printlogo


کد خبر: 248773تاریخ: 1401/4/1 00:00
انوشیروانی رسماً سرپرست وزنه‌برداری شد
عصــر جدیــد


صبح دوشنبه بود که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره حکم ابطال انتخابات وزنه‌برداری اعلام و رسانه‌ای شد. از زمان اعلام این حکم، 24 ساعت هم نکشید که وزارت ورزش تکلیف پست ریاست این فدراسیون را تعیین کرده و حکم سرپرستی سجاد انوشیروانی را صادر کرد. سرپرستی که همین دیروز به فدراسیون رفت و با برگزاری مراسم معارفه، به طور رسمی کارش را به‌عنوان متصدی اصلی مدیریت این رشته آغاز کرد.

 تغییر یکشبه سرپرست
از فاصله کوتاه رفتنی شدن علی مرادی تا تعیین سرپرست، اگرچه سجاد انوشیروانی هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرپرستی مطرح شده بود اما کفه ترازوی گمانه‌زنی‌ها با اختلاف قابل توجهی به سمت حسین رضازاده سنگینی می‌کرد.اخبار پشت پرده و غیر رسمی اغلب از سرپرستی رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری حکایت می‌کردند و این‌طور که شنیده می‌شد تا آخرین ساعات اعلام سرپرست هم قرار بر این بوده که رضازاده این پست را بر عهده بگیرد اما به یکباره تصمیم و موضع وزارت در این ماجرا تغییر کرده و انوشیروانی به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

 معارفه سرعتی انوشیروانی
در شرایطی که در آخرین ساعات دوشنبه بود که انوشیروانی به‌عنوان سرپرست وزنه‌برداری معرفی شد، مراسم معارفه‌اش بدون هیچ‌گونه فوت وقت ترتیب داده شد تا معترضان به حضور کشدار علی مرادی، خیلی زود زمام امور را در این فدراسیون المپیکی به‌دست بگیرند. مراسم معارفه انوشیروانی ظهر دیروز در محل فدراسیون وزنه‌برداری و با حضور پریچهره مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شد. در این مراسم کوروش باقری، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال حضور داشتند تا مشخص شود انوشیروانی تنها نیست و تعدادی از چهره‌های مطرح و تأثیرگذار این رشته هم در راه مدیریت وزنه‌برداری در کنار او هستند.

 مرادی برای تودیع نیامد!
 یک روی دیگر مراسم‌ معارفه مدیر جدید، تودیع رئیس قبلی است. اتفاقی که گویا علی مرادی هیچ رغبتی به آن نداشته و در مراسم دیروز شرکت نکرد.
اینطور که شنیده می‌شود با مرادی تماس هم گرفته شده بوده اما ترجیح داده تا غایب بزرگ این مراسم باشد. محسن بیرانوند به‌عنوان دبیر فدراسیون، نماینده مدیریت قبلی در این مراسم بود. مرادی بجای رفتن به فدراسیون، به وزارتخانه ورزش رفته بود تا برای حضورش در انتخابات جهانی
 وزنه برداری حمایت وزیر را پشت سرش داشته باشد.

بازدید سرپرست جدید از اردوی نوجوانان و جوانان
سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری به همراه حسین مقامی،نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی و کوروش باقری از اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان که برای قهرمانی آسیا- ازبکستان آماده می‌شوند، بازدید کردند. علی جباری، سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان در ابتدا توضیحاتی در مورد شرایط وزنه‌برداران و اعزام تیم ارائه شد. انوشیروانی سپس از سالن‌های تمرینی هم بازدید کرد و درباره یکی از سالن‌ها که در حال تعمیرات بود، توضیحاتی در مورد وضعیت این سالن و زمان پایان کار ارائه شد .

انوشیروانی: در اولین فرصت با ملی‌پوشان صحبت می‌کنم
برای کمک به وزنه‌برداری آمده‌ام

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید همه ما قهرمانان با این نیت آمده‌ایم که به وزنه‌برداری کمک کنیم و باید در قدم اول اتحاد داشته باشیم.
سجاد انوشیروانی درباره انتصاب خود به‌عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری و قبول این مسئولیت گفت:«خدا را شاکرم که فرصتی برای خدمتگزاری به جامعه فهیم وزنه‌برداری فراهم شد. باید پیگیر اعزام تیم ملی نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا- ازبکستان باشیم. همچنین اردوی تیم ملی بانوان را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و اردوی تیم ملی بزرگسالان ساماندهی کنیم. زمینه برگزاری انتخابات را هم باید فراهم کنیم و روند رو به رشدی را در وزنه‌برداری ببینیم.» او در مورد سنگینی مسئولیتی که برعهده گرفته است، گفت:«زمانی که اداره کل ورزش و جوانان اردبیل را تحویل گرفتم، بدهی‌های کلان و مشکلات زیادی داشت اما با کمک دوستانم در استان اردبیل، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توانستیم بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم. در وزنه‌برداری ابتدا ما نیاز به اتحاد و همدلی داریم. ما در ورزش یاد گرفته‌ایم که بجنگیم. از این‌رو با این نیت همه ما قهرمانان جدید و قدیم، مربیان و پیشکسوتان آمده‌ایم که در کنار هم یکصدا وزنه‌برداری را از این شرایط خارج کنیم.» انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که برای برگرداندن وزنه‌برداران معترض به اردوی تیم ملی چه برنامه‌ای دارد و قرار است با آنها جلسه بگذارد یا خیر؟ نیز این‌طور اظهارنظر کرد:«این اتفاق اذهان عمومی و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را دچار دغدغه کرده است اما تلاش می‌کنیم در اولین فرصت با وزنه‌برداران عزیز صحبت کنیم. تلاش می‌کنیم تمهیدات خوبی فراهم کنیم و همچنین با وزنه‌برداران عزیز به یک جمع‌بندی خوبی برسیم. تمام این وزنه‌برداران سرمایه‌های ایران هستند و امیدوارم بتوانیم همه آنها را در کنار هم برای گرفتن بهترین نتایج برای وزنه‌برداری ایران داشته باشیم.» او ادامه داد:«دغدغه وزنه‌برداران بجاست و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم. البته من تازه معارفه شده‌ام و باید با قهرمانان عزیزی که همدوره‌ای‌های خودم بودند، صحبت و همفکری کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم با برنامه‌ریزی شرایط خوبی را فراهم کنیم که وزنه‌برداران عزیز هم به خانه خود برگردند.» انوشیروانی در مورد حضور بهداد سلیمی و نواب نصیر شلال در کنارش نیز گفت:«تمام این عزیزان بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به وزنه‌برداری آمده‌اند. آنها قهرمانان بزرگ ما هستند و حتی شایستگی این را هم دارند که پست‌های بین‌المللی بگیرند. همه ما آمده‌ایم که در کنار یکدیگر به وزنه‌برداری کمک کنیم.»

 


Page Generated in 0.0052 sec