printlogo


کد خبر: 248834تاریخ: 1401/4/2 00:00
خبر


سرمربی تیم ملی تنیس تغییر کرد

سرمربی تیم ملی تنیس ایران به‌دلیل مشکلات شخصی از ادامه حضور در تیم ملی تنیس انصراف داد.
بعد از نشستی که بین داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس و اکبر طاهری، سرمربی تیم ملی برگزار شد؛ طاهری اعلام کرد که شرایط حضور در تیم ملی را ندارد. بعد از این نشست بود که عزیزی هدایت تیم ملی ایران در سال 2022 را برعهده محمدرضا توکلی گذاشت. داود عزیزی حکم سرمربیگری توکلی را دیروز(چهارشنبه) به او اهدا کرد.
تیم ملی تنیس ایران باید برای حضور در مسابقات دیویس کاپ آماده شود که 19 مرداد در ویتنام برگزار می‌شود. توکلی عضو کمیته فنی فدراسیون تنیس است و سابقه سرمربیگری تیم ایران در دیویس کاپ را دارد.


دومین مدال گنج‌خانلو در  قهرمانی آسیا

در ادامه رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در هند، محمد گنج‌خانلو در ماده اسکرچ مدال برنز گرفت. چهارمین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا دیروز (چهارشنبه) در دهلی‌نو برگزار شد. در جریان رقابت‌های روز چهارم، محمد گنج‌خانلو، رکابزن ایران در ماده اسکرچ توانست در رده سوم قرار گیرد و مدال برنز را از آن خود کند.
این دومین مدال گنج‌خانلو در این رقابت‌هاست. او پیش از این یک مدال برنز دیگر در ماده دور امتیازی کسب کرده بود.
ایران تاکنون صاحب سه مدال (دو طلا و یک نقره) در بخش پارا و سه مدال برنز توسط لیلا حیدری و محمد گنج‌خانلو شده است.


اولین شکست فیروزجا در کاندیداهای شطرنج

علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است، در دور چهارم این مسابقات به مصاف یان نپومنیشی روس رفت و شکست خورد. فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات حضور دارد، مقابل حریف روس با ریتینگ ۲۷۶۶ در حالی نتیجه را واگذار کرد که این شطرنج‌باز عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشت.
علیرضا فیروزجا در اواسط بازی با یک حرکت اشتباه از حریف عقب افتاد به طوری که حریف روس از حرکت فیروزجا تعجب کرده بود.
در سه بازی دیگر برگزار شده، شطرنج‌بازان به تساوی دست یافتند تا تنها برد دور چهارم این رقابت‌ها برای شطرنج‌باز روس باشد. با توجه به نتایج کسب شده، نپومنیشی با ۳ امتیاز صدرنشین است و فیروزجا با 5/1 امتیاز در رده آخر قرار گرفته است.
این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج‌باز در حال پیگیری است: دین لیرن از چین، فیروزجا از فرانسه، کاروانا از امریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از امریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان. نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو را به جیب بزند در حالی که نفر دوم ۳۶ هزار یورو برنده خواهد شد.
 

رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی جهان ایران در جمع ۱۲ تیم برتر

تیم ملی هندبال ساحلی ایران راهی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان شد. ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران با صعود به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان در جمع ۱۲ تیم برتر جهان قرار گرفتند.
نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۰بر۱۲ به سود ایران به اتمام رسید، اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران ۲۲بر۱۲نتیجه را به حریف واگذار کردند تا در نهایت کار به ضربات تن به تن کشیده شود. در پایان ضربات تن به تن، ملی‌پوشان ایران موفق شدند با یک عملکرد خوب ۶ بر۴ مقابل حریف به پیروزی برسند و نخستین برد خود را در این رقابت‌ها کسب کنند و در جمع ۱۲ تیم برتر رقابت‌های قهرمانی جهان قرار گیرند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند دانمارک رفت و نتیجه را واگذار کرد. در دومین دیدار نیز ملی‌پوشان ایران با نتیجه نزدیک 2 بر1 مقابل نروژ شکست خوردند.
رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر به میزبانی هراکلیون یونان دنبال می‌شود.۱۶ تیم حاضر در۴ گروه چهار تیمی قرار دارند که در پایان مرحله گروهی، سه تیم برتر هر گروه به دور بعد راه می‌یابند. در دور اصلی ۱۲ تیم در دو گروه شش تیمی مسابقه خواهند داد.


Page Generated in 0.0058 sec