printlogo


کد خبر: 248889تاریخ: 1401/4/4 00:00
خبر


چالش تیم امید و باشگاه‌ها در مردادماه
تصمیم درباره کیا؛ بعد از تورنمنت ترکیه

مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید که در آلمان بسر می‌برد برنامه‌ریزی کرده اردوی آماده‌سازی تیمش از ابتدای مرداد ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شود. در نهایت امیدها بعد از برپایی اردوی شبانه‌روزی، چند روز پیش از شروع مسابقات راهی ترکیه خواهند شد و به‌طور حتم این تنها اردوی آماده‌سازی تیم امید برای حضور در مسابقات خواهد بود. به نظر می‌رسد این بار هم تیم امید برای در اختیار گرفتن همه نفرات با باشگاه‌ها دچار چالش شود؛ به این‌خاطر که بر اساس اعلام سهیل مهدی مسابقات لیگ برتر از 20 مرداد آغاز می‌شود و احتمالاً به‌ همین‌خاطر باشگاه‌ها دست‌کم در هفته ابتدایی قادر به استفاده از بازیکنان زیر 21 سال نخواهند بود.
در نشست اخیر کمیته فنی اما در مورد مهدی مهدوی‌کیا و تیم امید صحبتی نشد. این‌طور اعلام شد که به‌دلیل طولانی شدن جلسه در مورد تیم‌های نوجوانان و جوانان ترجیح دادند در زمان دیگری در مورد تیم امید صحبت کنند اما واقعیت این است که مهدی مهدوی‌کیا تا شهریور ماه با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و ترجیح کمیته فنی هم این است که بعد از اتمام قرارداد در مورد ادامه همکاری با مهدی مهدوی‌کیا تصمیم‌گیری کند. به نظر می‌رسد نتایج تیم امید در تورنمنت ترکیه در تصمیم‌گیری کمیته فنی در مورد مهدی مهدوی‌کیا دخیل خواهد بود. تیم امید در این بازی‌ها با بازیکنان زیر 21 سال به میدان می‌رود و نظر مهدی مهدوی‌کیا بر این است که دیگر بازیکنان زیر 23 سال را به اردوی تیم ملی امید فرا نخواند.

دو پله سقوط برای شاگردان اسکوچیچ
ایران اول آسیا، بیست و سوم جهان

تیم ملی فوتبال ایران به علت شکست مقابل الجزایر در دیدار تدارکاتی، در رنکینگ فیفا دو پله سقوط کرد اما همچنان صدرنشین آسیاست. شاگردان دراگان اسکوچیچ در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان با دو پله سقوط در جایگاه بیست‌وسوم جهان قرار گرفتند ولی صدرجدول آسیا را در اختیار خود نگه داشتند.
تیم ملی چند هفته قبل در تنها دیدار تدارکاتی خود مقابل الجزایر شکست خورد که این مسأله با امتیاز منفی برای ایران همراه بود. در همین حال در رده‌بندی کلی و در جایگاه ۱۰ تیم نخست نیز تغییراتی صورت گرفته است که مهم‌ترین آنها صعود تیم ملی آرژانتین به رده سوم و سقوط فرانسه به رده چهارم است.

ناتوانی خود را گردن سیاست می‌اندازند
شمس: بازی با آرژانتین تبلیغ برای رأی بود

حسین شمس درباره شرایط تیم ملی فوتسال ایران پس از لغو دیدار با آرژانتین، صحبت‌های جالبی انجام می‌دهد. سرمربی سابق تیم ملی فوتسال می‌گوید: «برای سفر به آرژانتین باید 45 روز قبل از سفر جهت دریافت ویزا و تهیه بلیت اقدام شود، اما ظاهراً کاری انجام نشده بود. دعوتنامه بازی با آرژانتین از طرف کمیته فوتسال این کشور صادر شد؛ این در حالی است که دبیرکل فدراسیون برای دعوت یک تیم باید اقدام و قرارداد برگزاری بازی را ارسال کند. در قرارداد اعلام می‌شود اگر تیمی بازی را لغو کند، چقدر باید جریمه بدهد. دوستان می‌خواستند در آستانه مجمع فدراسیون فوتبال، از بازی با آرژانتین استفاده تبلیغاتی کنند تا رأی بیاورند. روزی که من گفتم ملی‌پوشان به‌جای آرژانتین به میدان آرژانتین می‌روند، اعلام کردند که سفر به‌هم خورده است. صحبت‌های مدیران فدراسیون فقط میان خودشان کاربرد دارد و نمی‌دانم چه زمانی می‌رسد که آقایان، ناتوانی خود را گردن سیاست نیندازند.»

انگیزه ویژه‌ای برای تقابل با یاری نداشتم
مظفر: کویت مثل ایران استعداد ندارد

از سری مسابقات فوتسال زنان در غرب آسیا، شهرزاد مظفر و شهناز یاری دو سرمربی سابق تیم ‌ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۱۲ بر صفر به سود شاگردان یاری در تیم‌ملی عراق به پایان رسید.
شکست سنگین تیم‌ملی کویت با هدایت شهرزاد مظفر باعث شد تا او صحبت‌هایی در دفاع از خود انجام بدهد. مظفر گفت: «بعد از مسابقات خلیج فارس به دلایل بسیاری که مهم‌ترین آنها مصدومیت‌ها و خستگی‌های ناشی از فشار مسابقات بود، تمرینات خوب و منظمی نداشتیم و این تغییر در روند تمرینات مانع مرور اهداف تاکتیکی _ تکنیکی ما شد. ضمن اینکه ۴ بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم و شرایط در کویت با ایران بسیار متفاوت است. کشور کویت ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و طبیعتاً استعداد زیادی در این جمعیت نمی‌تواند نهفته باشد. کویت مانند ایران نیست که استعدادهای بسیار زیادی پشت خط تیم‌ملی ایستاده باشند. این را هم باید اضافه کنم که ما در مجموع ۱۴ بازیکن داریم که ۵، ۶ بازیکن تیم‌ما تجربه خوبی دارند و مابقی تیم‌ را بازیکنان جوان تشکیل می‌دهند.»
سرمربی سابق تیم‌ملی ایران در مورد تقابل با شهناز یاری گفت: «برای من انگیزه ویژه‌ای از تقابل با سرمربی ایرانی وجود نداشت؛ راستش را بخواهید تمام تمرکزم روی موفقیت تیم خودم بود. قطعاً اختلاف فنی دو تیم 12 گل نبود اما وقتی تیم جوانی ۳، ۴ گل ‌دریافت می‌کند، دیگر کار سخت می‌شود و به جوانی تیم ما، خستگی و نبود ۴ بازیکن کلیدی را هم اضافه کنید.»





 


Page Generated in 0.0045 sec