printlogo


کد خبر: 248599تاریخ: 1401/3/30 00:00
جلسه هیأت رئیسه برای تکمیل اعضا رسمیت می‌یابد؟
اختلاف جدید؛ جایگزین سراجی

بهناز میرمطهریان  

یکی از مهم‌ترین اتفاقات مجمع 10 خرداد فدراسیون فوتبال، عزل مهرداد سراجی از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال 
بود.
 به دنبال این تصمیم، ابهام بزرگی درباره رسمیت جلسات هیأت رئیسه مطرح شد. همان زمان اینقدر این شبهه دهان به دهان گشت که حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در دقایق پایانی مجمع، پشت میکروفن اعلام کرد که با عزل سراجی، هیچ مشکلی برای جلسات هیأت رئیسه پیش نخواهد آمد چرا که مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال این اختیار را دارد که تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی 8 شهریور، یک نفر را به عنوان جایگزین برای سراجی انتخاب کند تا جلسات هیأت رئیسه بدون مشکل برگزار شود.
به رغم اعلام کامرانی‌‌فر اما برخی اعضای هیأت رئیسه معتقدند که ماجدی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و اساسنامه در شرایطی این امکان را به سرپرست می‌دهد که هیأت رئیسه برای تشکیل همان جلسه‌ای که قرار است در آن جایگزین عضو عزل شده انتخاب شود، مشکلی نداشته باشد. در شرایط فعلی اما فدراسیون برای تشکیل همان جلسه هم رسمیت پیدا نمی‌کند! شاید کامرانی‌فر هم با در نظر گرفتن همین احتمال، در همان ابتدای مجمع تاریخ مجمع انتخاباتی را فیکس کرد که در صورت تشکیل نشدن جلسه هیأت رئیسه، مشکلی برای تصویب تاریخ برگزاری این مجمع به وجود نیاید.
این ماجرا اما طبق معمول به اختلاف نظری در هیأت رئیسه تبدیل شده است. در مقابل افرادی که معتقدند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، هیأت رئیسه نمی‌تواند هیچ جلسه‌ای برگزار کند اما میرشاد ماجدی به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «براساس بند 7 ماده 33 اساسنامه، می‌توانیم تا زمان برگزاری مجمع بعدی شخصی را برای تصدی این پست انتخاب کنیم. بنابراین هیچ مشکلی بابت این موضوع نیست.»
بند 7 ماده 33 اساسنامه می‌گوید: «در صورتی که یکی از پست‌ها یا تا 50 درصد پست‌های هیأت رئیسه بلاتصدی شود، هیأت رئیسه شخص یا اشخاص دیگری را برای تصدی پست مذکور تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی، جایگزین می‌نماید تا در مجمع عمومی بعدی شخص/اشخاصی به عنوان جایگزین برای مدت باقی مانده، انتخاب شوند.»
در این بند از اساسنامه آمده هیأت رئیسه می‌تواند شخص یا اشخاص دیگری را انتخاب کند و نکته مهم دقیقاً همین‌جا است که همین اعضای هیأت رئیسه در پذیرش یا عدم پذیرش همین بند از اساسنامه با یکدیگر به توافق نمی‌رسند! چه برسد به موارد مهم‌تری که فدراسیون فوتبال باید درباره‌اش تصمیم‌گیری کند!
فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست فدراسیون فوتبال قرار دارد و این ناهماهنگی‌ها میان اعضای باقی مانده در هیأت رئیسه از مواردی است که به آشفتگی بیشتر فدراسیون دامن می‌زند.

Page Generated in 0.0049 sec