح معمول خود بازی نمی‌کند!» فیروزجا با این شکست با ۲ امتیاز در قعر این رقابت‌ها قرار گرفت و نپو روسی همچنان با 5/4 امتیاز صدرنشین است. این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج‌باز در حال پیگیری است.


Page Generated in 0.0059 sec