printlogo


کد خبر: 248826تاریخ: 1401/4/2 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
بدون هوادار ماندند

نگاه فنی
جعفر برزگر  
تیم تازه راه یافته به لیگ برتر توانست در اولین سال حضورش لیگ برتری باقی بماند. تیم هوادار بازیکنانی همچون پیمان میری، داریوش شجاعیان، دانیال کردستانی، رضا علیاری، سیدمحمد حسینی، علی درخشان، فرهاد زاوشی، محسن طرحانی، محمد ستاری، محمد قاضی، معین عباسیان، مهرداد بشاگردی، نیما انتظاری، آرش داجلیری و در ادامه هم فرزاد جعفری، بابک مرادی، محمد میری و فریبرز گرامی را به خدمت گرفت.
 
شروع ناامیدکننده
هر چقدر رضا عنایتی در دوران بازیگری‌اش یکی از بهترین مهاجمان و گلزنان لیگ و در واقع یکی از رکوردداران بود، تیمش در امر گلزنی و بخصوص در هفته‌های ابتدایی فوق‌العاده ضعیف کار کرد. آنها تا هفته هشتم فقط دو گل زدند آن هم در یک بازی. یعنی در هفت بازی (630 دقیقه) اصلاً گل نزدند. پنج باخت، دو تساوی و فقط یک پیروزی مقابل پدیده کارنامه آنها در این 8 مسابقه بود.
 
حذف مقابل تیم لیگ دویی
چند روز بعد از تساوی مقابل پرسپولیس آنها برای انجام اولین بازی حذفی به زمین تیم لیگ دویی خلیج فارس رفتند. کاملاً مشخص بود شاگردان عنایتی بعد از آن تساوی دچار غرور شدند و از طرفی با تیم کامل هم به میدان نرفتند. این بازی در طول ۹۰ دقیقه با یک گل به سود خلیج فارس به پایان رسید تا شگفتی جام حذفی رقم بخورد. تک‌گل این بازی توسط عباس طهماسبی (۸۵ - پنالتی) به ثمر رسید و خلیج فارس جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کرد.
 
9 هفته بدون باخت
نیم‌فصل دوم برای رضا عنایتی اگرچه با شکست مقابل استقلال همراه شد اما در ادامه آنها روند صعودی را در پیش گرفتند به طوری که در 9 بازی متوالی شکستی را تجربه نکردند. چهار پیروزی، پنج تساوی و 17 امتیاز نتیجه این 9 مسابقه بود.
 
محمدی، مؤثرترین بازیکن
 32 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای هوادار به میدان رفتند که دو بازیکن عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند. معین عباسیان با 2069 دقیقه بازی یک گل زد و شش پاس گل داد و بهترین پاسور تیمش بود. اما جواد محمدی مهاجم هوادار با 1997 دقیقه بازی پنج گل زد و یک پاس گل داد تا مؤثرترین بازیکن تیمش شود. البته باید به بازیکنانی مثل عبدی، ستاری، انتظاری، حسینی، محبی و بشاگردی به‌عنوان بازیکنان کلیدی اشاره کرد.
 
بازنده مقابل استقلال و گل‌گهر
تیم هوادار در 30 هفته‌ای که به میدان رفت فقط به دو تیم استقلال و گل‌گهر در دو بازی رفت و برگشت باخت. در عوض رضا عنایتی تیم شهرش (شهرخودرو) و ذوب‌آهن را در هر دو بازی شکست داد. نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس هم تیم‌هایی بودند که در جدال با هوادار امتیازهای‌شان را تقسیم کردند.
 
هفته آخر بازی نکردند
قرار شد تیم صنعت نفت آبادان در شهر مسجدسلیمان از هوادار پذیرایی کند. تیم تهرانی زمانی متوجه قضیه شد که بلیت رفت و برگشتش را تهیه کرده بود. آنها تا آبادان رفتند اما چون دیر رسیدند زمان کافی برای استراحت و رفتن به مسجدسلیمان را نداشتند. در نهایت هم عنایتی قبول نکرد که تیمش را در فاصله زمانی کوتاه به شهر دیگری ببرد و به تهران برگشتند. کمیته انضباطی هم نتیجه بازی را 3-صفر به سود صنعت نفت اعلام کرد.
 
تعطیلی تمرین
در شرایطی که تیم فوتبال هوادار باید برای بازی با مس رفسنجان در تهران آماده می‌شد اما شاگردان رضا عنایتی دست به اعتصاب زده و تمرین نکردند. اعضای تیم هوادار که طی ماه‌های گذشته دریافتی از باشگاه نداشتند در محل تمرین این تیم حضور پیدا کردند اما حاضر به شرکت در تمرین نشده و بعد از دقایقی محل تمرین را ترک کردند. آنها در آن مقطع در فاصله 9 هفته به پایان بازی‌ها 20، 30 و 40 درصد مطالبات خود را دریافت کرده و همین مسأله باعث شده تا در تمرین امروز راضی به برگزاری کار تاکتیکی نشوند. رضا عنایتی در کنفرانس خبری قبل از همین بازی مدعی شد: «ما به دید مثبت نگاه می‌کنیم، من باید از بازیکنانم تشکر ویژه کنم. کم‌حاشیه‌ترین و بی‌ادعاترین بازیکنان تیم لیگ برتری هستیم، من دست بازیکنانم را می‌بوسم. این یک مشکل خانوادگی است که مطمئنم در دو سه روز آینده حل خواهد شد. مدیریت و مالک باشگاه دنبال تأمین منابع مالی هستند و تا چند روز آینده این مشکل برطرف می‌شود اما این مسأله باعث نمی‌شود ما از هدف‌مان دور شویم. مطمئناً بازیکنان درک می‌کنند چه بازی‌های حساسی داریم. درون خانواده گاهی وقت‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که با درایت این موضوع حل می‌شود. چون من نمی‌خواهم زیاد در این مورد صحبت کنم. اتفاقی که رخ داد برای خودم هم خیلی ناراحت‌کننده بود اما تمرین ما تحت تأثیر این مسأله قرار گرفت. این مسائل برای خودم هم غافلگیرکننده بود.»

نحوه بیشترین گل های زده:
پاس در عمق: 7 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:          
ارسال از راست: 7 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: یک گل
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: یک گل
داوران بازی های خانگی:
عرب براقی، زیاری (2)، بنیادی‌فر، بیژن حیدری، مهدوی، اکرمی، میثم حیدری، مرجان‌زاده، محمدی، حاج‌ملک، سیدعلی، زمانی
کمک داوران بازی های خانگی:
افشون، مغروری، نجفی(3)، بهمنی (2)، سبحانی، میرزابیگی، مروجی، آشورماهانی، سلطانی، پناهی، غریب، عبداللهی، حجتی، سخندان، قاسمی، گلشنی، داودزاده، شهریاری، ابوالفضلی، زیبا، ظهیری، غلامزاده، بابایی


 


Page Generated in 0.0057 sec