printlogo


کد خبر: 248887تاریخ: 1401/4/4 00:00
تلاش برای حفظ سرپرست در ساختمان سئول
ماجدی بدون استعفا راهی انتخابات شود!

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع 8 شهریور ماه برگزار می‌شود. این انتخابات اما یک انتخابات میان‌دوره‌ای است که برای نخستین بار برگزار می‌شود. تا پیش از این، دوره ریاست رئیس و اعضای هیأت رئیسه به پایان می‌رسید و سپس انتخابات برگزار می‌شد.
در چنین شرایطی در دوره علی کفاشیان یا مهدی تاج پیش آمده بود که همان رئیس فدراسیون فوتبال بدون استعفا از سمتش به عنوان نامزد انتخابات بعدی ثبت‌نام می‌کرد.
براساس همان استدلال هم عده‌ای از دوستان میرشاد ماجدی و برخی کارشناسان حقوقی مدعی هستند که او می‌تواند بدون نیاز به استعفا از سمتش، در انتخابات نامزد شود.
این موضوع حتی بین اعضای هیأت رئیسه هم اختلاف نظرهایی به وجود آورده است و هیچ کس هیچ منبع دقیقی برای موافقت یا مخالفت با اصل ماجرا ندارد. چه موافقان استعفای ماجدی و چه مخالفان این ماجرا، هیچ یک در توضیح و استدلال دلیل موافقت یا مخالفت خود نمی‌توانند به بندی از اساسنامه استناد کنند.
چون اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ اشاره‌ای به شرایط کاندیداتوری در انتخابات میان‌دوره‌ای نداشته است. به همین دلیل برخی افراد شرایط فعلی را مشمول ماده 85 اساسنامه یعنی وقایع پیش‌بینی نشده می‌دانند و معتقدند که درباره این موضوع باید در هیأت رئیسه تصمیم‌گیری شود.
عده‌ای دیگر اما مثل صادق رییسی‌کیا، که از مدیران فوتبالی و آشنا به حقوق فوتبالی است، به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «نیازی به استناد به این ماده نیست. شرایط فعلی، شرایط پیش‌بینی نشده‌ای به حساب نمی‌آید و مطابق روندی که تا پیش از این مطابق اساسنامه بود در صورت برکناری، عزل یا استعفای رئیس به ترتیب نواب رئیس و سپس با سابقه‌ترین عضو هیأت رئیسه به جای او سرپرست می‌شود. در شرایط فعلی هم عکس این اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هم خودش عضو هیأت رئیسه است، نیازی به استعفای ماجدی نیست.»
به هر حال اما در صورت ریاست ماجدی، بار دیگر جای او در هیأت رئیسه خالی می‌ماند و فدراسیون فوتبال باید به فکر انتخاب یک عضو کارشناس بیفتد. آیا این منطقی است که ماجدی در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، همزمان رئیس و عضو کارشناس هیأت رئیسه باشد؟ رییسی کیا می‌گوید: «در صورت ریاست ماجدی، یک عضو کارشناس هیأت رئیسه خالی می‌ماند که باید در مجمع بعدی این عضو هیأت رئیسه هم انتخاب شود.»
به هر حال اما هنوز میرشاد ماجدی تصمیم نهایی‌ خود را برای کاندیداتوری در فدراسیون فوتبال نگرفته است اما با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر دوستانش، بعید نیست با قدرت نامزد شود.
 


Page Generated in 0.0057 sec