printlogo


کد خبر: 248892تاریخ: 1401/4/4 00:00
ناهید کیانی قهرمان آسیا شد
از روز سخت توکیو تا بازگشت در کره


11 ماه قبل بود که ناهید کیانی یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش را سپری کرد. روزی که به‌عنوان تنها دختر تکواندوکار ایران در المپیک توکیو به قرعه بدی خورد و مقابل کیمیا علیزاده قرار گرفت. فارغ از شرایط فنی هر دو تکواندوکار و شکست در این مسابقه، فشاری که به لحاظ روحی روی ناهید کیانی آمد، آنقدر سنگین بود که او تا ساعت‌ها بعد از مسابقه، هنوز در شوک بود. خارج شدن یک مسابقه از جنبه ورزشی و سیاسی شدن توسط داخلی‌ها و خارجی‌ها، ناهید کیانی را بیش از هر شخص دیگری تحت فشار گذاشت، بدون اینکه در آن روز و روزهای قبل و بعدش، حواس کسی به او باشد.
از سوم مرداد سال قبل تا امروز، تمام 11 ماه گذشته را ناهید کیانی در سکوت خبری تمرین کرد تا اینکه دیروز در شهر چانچئون کره‌جنوبی روی سکوی نخست قهرمانی آسیا ایستاد و این یعنی بازگشت باشکوه.
دختر تکواندوکار ایران که حالا حالاها برنامه‌های زیادی دارد، در روز نخست از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا و در وزن 53- کیلوگرم تکواندوی کشورمان پس از کسب یک مدال نقره و دو برنز آسیا با طلسم‌شکنی در چهارمین حضور خود به مدال طلا رسید. کیانی برای مدال طلای این دوره از مسابقات، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف کانال از فیلیپین رفت و با برتری دو بر یک در راند‌شماری، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. او در نیمه‌نهایی به مصاف ژیائو وانگ از چین رفت و با برتری دو بر صفر در راند‌شماری (6-4 و 12 -12) به برتری رسید و فینالیست شد. کیانی در فینال نیز با چاروس کامایوا از ازبکستان دیدار کرد و با برتری 2 بر صفر در راند‌شماری (7-2 و 17 -9) به مدال طلا رسید.
پیش از کیانی، دانیال بزرگی در وزن 68- کیلوگرم مردان و زهرا شیدایی در وزن 57- کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال برنز شده بودند.
بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا با حضور 386 تکواندوکار از 34 کشور از 3 تیرماه به‌مدت 4 روز در کره‌جنوبی برگزار می‌شود.


 


Page Generated in 0.0059 sec