printlogo


کد خبر: 248598تاریخ: 1401/3/30 00:00
امیر با مایورکا به لالیگا می‌رسد؟
یک مکـــزیکی به دنبال عــــابدزاده

امیر اسدی      

امیر عابدزاده تابستان قبل با امضای قراردادی 2 ساله، از ماریتیمو به پونفرادینا رفت تا حضور در سطح دوم فوتبال باشگاهی در اسپانیا را تجربه کند. او خیلی زود توانست به دروازه‌بان اصلی پونفرادینا تبدیل شود و لوچو گارسیای کلمبیایی را کنار بزند. عابدزاده در طول فصل و جز یکی دو مقطع که با روزهای فیفا مقارن بود و باید در اردوی تیم ملی حاضر می‌شد، در قریب به اتفاق بازی‌ها دروازه‌بان پونفرادینا بود و در پایان همراه این تیم رتبه هشتم جدول رده‌بندی را کسب کرد. امیر یکی از دروازه‌بان‌های خوب سگوندالیگا بود و پیش‌بینی هم می‌شد که با پیشنهادهایی لالیگایی مواجه شود. بخصوص که سویا در نقل و انتقالات زمستانی برای شکار عابدزاده اقدام کرد اما پونفرادینا در آن مقطع ترجیح داد دروازه‌بان تیم ملی ایران را حفظ کند و او را از دست ندهد.
حالا که فصل به اتمام رسیده و عابدزاده هم به دروازه‌بان اصلی تیم ملی بدل شده، برخی تیم‌های اسپانیایی دنبال راهکاری هستند تا شاید بتوانند امیر را جذب کنند. از جمله این تیم‌ها، مایورکا است که فصل
 2022-2021 را در رده شانزدهم لالیگا به پایان رساند و در جدول باقی ماند. مایورکا فصل قبل یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را به نام خود ثبت کرد و تنها آلاوس و لوانیته بودند که کمتر از این تیم گل خوردند. آمار 63 گل خورده در 38 بازی در کارنامه مایورکا ثبت شد تا این تیم لالیگا را در شرایطی سخت به پایان برساند.
به جز گل‌های خورده فراوان، استفاده از 4 دروازه‌بان در طول فصل هم یکی دیگر از دلایلی است که مسئولان باشگاه مایورکا برای جذب بازیکنی جدید در این پست اقدام کرده‌اند. مانولو رینای 37 ساله، 21 بار درون دروازه مایورکا ایستاد. سرجیو ریکو -دروازه‌بان سابق پاری‌سن‌ژرمن و فولام- دیگر دروازه‌بانی بود که 14 بار توانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد. لئو رومن جوان و 21 ساله هم 2 بار از دروازه مایورکا حراست کرد و در نهایت هم نوبت به دومنک گری‌اف رسید تا او هم یک بار طعم بازی در ترکیب اصلی این تیم را تجربه کند.
استفاده از 4 دروازه‌بان در ترکیب مایورکا باعث شده تا خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی این تیم دنبال جذب یک دروازه‌بان جدید باشد. یکی از گزینه‌های اصلی امیر عابدزاده است که در سال جام جهانی می‌تواند با انتقالی جذاب به لالیگا، یک بار دیگر نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. 
امیر تا 30 ژوئن 2023 با پونفرادینا قرارداد دارد و باشگاه اسپانیایی اگر این تفاهم را تمدید نکند، امیر در پایان فصل بعد می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد تیم جدید خود را انتخاب کند. بنابراین احتمالش وجود دارد که پونفرادینا هم در صورت دریافت مبلغی مناسب، با انتقال عابدزاده به مایورکا یا تیمی دیگر از لالیگا موافقت کند. عابدزاده بعد از دوران موفق در ماریتیمو و انتخاب به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل 2021-2020 لیگ پرتغال، در شرایطی راهی پونفرادینا شد که پیشنهادهای دیگری هم در جیب داشت. او هیچ‌گاه علاقه خود را به حضور در لالیگا پنهان نکرده و شاید تا چند هفته دیگر بتواند به یکی از اهداف خود دست پیدا کند. هدفی که می‌تواند عابدزاده را به سمت موفقیت در جام جهانی و مثل حالا پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران پیش ببرد.

Page Generated in 0.0045 sec