printlogo


کد خبر: 248778تاریخ: 1401/4/1 00:00
خبر


کوروش باقری: این تغییر و تحول به نفع وزنه‌برداری است
 بهداد سلیمی: دوری قهرمانان حلقه گمشده وزنه‌برداری بود
قهرمانان سابق وزنه‌برداری ایران نسبت به تغییر و تحول در فدراسیون وزنه‌برداری واکنش نشان دادند.
کوروش باقری در مراسم معارفه سجاد انوشیروانی به‌عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت:«خیلی خوشحالیم و این موضوع را کتمان نمی‌کنیم. تغییر و تحول به نفع وزنه‌برداری است. با انرژی که شما قهرمانان دارید، اتفاقات خوبی می‌افتد چرا که صفر تا صد وزنه‌برداری را می‌شناسید.» انوشیروانی در این میان اعلام کرد که با کمک شما بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم و باقری پاسخ داد:«مطمئن باشید هر جایی نیاز به کمک باشد حتماً کمک خواهیم کرد.»
بهداد سلیمی نیز گفت:«حلقه گمشده در وزنه‌برداری، دوری قهرمانان و پیشکسوتان بوده است و با جمع کردن قهرمانان و پیشکسوتان کنار هم اتفاقات خوبی می‌افتد. سجاد انوشیروانی وزنه‌های سنگینی زده اما به نظرم این وزنه (مسئولیت رسیدگی به اوضاع وزنه‌برداری) آنقدر سنگین است که به تنهایی از پسش بر نمی‌آید و همدلی همه را می‌طلبد تا این وزنه سنگین از روی زمین بلند شود. این وزنه‌ای است که به تخته پیچ شده است.»

کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا
بازگشت با نایب قهرمانی
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا و یک نقره در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا، در مجموع با ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد. در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در بیشکک قرقیزستان، محمد مرادی در ۷۱ کیلوگرم به مدال طلا رسید اما سید رضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. قرقیزستان با ۱۸۲ امتیاز به قهرمانی رسید و قزاقستان نیز با ۱۷۰ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. نایب قهرمانی ایران در این رقابت‌ها در حالی به دست آمد که اگر سید رضا آذرشب نماینده وزن 80 کیلوگرم ایران در آخرین مبارزه این رقابت‌ها در دیدار فینال برابر حریف قرقیزستانی خود پیروز می‌شد، ایران به عنوان قهرمانی می‌رسید اما با شکست 6 بر 5 مقابل حریف، قهرمانی تیمی آسیا را تقدیم تیم قرقیزستان کرد.

روز بدون مدال رکابزنان در کره جنوبی

رکابزنان ایران در چهارمین روز مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا صاحب مدال نشدند. رکابزنان ایران در ماده‌های اسپرینت و دور امتیازی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا- کره‌جنوبی به رقابت پرداختند که در هیچ کدام از ماده‌ها موفق به کسب مدال نشدند. تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران تاکنون صاحب دو مدال برنز در ماده‌های اومنیوم بزرگسالان و ۵۰۰ متر تایم تریل جوانان دختران شده است. در اسپرینت بزرگسالان و در مرحله مقدماتی، احسان خادمی دوازدهم شد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. در این مرحله خادمی با رکابزن تایلندی به رقابت پرداخت و شکست خورد و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. در اسپرینت جوانان و در مرحله مقدماتی، محمد امین رحیم‌آبادی ششم و سهیل عباسیان یازدهم شدند. رحیم آبادی راهی یک چهارم نهایی و عباسیان راهی یک هشتم نهایی شد. در مرحله یک هشتم نهایی، سهیل عباسیان در رقابت با رکابزن کره‌جنوبی شکست خورد و راهی شانس مجدد شد. عباسیان در شانس مجدد در گروه خود سوم شد و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. در مرحله یک چهارم نهایی، محمدامین رحیم‌آبادی در رقابت با رکابزن مالزی شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. در دور امتیازی نیز، علی لبیب دهم شد و رکابزنان امارات، کره‌جنوبی و ژاپن اول تا سوم شدند.

 


Page Generated in 0.0058 sec