printlogo


کد خبر: 248593تاریخ: 1401/3/30 00:00
اسکوچیچ تنها مشکل فوتبال ایران نیست

فرض کنید سرمربی کنونی را تغییر دهند. در فوتبالی که ساختار، تجهیزات و ساختمان ندارد، طبعاً تغییر سرمربی نمی‌تواند پیشرفتی به دنبال داشته باشد. طی ۱۵ سال اخیر گفتم، مدیران مختلفی در فوتبال بودند و هر‌گاه به جام جهانی رفتیم، فکر کردند فوتبال ما هیچ مشکلی ندارد. من ترجیح می‌دادم به جام جهانی نمی‌رفتیم اما همه چیزمان رها نمی‌شد و برای فوتبال کاری می‌کردیم.
ما تنها کشوری در آسیا هستیم که سیستم VAR نداریم و ورزشگاه ملی ما شماره‌گذاری نشده است. نمی‌خواهم قصه بگویم. اعتقادم این است که اگر تصور جامعه این است که تغییر سرمربی و آوردن یک مربی اسم و رسم‌دار و خیلی قوی، فوتبال ایران را درست می‌کند، این کار را بکنند. این کار بلامانع است و من هم هیچ حساسیتی ندارم. اگر می‌خواهند اسکوچیچ را تغییر دهند یا ابقا کنند، بلامانع است. من هیچ حساسیتی ندارم اما می‌خواهم بگویم آدرس اشتباه می‌دهیم. با تغییر یک فرد، صاحب سازمان و تشکیلات نمی‌شویم. حرفم این نیست که اسکوچیچ را نگه دارند. اصلاً او را کنار بگذارند اما با این کار هم راه به جایی نمی‌بریم. الان فوتبال ایران به گونه‌ای جلو می‌رود که عاقبت به‌خیری را در آن نمی‌بینم.
اعتقادم بر این است که اگر اسکوچیچ را تغییر دهیم، تصور نمی‌کنم ضعف‌ها را پنهان کنیم. باید عمیق‌تر نگاه کرد. اگر می‌خواهید توپ را در زمین سرمربی بیندازید، چیزی عاید فوتبال ما نمی‌شود. می‌توانم بگویم رأی من برای ماندن و رفتن اسکوچیچ ممتنع است. آرزوی هواداران این است که از دور اول جام جهانی به مرحله بعد برویم اما آرزوهای من اینطور نیست. آرزوی من این است که صاحب تشکیلات شویم. برد و باخت از راه می‌رسد. فوتبال ما از انگلستان و ایتالیا جلوتر که نیست. آیا بعد از حذف ایتالیا، ساختار فوتبال این کشور ویران شد؟ خیر، دوباره معایب را برطرف می‌کنند و باز می‌گردند. اگر با تغییر یک فرد همه لباس عافیت به تن می‌کنند، اسکوچیچ را تغییر دهند.
من حساسیتی روی اسکوچیچ ندارم. از اینکه ما برویم قطر و با وضع بدی حذف شویم، ناراحت می‌شوم. یادم می‌آید وقتی آلمان با هفت گل عربستان سعودی را شکست داد، برایشان وحشتناک بود. فکر می‌کنم که الان یک ترمیم کوچک می‌توانند انجام دهند. نمی‌گویم خدای نکرده مشابه این اتفاق برای ما رخ می‌دهد اما می‌گویم برخی مدیران، چند دهه بودند اما وضع تغییری نکرده و مشکلات بیشتر و بدتر شده و فساد بیشتری را می‌بینیم.

Page Generated in 0.0046 sec