printlogo


کد خبر: 248893تاریخ: 1401/4/4 00:00
حذف نام مرادی، بیرانوند و قریشی از لیست انتخابات جهانی وزنه‌برداری
تلاش برای واگذاری حق رأی به انوشیروانی



رضا عباسپور     
 مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حالی قرار است طی امروز و فردا(4 و 5 تیرماه) در شهر تیرانای آلبانی برگزار شود که شانس کسب کرسی برای ایران از بین رفت. وقت‌کشی‌های علی مرادی و همراهانش به خاطر اینکه خودشان در این مجمع حضور داشته باشند، فرصت وزنه‌برداری ایران را سوزاند. به این ترتیب که رأی دیوان عدالت، ابطال انتخابات سال 98 و علنی شدن تخلفات صورت گرفته در این مجمع پرحاشیه باعث شد، بر اساس قانون و آیین‌نامه جدید انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، نامزدهای معرفی شده(علی مرادی، محسن بیرانوند و سیدعلیرضا قریشی) چون دیگر سمتی در فدراسیون وزنه‌برداری ایران نداشته و به لحاظ قانونی و رسمی نیزحمایت سیستم مدیریتی ورزش کشور را پشت سر خود ندارند، از لیست نامزدهای انتخابات جهانی وزنه‌برداری حذف شوند!
 
مرادی و حامیانش فرصت‌سوزی کردند!
امروز و فردا (4 و 5 تیر 1401) قرار است بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام تکلیف فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مشخص شود و تیم مدیریتی این فدراسیون معرفی شود؛ تیمی که تا سال‌های زیادی در وزنه‌برداری جهان تأثیرگذار هستند. در این شرایط مهم و حیاتی، علی مرادی و حامیان او به خاطر چند روز حضور و ماندگاری در رأس وزنه‌برداری به خاطر رسیدن به کرسی جهانی، هر آنچه در توان داشتند گذاشتند تا فرصت طلایی تصاحب یک یا چند کرسی معتبر و ارزشمند جهانی برای فدراسیون وزنه‌برداری ایران از بین برود. زیرا مرادی خودش بهتر از هر کس دیگری می‌دانست که هم بازنشسته است و هم اینکه تخلف انتخاباتی او خیلی زود علنی شده و مجمع او باطل می‌شود. اما او و همراهانش دانسته وقت‌کشی کردند تا این حق از وزنه‌برداری ایران سلب شود. حالا مرادی، بیرانوند و قریشی با توجه به اینکه از نظر قانونی هیچ سمتی در فدراسیون وزنه‌برداری ایران ندارند، حتی اگر تیم جدید سرپرستی وزنه‌برداری هم در خصوص تغییرات انجام شده مکاتباتی با IWF نداشتند، به طور خودکار نامشان از لیست انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری حذف می‌شد. بنابراین علی مرادی و حامیانش بار دیگر با پافشاری و اصرار غیرقانونی برای ماندن و ارسال نامشان به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای حضور غیرقانونی در مجمع انتخاباتی جهانی، ضربه‌ای سنگین به وزنه‌برداری ایران زدند.
 
همراهی IWF
قطعاً هوشمندانه‌ترین کاری که سجاد انوشیروانی و تیم جدید سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری بلافاصله بعد از حضورشان و جلسه معارفه انجام دادند، مطلع کردن مسئولان عالیرتبه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از تغییرات مدیریتی و اجرایی شکل گرفته در فدراسیون وزنه‌برداری ایران بود. اگرچه زمان مطلوب برای گرفتن ارتباط با مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و رایزنی برای معرفی نماینده جدید در مجمع انتخاباتی جهانی از دست رفت و احتمالاً به جز دادن حق رأی در مجمع انتخاباتی جهانی به سجاد انوشیروانی، سرپرست جدید وزنه‌برداری، شانس دیگری برای وزنه‌برداری ایران (برای حضور در مجمع انتخاباتی و کسب کرسی جهانی) نمی‌توان توقع داشت.
اما همین که با مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ارتباط برقرار شده و آنها از تغییر و تحولات مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری ایران آگاه شده‌اند، اتفاق خوبی افتاده است زیرا اگر بیش از این فرصت در اختیار تیم قبلی مدیریتی وزنه‌برداری داده می‌‌شد، دیگر تبعات منفی این اقدام را در آینده نمی‌شد جمع کرد. البته در شرایط فعلی اگرچه امکان کسب کرسی وجود ندارد اما می‌توان امیدوار بود که مسئولان جدید فدراسیون به‌دنبال کسب ارتباطات بین‌المللی با مسئولان جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باشند.
 
