printlogo


کد خبر: 248716تاریخ: 1401/3/31 00:00
انتخابی وزن ۶۰ کیلوگرم برگزار نمی‌شود
نجاتی جای دلخانی را می‌گیرد؟



کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به شرایط موجود، تصمیماتی را برای اجرای چرخه انتخابی تیم ملی به منظور مشخص شدن ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی صربستان گرفت. پیش از این قرار بود که در روز 19 تیرماه تکلیف اوزان 60 و 130 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، مشخص شود که کادر فنی تیم ملی پس از برگزاری جلسه‌ای در تاریخ 29 خرداد ماه، تصمیم گرفت که چرخه انتخابی رقابت‌های وزن 60 کیلوگرم برگزار نشود. هنوز دلیل این تصمیم اعلام نشده اما احتمالاً برای جلوگیری از وزن کم کردن‌های محسن‌نژاد و نجاتی چنین تصمیمی اتخاذ شده است. فدراسیون کشتی اصرار دارد که همه چیز بر اساس همانی که در چرخه نوشته شده باید اجرا شود اما این همان اشتباهی است که در دوره قبل مدیریت فدراسیون کشتی هم رخ داد. باید منافع تیم را هم در برخی از مواقع در نظر گرفت. ضمن اینکه محسن‌نژاد برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در قهرمانی آسیا، نجاتی را در جام تختی شکست داد اما در قهرمانی آسیا نتوانست به مدال طلا برسد و با یک نقره به ایران بازگشت که البته دلیلش هم
 آسیب دیدگی در فینال بود.
در ادامه چرخه، علیرضا نجاتی به مسابقات دارای رنکینگ اتحادیه در قزاقستان اعزام شد که مسابقات در وزن قانونی برگزار می‌شود. این یعنی یکبار وزن کم کردن نجاتی که البته با مدال طلا همراه شد و حالا به همین دلیل هم قرار شده در ادامه چرخه یکبار دیگر با محسن‌نژاد انتخابی برگزار کند،انتخابی که چرخه نوشته در وزن قانونی؛ یعنی اینکه یک بار دیگر وزن کم کردن نجاتی و یا حتی محسن‌نژاد. خروجی این انتخابی هر چه باشد و برنده هر کسی باشد، حتماً بازنده‌اش تیم ملی کشتی فرنگی است؛ چرا که هر دو کشتی‌گیر بدنشان تحلیل می‌رود و قطعاً با دو بار وزن کم کردن در مسابقات قهرمانی جهانی مقابل رقبا حرفی برای گفتن نخواهند داشت. حالا فدراسیون کشتی می‌خواهد با اصرار به برگزاری انتخابی به این شکل به تیم خودش آسیب بزند؟ هر قانونی تحت هر عنوانی؛ فرایند باشد یا چرخه باید در خدمت کشتی باشد نه در مقابلش اما اجرای اینگونه چرخه حداقل در برخی از اوزان فقط به کشتی‌ آسیب می‌زند.
ضمن اینکه الان می‌توان دست سرمربی تیم ملی را بازگذاشت و علیرضا نجاتی را به یک وزن بالاتر برد و به جای اینکه او را با وزن کم کردن در 60 کیلوگرم قربانی کرد و به جای میثم دلخانی محک زد. میثم دلخانی در قزاقستان آسیب دید و به جهانی صربستان نمی‌رسد؛ نفر دوم این وزن هم ایمان محمدی است که در قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید. البته ایمان محمدی در قهرمانی آسیا کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن را شکست داد ولی در مصاف با میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان شکست خورد و در نهایت هم به‌دلیل حاضر نشدن حریف سوریه‌ای برنز گرفت. حالا بهتر است که نجاتی اگر قرار است که انتخابی هم بدهد در وزن 63 کیلوگرم بدهد. از تجربه حضور نجاتی در جهانی 2019 قزاقستان و المپیک می‌توان در یک وزن بالاتر بهره گرفت.


Page Generated in 0.0049 sec