printlogo


کد خبر: 248409تاریخ: 1401/3/26 00:00
برندگان و بازندگان بازی آلمان و ایتالیا
شب تحقیر آتزوری

آلمان با نمایشی بسیار برتر از ایتالیا، توانست این تیم را در لیگ ملت‌های اروپا با نتیجه 5 بر 2 شکست دهد. این بزرگترین پیروزی آلمان برابر ایتالیا از سال 1939 تاکنون بود و این تیم با این برد به رده دوم گروه 3 لیگ A صعود کرد. ایتالیا هم با یک امتیاز کمتر در رده سوم است.
ایتالیا به جام جهانی نرسیده و روبرتو مانچینی از لیگ ملت‌ها استفاده کرده تا به نسل جدید این کشور بازی بدهد. اما آلمان نشان داد که این تیم چقدر با شرایط آرمانی فاصله دارد. اما برندگان و بازندگان این دیدار چه کسانی بودند؟
 
برنده: تیمو ورنر
ورنر از زمانی که از چلسی به 
آر بی‌لایپزیگ رفته، در گل‌زنی در سطح باشگاهی ناکام بوده است. او با این حال در تیم آلمان خوب گل می‌زند. ورنر اولین فرصت این دیدار را داشت اما نتوانست با تعادل خوبی ضربه بزند. او با این حال سخت تلاش کرد و روی گل اول تأثیر داشت. این بازیکن 26ساله در نیمه دوم در کمتر از دو دقیقه دو گل به ثمر رساند. این عملکرد به او اعتماد به نفس خواهد بخشید و او قاعدتاً بازیکن اصلی خط حمله آلمان در قطر خواهد بود.
 
بازنده: الساندرو باستونی
در نگاه اول، باستونی بازی بدی نداشت. این بازیکن جوان در خط دفاعی ایتالیا خونسرد بود و وظیفه هماهنگی بازیکنان را به عهده داشت. اما او در آخرین لحظات نیمه اول با یک تکل راگبی‌وار، یک پنالتی احمقانه به رقیب داد. به این ترتیب آلمان به جای برد یک بر صفر، با نتیجه دو بر صفر به رختکن رفت. اگر آن گل زده نمی‌شد، آیا اوضاع فرق می‌کرد؟ باستونی البته خودش هم در آخر بازی یک گل زد و به این ترتیب او خاطره خوب هم از این دیدار خواهد داشت.
 
برنده: ویلفرید گنونتو
مانچینی باید ترکیب‌های آزمایشی زیادی را به زمین بفرستد تا بازیکنان اصلی نسل آینده را بشناسد. به جز جیان‌لوییجی دوناروما، بازیکنان دیگر در این دوره دیدارهای لیگ ملت‌ها تغییر کرده‌اند و مانچینی به‌دنبال بازیکنان مناسب بوده است. گنونتو یکی از گزینه‌های اصلی مانچینی برای آینده خواهد بود. این بازیکن 18ساله در تمامی لحظات حضور در میدان، با تمام وجود بازی کرده است. او در بازی رفت برابر آلمان به‌عنوان بازیکن جانشین عملکرد مثبتی داشت و اینجا هم در ترکیب ثابت قرار گرفت و یک گل هم زد. او که در کشور سوییس بازی می‌کند به این ترتیب اعتماد به نفس می‌یابد.
 
بازنده: داویده فراتزی
جورجینیو، نیکولو بارلا و مارکو وراتی غایب بودند و فراتزی به‌دنبال حضور در ترکیب ثابت در کنار مانوئل لوکاتلی، ساندرو تونالی و دیگر بازیکنان بود. اما او با عملکردش در لیگ ملت‌های اروپا امید چندانی را برنینگیخت. در بازی با آلمان، مانچینی او را بین دو نیمه تعویض کرد تا با سه دفاع به بازی ادامه دهد. اگر ایتالیا بخواهد با سه دفاع به کار ادامه دهد، دو نفر باید برای حضور در خط میانی بجنگند و بعید است این بازیکن ساسولو یکی از آن دو باشد.
 
برنده: لروی سانه
سانه بازی را در سمت چپ آغاز کرد و فرصت سر زدن به نقاط مختلف زمین را هم داشت. او گل نزد و پاس گل هم نداد و البته یک کارت زرد هم گرفت. در نگاه اول، سانه شب درخشانی را پشت سر نگذاشت، اما نباید تنها به آمار ساده اکتفا کرد.
او در همه‌ جای زمین حاضر بود و با پرس روی مدافعان ایتالیا، باعث می‌شد آنها فضا و زمان کافی برای بازیسازی از عقب را نداشته باشند. وقتی او توپ را داشت، به همه نقاط زمین می‌رفت و کار مدافعان برای مهارش بسیار دشوار بود. او دو پاس کلیدی داد و دو ضربه هم زد که یکی داخل چهارچوب بود.

Page Generated in 0.0064 sec