printlogo


کد خبر: 248311تاریخ: 1401/3/24 00:00
تیم ملی برگشت؛ همه نگاه ها به تمدید شماره 10 و بازگشت شماره 7
سرلک بیشتر از 2/ 5 میلیارد می خواهد

تیم ملی فوتبال بعد از  از دوری حدوداً دو هفته ای دیشب به تهران برگشت و حالا فرصت خوبی است برای اینکه پرسپولیس سراغ ستاره‌های ملی پوش مد نظر خود برود. برخی منابع خبری نوشته‌اند پرسپولیس دوست دارد بازیکنانی مثل سعید عزت اللهی، میلاد محمدی و محمدحسین کنعانی زادگان را از بین نفرات ملی پوش به دست بیاورد اما با توجه به شرایط آنها بعید است مذاکرات در خصوص این بازیکنان جدی شود.
در عین حال همه منتظرند که از امروز مذاکره برای تشکیل یک میانه زمین پرقدرت شروع شود و البته همه نگاه ها به میلاد سرلک و سروش رفیعی است. یکی برای تمدید قرارداد و یکی برای سومین حضور در پرسپولیس.
میلاد سرلک از بین خریدهای گل محمدی برای پرسپولیس جزو معدود گزینه‌هایی بوده که عملکردی کم نوسان داشته و ضمن نمایش های موفق به تیم ملی هم رسیده است.
مدت‌هاست بحث تمدید قرارداد میلاد سرلک از سوی یحیی گل محمدی به مدیریت باشگاه اعلام شده و شماره 10 سرخ‌ها در رأس لیست تمدیدی‌ها بوده اما این بازیکن بارها مذاکرات نهایی را به تعویق انداخته بلکه مشتری دست به نقدی در خارج از کشور پیدا کند.حالا هم که میلاد سرلک در قطر همراه تیم ملی بوده و البته یک نیمه مقابل الجزایر بازی کرده  بعید نیست در لحظات آخر مشتری پیدا کرده و کار پرسپولیس را برای عقد قرارداد جدید سخت کرده باشد.
از حدود یک ماه قبل اخبار متفاوتی درباره این بازیکن و اینکه بالاخره در پرسپولیس می ماند یا نه منتشر شده و در این چند هفته بارها شنیده‌ایم که سرلک قراردادش را تمدید می کند اما این مهم مدام عقب افتاده است. دیروز هم دوباره گفته شد سرلک امروز و فردا قراردادش را تمدید خواهد کرد اما این اتفاق به راحتی رخ نخواهد داد.
گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس راضی به افزایش دو برابری مبلغ قرارداد سرلک شده اما این بازیکن هنوز اقدام به تمدید قرارداد خود نکرده است. ظاهراً رضا درویش مدیرعامل باشگاه راضی به افزایش دوباره مبلغ قرارداد پیشنهادی باشگاه نیست تا ادامه حضور او در پرسپولیس  در ابهام قرار بگیرد.
رقم قرارداد فصل قبل سرلک 6/2 میلیارد تومان بوده که دوبرابر آن 2/5 میلیارد تومان می شود اما شماره 10 ملی‌پوش عدد  بالاتری می خواهد کما اینکه همه می‌دانند خریدهای درشت امسال پرسپولیس همه قراردادهایی بالای 10 میلیارد تومان بسته‌اند.
البته با توجه به اینکه سرلک بازیکن ملی پوش بوده و فصل قبل بیشتر از هر بازیکنی در پرسپولیس به میدان رفته شاید تقاضایش چندان غیرمنطقی هم نباشد ضمن اینکه وقتی باشگاه پرسپولیس با ارقامی چشمگیر بازیکنان جدیدش را جذب می‌کند نفرات شاخص فصل قبل هم ارقام درخواستی‌شان را بالا می برند و از این مسأله گریزی نیست.
به هر حال اگر سرلک امروز و فردا هم در باشگاه حاضر نشود این یعنی که موضوع تمدید قرارداد او خوب پیش نرفته و این می‌تواند یک چالش تازه برای یحیی و باشگاه پرسپولیس باشد.
 
سروش را تمام شده بدانیم؟
از حدود یک هفته قبل گفته می شود حضور سروش رفیعی در پرسپولیس قطعی و نهایی است و فقط باید توافق نهایی بر سر مسائل مالی حاصل شود. البته سروش فصل قبل به خاطر همین مسائل مالی به پرسپولیس نیامد و قراردادش با سپاهان را تمدید کرد پس این موضوع نمی تواند کوچک باشد. با این حال قول رفیعی به پرسپولیس باعث شده خیلی‌ها این انتقال را نهایی بدانند و شاید همین امروز و فردا او را دوباره سرخپوش ببینیم. نکته جالب اینکه او در مصاحبه تلویزیونی اندک احتمالات باقیمانده در خصوص منتفی شدن این قرارداد را هم از بین برد و گفت: «شانس پرسپولیس نسبت به بقیه تیم‌ها برای جذب من بیشتر است.» گفته می شود سروش رفیعی دنبال پیراهن شماره 7 پرسپولیس است که در یک مقطع هم صاحبش بود اما الان صاحبی ندارد. با حضور سروش رفیعی در پرسپولیس یحیی می‌تواند به پیدا کردن یک ترکیب قدرتمند در مرکز زمین دلخوش باشد چرا که بعد از قطعی شدن عدم بازگشت نوراللهی حالا او علاوه بر جذب سروش رفیعی باید میلاد سرلک را هم در تیمش نگه دارد و با در نظر گرفتن اینکه با رضا اسدی تمدید نخواهد شد و شرایط محمد شریفی مشخص نیست داشتن تنها کمال کامیابی‌نیا نمی‌تواند تضمین کنده شرایط خوبی در مرکز زمین باشد.
 
تغییر سیستم با رفیعی؟
فصل قبل پرسپولیس تمام تمرکزش در فاز حمله را به کناره های زمین گذاشت و از این رو از ابتدای فصل دنبال هافبک میانی پاسور و بازیساز نبود البته یحیی مذاکره‌ای با سروش داشت اما وقتی قیمت او بالا رفت کلاً قید جذب هافبک وسط پاسور را زد تا از کانال‌های کناری دنبال خلق موقعیت باشد.
حالا اما سروش رفیعی در دسترس قرار گرفته و به احتمال زیاد خرید بعدی سرخ ها از بین بازیکنان شناخته شده خواهد بود. در عین حال بعید نیست یحیی گل‌محمدی با در اختیار گرفتن سروش رفیعی و جذب او سیستم تیمش را کلا تغییر داده و ضمن استفاده از هافبک‌های بیشتر تنها از یک مهاجم نوک بهره بیرد.
پرسپولیس در دو فصل گذشته همواره با سیستم 2-4-4 خطی بازی کرده و در مقاطعی کوچک نیز با سیستم 2-5-3 به میدان رفته است اما بعید نیست در صورت جذب رفیعی به سیستم 1-3-2-4 رو بیاورد البته برای این سیستم پرسپولیس علاوه بر سروش و کامیابی‌نیا به عنوان یک شماره 10 و یک هافبک دفاعی به میلاد سرلک هم نیاز دارد و با توجه به اینکه بعید است رضا اسدی ماندنی شود باید جذب محمد خدابنده‌لو و تمدید با محمد شریفی در دستور کار قرار بگیرد و یک هافبک میانی دیگر هم جذب شود.

 


Page Generated in 0.0072 sec