printlogo


کد خبر: 248718تاریخ: 1401/3/31 00:00
سوژه روز



رقابت والیبالیست‌ها با تیم‌های اول و آخر لیگ ملت‌ها
ایران - بلغارستان، در آغاز هفته دوم

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی از امروز برای تیم ایران آغاز می‌شود که والیبالیست‌ها در گام اول باید به مصاف بلغارستان میزبان بروند. تیمی که البته با توجه به قرعه نه چندان آسان خود در هفته اول، هیچ بردی را کسب نکرده و در انتهای جدول قرار گرفته است.
هفته دوم لیگ ملت‌ها از امروز در دو کشور بلغارستان و فیلیپین آغاز می‌شود. تیم‌های اسلوونی، هلند، آرژانتین، ژاپن، چین، فرانسه، آلمان و ایتالیا، هشت تیم شرکت‌کننده گروه سوم لیگ ملت‌ها در هفته دوم هستند که در شهر کوئزون فیلیپین با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
تیم‌های بلغارستان، ایران، امریکا، برزیل، کانادا، استرالیا، لهستان و صربستان نیز در هفته دوم در شهر صوفیه و در قالب گروه چهارم لیگ ملت‌ها با هم بازی می‌کنند. تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در هفته دوم به مصاف تیم بدون برد بلغارستان خواهد رفت.
جدال ایران رده یازدهمی با تیم 15 جدول؛ تیم ملی بلغارستان در دو دیدار هفته نخست برابر آلمان و کانادا سه بر دو مغلوب شد و در دو مسابقه مقابل صربستان (3 بر یک) و لهستان (3 بر صفر) نتیجه را واگذار کرد تا با دو امتیاز و بدون برد در رتبه پانزدهم جدول شانزده تیمی قرار گیرد. تیم ملی والیبال ایران نیز دو برد برابر استرالیا و چین به دست آورد و با پذیرش دو شکست برابر هلند و ژاپن با کسب 6 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت تا در هفته دوم به مصاف حریفان سرسختی برود.

حریفان نامدار از راه رسیدند

تیم ملی والیبال مردان امریکا که در پایان هفته نخست با چهار برد متوالی و کسب 11 امتیاز صدرنشین شد، از جمله حریفان تیم ایران در هفته دوم مسابقات است که روز پنجشنبه دوم تیرماه به مصاف یکدیگر می‌روند. برزیل و کانادا با یک برد و دو امتیاز دیگر حریفان مردان والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند.
برزیلی‌ها در هفته اول با تیم همیشگی خود فاصله زیادی داشتند و تغییرات بسیاری هم در ترکیب خود داشته‌اند.
کانادا هم در هفته اول تنها یک برد به‌دست آورده و در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است.

تغییرات تیم نسبت به هفته اول

پس از پایان هفته نخست لیگ ملت‌ها با تصمیم کادر فنی تیم ملی والیبال، رضا عابدینی (به دلیل مصدومیت) و صابر کاظمی (به دلایل فنی) از برازیلیا عازم تهران شدند و بردیا سعادت و امیررضا سرلک جایگزین این بازیکنان شدند که پس از رسیدن به صوفیه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی در این شهر آغاز کردند.
بدین ترتیب محمدطاهر وادی، علی رمضانی، امیرحسین توخته، محراب ملکی‌سرخی، اسماعیل مسافر، بردیا سعادت، امیررضا سرلک، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدرضا حضرتی‌‌پور و محمدرضا موذن، 14 بازیکن ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند.
تیم ملی والیبال ایران روز جمعه، 27 خرداد و در مسیر آماده‌سازی برای شروع هفته دوم لیگ ملت‌ها در دیداری دوستانه و تدارکاتی در صوفیه به مصاف استرالیا رفت. این مسابقه در چهار ست برگزار شد و شاگردان بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در هر چهار ست فاتح میدان شدند. امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرتی‌‌پور، بازیکنان شروع‌کننده ایران در این مسابقه بودند.

برنامه کامل دیدارهای ایران در هفته دوم:

سه‌شنبه 31 خرداد: ایران – بلغارستان؛ ساعت 21 و 30 دقیقه
پنجشنبه دوم تیر: ایران - امریکا؛ ساعت 21 و 30 دقیقه
جمعه سوم تیر: ایران – برزیل؛ ساعت 18
شنبه چهارم تیر: ایران – کانادا؛ ساعت 15


 


Page Generated in 0.0042 sec