printlogo


کد خبر: 248782تاریخ: 1401/4/1 00:00
ناراحتی هواداران از دست کشیدن آرسنال از خرید تیلمان


آرسنال نه تنها با ناکامی در هفته‌های پایانی لیگ برتر فصل گذشته با از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هوادارانش را آزرده خاطر کرد، بلکه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هم نتوانسته آنها را خوشحال کند. به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه باشگاه لندنی برای خرید یوری تیلمان هافبک تیم لسترسیتی مردد شده است و ظاهراً دیگر قصد ندارد برای جذب او تلاش کند. این بازیکن 25 ساله یکی از هافبک‌های برتر لیگ جزیره در سال‌های اخیر بود که فصل گذشته 50 بازی برای روباه‌ها انجام داد. تیلمان از زمان انتقالش به ورزشگاه کینگ‌پاور از تیم موناکو، سه سال توأم با موفقیت را در لسترسیتی سپری کرده است و به خاطر گل زیبایی که در فینال جام حذفی انگلیس سال 2021 به چلسی زد و مسبب پیروزی یک بر صفر تیمش و قهرمانی آن در این رقابت‌ها شد، در یاد و خاطر هواداران این تیم خواهد ماند. با این حال از قرارداد او با روباه‌ها تنها یک سال دیگر باقی مانده است و ناکامی تیم تحت هدایت برندان راجرز از کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده هم سبب شده شایعاتی درباره جدایی هافبک این تیم شنیده شود. آرسنال یکی از تیم‌هایی بود که مکرراً نامش به‌عنوان مشتری تیلمان شنیده می‌شد و همین موضوع به هواداران توپچی‌ها برای رسیدن به یکی از بازیکنان باکیفیت لیگ جزیره امید داده بود. اکنون اما سایت گل مدعی شده است که قرمزپوشان شمال لندن دست از خرید تیلمان کشیده‌اند تا تمرکز و انرژی خود را روی خرید گابریل ژسوس از منچسترسیتی بگذارند.
اگرچه تیم میکل آرتتا نیاز بیشتری به خرید مهاجم نوک دارد اما از نگاه هواداران این مسأله نمی‌تواند توجیه خوبی برای دست کشیدن از خرید تیلمان باشد بخصوص که خرید این بازیکن با قیمتی نسبتاً پایین امکان‌پذیر است. چیزی که بیش از همه آنها را نگران کرده این است که خودداری باشگاه از خرید تیلمان به معنای ادامه یافتن دوران حضور گرانیت ژاکا در قلب خط میانی آرسنال باشد و آنها تصور می‌کنند که با وجود هافبک سوئیسی، توپچی‌‌ها فصل آینده هم شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نخواهند داشت.
طبق آخرین گزارش‌ها، نمایندگان گابریل ژسوس برای مذاکره با آرسنال عازم لندن شده‌اند و احتمال این جابه‌جایی هم زیاد است چرا که با پیوستن ارلینگ هالند به منچسترسیتی، ژسوس شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی سیتی نخواهد داشت. در سمت مقابل و در آرسنال اما ادی انکتیا تنها مهاجم نوک سرشناس موجود برای آرتتا است و به همین دلیل او خرید یک مهاجم نوک جدید را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده است. ژسوس هنوز یک سال دیگر با سیتی قرارداد دارد.

 


Page Generated in 0.0054 sec