printlogo


کد خبر: 248717تاریخ: 1401/3/31 00:00
خبر


برنز رکابزن ایران در قهرمانی آسیا

رکابزن ایران در ماده اومنیوم مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید. در سومین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در هند، تیم ایران موفق به کسب یک مدال برنز شد. بر این اساس محمد گنج‌خانلو در ماده اومنیوم سوم شد و به مدال برنز رسید. محمد گنج‌خانلو پس از رکابزنان ژاپن و قزاقستان در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید.
در تیمی اسپرینت جوانان، لیلا حیدری در مرحله مقدماتی هفتم شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. او در یک چهارم نهایی با رکابزنی از کره‌جنوبی رقابت کرد اما موفق به شکست او نشد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.
در اسپرینت بزرگسالان، ستاره زرگر و مائده نظری در مرحله مقدماتی به ترتیب دهم و یازدهم شدند و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند. زرگر و نظری در مرحله یک هشتم نهایی، هر دو با رکابزنانی از کره جنوبی رقابت کردند که موفق به صعود از این مرحله نشدند.


برای شرکت در هندبال جام باشگاه‌های آسیا
مس کرمان راهی هند شد

تیم هندبال مس کرمان، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا صبح دیروز عازم حیدرآباد هند میزبان برگزاری این رقابت‌ها شد. رقابت‌هایی که نماینده ایران کار سختی در تقابل با همگروه‌های قدرتمند خود دارد. مس در این رقابت‌ها باید با نمایندگان قطر، بحرین و کویت رقابت کند که هر سه از کشورهای قدرتمند و صاحب سبک هندبال در قاره کهن به حساب می‌آیند.
بر اساس اعلام فدراسیون هندبال آسیا برنامه زمان‌بندی مسابقات تیم مس کرمان در جام باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:
پنجشنبه دوم تیر:
مس کرمان - النجمه بحرین (ساعت 15)
شنبه چهارم تیر:
مس کرمان - الوکره قطر (ساعت 15)
دوشنبه ششم تیر:
مس کرمان - الکویت کویت – (ساعت 17)
 

تمجید IPC از حضور آق قله در کره‌جنوبی
اولین بانوی ایرانی در پارا وزنه‌برداری

کمیته بین‌المللی پارالمپیک با انتشار مطلبی به تاریخ‌سازی سمانه هدی آق قله به‌عنوان اولین بانوی ایرانی که حضورش در مسابقات آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه- کره جنوبی به ثبت رسید، اشاره کرد.
در این مطلب آمده است:
«سمانه هدی آق قله، اولین خانم ایرانی است که در مسابقات قهرمانی پارا وزنه‌برداری شرکت کرده است.
حضور وی در این مسابقات نمونه بارزی از مزایای برنامه «She Can Lift» است که از سوی پارا‌ وزنه‌برداری جهانی آغاز شده است.
این برنامه مفهوم حضور خانم‌ها در کلیه ابعاد ورزشی را متعالی می‌نماید و این امکان را فراهم می‌کند تا خانم‌ها فارغ از کشور محل سکونت خود به فعالیت در این رشته ورزشی ترغیب شوند. این پویش، موفق به کسب جایزه IPC به‌دلیل نقش آن در ایجاد برابری جنسیتی شده است.»
علاوه بر هدی آق قله که اولین نماینده ایران در بخش بانوان این مسابقات بود، زینب یعقوبی و فاطمه انصاری نیز در این مسابقات شرکت کرده بودند و اولین حضور بانوان ایرانی در این رشته را به‌نام خود ثبت کردند.
رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی کره جنوبی از ۲۴ خرداد آغاز شده بود، روز گذشته به پایان رسید.

 


Page Generated in 0.0055 sec