رایزنی برای جایگزینی نام انوشیروانی
سوای تمامی وقایع، حواشی و اتفاقات تلخ رخ داده برای وزنه‌برداری ایران در مسیر برگزاری مجمع انتخاباتی مهم جهانی، خبر رایزنی‌ و پیگیری جدی مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک برای حضور سجاد انوشیروانی در مجمع انتخاباتی امیدوارکننده است. شنیده‌ها حاکی از آن است مسئولان کمیته ملی المپیک و ورزش کشور با حمایت از تیم جدید سرپرستی وزنه‌برداری در فرصت محدود باقی‌مانده تلاش کرده‌اند تا شاید بتوانند نظر تصمیم‌گیران جهانی وزنه‌برداری را جلب کرده و فضا را برای حضور انوشیروانی در مجمع انتخاباتی جهانی وزنه‌برداری مساعد کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا می‌شود به ادله‌ای که ارائه می‌شود، نظر مسئولان جهانی وزنه‌برداری را در ساعات پایانی پیش از انتخابات تغییر داد یا اینکه باید بدون نماینده‌های وزنه‌برداری ایران شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی جهانی وزنه‌برداری باشیم؟



مرادی قید سفر به آلبانی را نزد
حضور غیرقانونی در مجمع جهانی
علی مرادی، مرد پرحاشیه این روزهای ورزش ایران این بار بدون داشتن تأییدیه فدراسیون وزنه‌برداری ایران و کمیته ملی المپیک عازم آلبانی شد تا یک تخلف آشکار دیگر را در عرصه بین‌المللی در پرونده خود ثبت کند. انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امروز برگزار می‌شود تا تکلیف پست‌های ریاست، نایب رئیس، دبیرکل، هیأت اجرایی، کمیته‌ها و کمیسیون‌های فدراسیون جهانی مشخص شود. پیش از این علی مرادی، خود و دو نفر دیگر را کاندیدای پست‌های مختلف کرده بود اما با توجه به برکناری و اتفاق‌هایی که افتاد، دیگر از سوی فدراسیون و وزارت ورزش به‌عنوان نماینده ایران شناخته نشد. با این حال او نتوانسته قید سفر به اروپا را بزند. با توجه به اینکه در اساسنامه جدید انتخاباتی فدراسیون جهانی به صراحت قید شده است که نماینده فدراسیون ملی در کنگره باید رئیس، نایب رئیس، دبیر کل یا عضو هیأت رئیسه فدراسیون باشد، به نظر می‌رسد حضور مرادی در این مجمع بیشتر یک حضور فرمالیته، غیرقانونی و توریستی باشد. زیرا او قبل از اینکه از ریاست وزنه‌برداری ایران عزل شود، همه شرایط اعزام خودش را به تنهایی در این مجمع مهیا کرده بود. این موضوع ثابت می‌کند که مرادی به جز منافع شخصی هیچ وقت و هیچ کجا توجهی به منافع ملی نداشته و نخواهد داشت. اکنون با توجه به این مسأله باید دید که فدراسیون جهانی اجازه حضور علی مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی را می‌دهد؟ که به احتمال فراوان با توجه به اینکه فدراسیون ایران و کمیته ملی المپیک این ماجرا را به مسئولان جهانی وزنه‌برداری اطلاع داده‌اند، حضور او غیرقانونی است و این اتفاق نمی‌افتد. علیرضا قریشی، رئیس هیأت وزنه‌برداری خوزستان و محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری برای عضویت در کمیته‌های فنی و مربیان فدراسیون جهانی کاندیدا هستند که این دو نفر هم تأیید نشدند و قطعاً حتی حضورشان به‌صورت آنلاین نیز غیرقانونی است و مورد تأیید و حمایت فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیست.

 


Page Generated in 0.0060 sec