printlogo


کد خبر: 248830تاریخ: 1401/4/2 00:00
باخت به بلغارستان با کم‌تجربگی بازیکنان و مربی!
نبــرد با امریــکا در صوفیــه


تیم ملی والیبال هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال را با یک شکست سنگین آغاز کرد. آن هم برابر تیمی که در هفته اول هیچ بردی دشت نکرده بود و در پنجمین رقابت خود در لیگ ملت‌های 2022، اولین برد خود را کسب کرد. بلغارها که البته در این هفته میزبانی را هم در اختیار دارند، با حمایت هزاران تماشاگر خودی توانستند، شاگردان بهروز عطایی را در سه ست پیاپی شکست دهند تا سومین باخت تیم ایران هم همزمان با اولین برد آنها ثبت شود.

کم‌تجربگی مشهود در زمین و روی نیمکت
دیدن نتیجه 3 بر صفر در تابلوی نتایج بازی گویای این است که تیم ایران باخت سنگینی را تجربه کرده. البته شاید هیچ‌کس انتظار این را نداشت که حتی تیم پوست انداخته ایران هم مقابل بلغارستان متحول شده حتی از گرفتن یک ست هم ناتوان باشد. با این حال سوای ست اول که تیم ایران عملکرد خوبی نداشته و به طور مشخص گرفتار جو سالن شده بود، در دو ست بعدی شانس بردن بازی را داشت. تیم ایران در ست دوم 23 بر 20 پیش بود اما بازی را واگذار کرد و در ست سوم هم شرایط دو تیم تا پایان بازی کاملاً برابر بود.
با این حال کلید برتری بلغارها در این بازی عملکرد با تجربه‌تر آنها در امتیازات حساس بود. آنها حتی در شرایطی که تیم ایران در نزدیکی امتیاز 25، شرایط بهتری داشت و با دو سه امتیاز برتری در یک قدمی گرفتن ست بود، بهتر کار کردند و نتیجه را به سود خودشان به پایان بردند. در این میان شاید بشود به جرأت گفت که کم‌تجربگی تیم ایران هم در زمین مشهود به نظر می‌رسید و هم روی نیمکت. در شرایطی که یک تیم برتری تا این اندازه نزدیک به پیروزی را از دست می‌دهد، می‌توان بخش قابل توجهی از این اتفاق را متوجه سرمربی تیم هم دانست. بهروز عطایی هم مانند بسیاری از نفرات تیم، در حال تجربه کردن حضور در لیگ ملت‌ها و فشار حضور در این رقابت‌هاست.
البته که می‌شود تا حدودی به او هم مانند بازیکنان حق و زمان داد تا تجربه چنین شرایط و مسابقاتی را آرام آرام اندوخته کند و برای رویدادهای مهمی مانند قهرمانی جهان آماده شود.

امید به بازی‌های آینده
عملکرد تیم ایران در بازی مقابل بلغارستان اگرچه در بخش نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز نبود اما این امید را ایجاد کرد تا در بازی‌های آتی چشم انتظار یک بازی بهتر باشیم که حتی شانس گرفتن نتیجه هم در آن پررنگ‌تر باشد.
جوان‌های ایران در لیگ ملت‌های امسال نیاز به یک برد یا نتیجه قابل قبول دارند تا با اعتماد به نفس بهتری بتوانند شایستگی‌های خودشان را نشان دهند.

آغاز بازی‌های بزرگ
تیم ایران در هفته اول که چهار حریف نه چندان مطرح داشت و در هفته دوم هم کار را با بلغارستان آغاز کرد. با این حال دیدار امروز و فردای شاگردان عطایی مقابل امریکا و برزیل خواهد بود. امریکا به‌عنوان سرگروه هفته اول یکی از تیم‌های مدعی این دوره به حساب می‌آید و برزیل هم علی رغم نتایج نه چندان خوبش، قطعاً حریف سختی برای جوانان والیبال خواهد بود.

برنامه دیدارهای امروز و فردای ایران:
پنجشنبه دوم تیر     ایران – امریکا؛ 21:30
جمعه سوم تیر     ایران- برزیل؛ 18


Page Generated in 0.0055 sec