printlogo


کد خبر: 248411تاریخ: 1401/3/26 00:00
بدترین باخت تاریخ انگلیس
این واقعیت فوتبــــال است

 
روند رقت‌انگیز انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا با باخت شوکه‌کننده و تاریخی 4 بر صفر مقابل مجارستان در ورزشگاه مولینو، ادامه پیدا کرد. گرت ساوت‌گیت نسبت به بازی قبلی 9 تغییر در ترکیب اصلی‌اش به وجود آورد و انگلیس تا مدت زیادی از بازی نتوانست ریتم مناسبی پیدا کند و نتیجه این شد که بدترین باخت خانگی انگلیس بعد از 94 سال رقم خورد. انگلیس در سال 1928 با نتیجه 5 بر یک به اسکاتلند باخت، این همچنین بدترین شکست انگلیس در 12 سال گذشته بود. این نخستین برد مجارستان در انگلیس از سال 1953 بود که مجارها 6 بر 3 به پیروزی رسیدند. آن مسابقه که به بازی قرن مشهور شده، نخستین باخت خانگی انگلیس برابر تیمی غیربریتانیایی و غیرایرلندی بود.
 
چه اتفاقی افتاد
تیم میهمان در 45 دقیقه اول خیلی بهتر از میزبان بود و به وسیله رولاند سالای با یک گل برتری به رختکن رفت. بهترین فرصت میزبان هم با واکنش عالی دنس دیبوژ، دروازه‌بان مجارها به جایی نرسید. در نیمه دوم، انگلیس با جسارت بیشتری بازی کرد اما 20 دقیقه مانده به پایان سالای گل دوم خود و تیمش را زد. هری کین تیرک دروازه مجارها را لرزاند اما دقیقه 80 ژولت ناگی گل سوم را به ثمر رساند و انگلیس را از بازگشت ناامید کرد. جمعیت حاضر در ورزشگاه اختصاصی ولورهمپتون با این گل تیمشان را هو کردند و دقیقه‌ای بعد جان استونز با دریافت کارت زرد دوم مجبور به ترک زمین شد. یک دقیقه مانده به پایان هم بازیکن تعویضی میهمان، دانیل گازدگ گل چهارم را زد تا انگلیس برای نخستین بار در تاریخش چهار گل بخورد و گلی نزند. با این باخت، تیم ساوت‌گیت با دو امتیاز در قعر گروه A3 قرار گرفت. مجارستان با 7 امتیاز صدرنشین است و آلمان که 5 بر 2 ایتالیا را برد، با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد. دور بعدی بازی‌ها اوایل مهر برگزار می‌شود که انگلیس میهمان ایتالیا و میزبان آلمان خواهد بود.
ساوت‌گیت که با بردن انگلیس به نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 شگفتی بزرگی خلق کرد، کارش در لیگ ملت‌های اروپا را با باخت یک بر صفر مقابل مجارستان شروع کرد قبل از اینکه مقابل ایتالیا و آلمان مساوی کند.
 
صبح اخراج می‌شوی
اواخر مسابقه هواداران برای ساوت‌گیت شعار می‌دادند که «نمی‌دانی چه می‌کنی» و «صبح اخراج می‌شوی». هو کردن هم شروع شد، انگلیس برابر تیمی این شکست سنگین را متحمل شد که با بزرگان دنیای فوتبال فاصله زیادی دارد. این شاید بدترین واکنش هواداران انگلیس به عملکرد این تیم بعد از باخت به ایسلند در یورو 2016 بود.
 میهمان تیم سرحال‌تر و مصمم‌تری نسبت به انگلیس بود و ساوت‌گیت و بازیکنانش باید انتقادات را بپذیرند. در تصویر بزرگتر، انگلیس باید روی پیداکردن بهترین تیم خود تمرکز کند و از آزمون و خطا دست بردارد. اینکه بعد از یک فصل سخت، در 11 روز چهار بازی انجام دهی کار آسانی نیست اما به نظر می‌رسد بقیه تیم‌ها بهتر با این مشکل کنار آمده‌اند. جام جهانی قطر خیلی نزدیک است و کارشناسان فوتبال انگلیس هشدار می‌دهند اما این مربی و بازیکنانش به دستاوردهای بزرگی رسیده‌اند. آنها فقط شب بدی را گذراندند که خودشان معتقدند باید هر چه زودتر فراموش شود. هنوز یک سال نشده که انگلیس در فینال یورو 2020 در ضربات پنالتی به ایتالیا باخت اما حالا فشار زیادی روی ساوت‌گیت و تیمش قرار می‌گیرد. آنچه بیشتر از این شکست بی‌سابقه مایه نگرانی است، بازی بی‌برنامه و بسیار ضعیف انگلیس است که به‌شدت خطر سقوط به لیگ دو را حس می‌کند.
 
روی دیگر سکه
مربی انگلیس بعد از این باخت گفت: «من فقط می‌گویم، این بازیکنان برای انگلیس زحمت زیادی کشیده‌اند و مهم است که مردم کنارشان بمانند. آنها در آینده خیلی قوی می‌شوند. نمی‌گویم این شکست ناراحت‌کننده نیست اما ما برای آینده ایده‌های مشخصی داریم و کار خودمان را می‌کنیم. من باید از بازیکنان تیمم حمایت کنم، آنها تمام تلاش‌شان را کردند و مسئولیت نتیجه با من است. من در سه یا چهار سال گذشته شب‌های بسیار فوق‌العاده‌ای با این تیم داشته‌ام اما این هم روی دیگر سکه است و این واقعیت فوتبال است.»

Page Generated in 0.0059 sec