printlogo


کد خبر: 246378تاریخ: 1401/2/19 00:00
آتش‌بس میان هواداران پرسپولیس و کادر فنی
خروج موقت از گوشـــه رینـــگ

سعید زاهدیان     
 
تا بازیکن و مربی تیمی نباشی که 40 میلیون هوادار دارد و 5 سال متوالی قهرمان لیگ شده، درک درستی از واژه «فشار انتقادات» برای‌تان ملموس نیست؛ اما آنچه این روزها در پرسپولیس می‌گذرد، پرس شدید هوادارانی است که تا همین چند وقت پیش قاطع و محکم پشت مربی و بازیکنان بودند اما دو نتیجه بد و فاصله
6 امتیازی با صدر و رقیب سنتی باعث شد تا 5 فصل درخشان قبلی فراموش شود و هواداران تیم را به گوشه رینگ بیندازند.
همه چیز از هفته بیست و سوم و دربی شروع شد. پرسپولیس بازی برده را از دست داد؛ آن‌هم در دقایق پایانی و با اشتباه و تصمیمات دیرهنگام کادرفنی. اگرچه یحیی گل‌محمدی تلاش کرد داور را مقصر این اتفاق جلوه دهد اما مخاطب فوتبال که سال‌ها بازی‌های تیم محبوبش را دنبال می‌کند، آنقدر می‌فهمد که یحیی گل‌محمدی نتوانست دست مجیدی را بخواند و زودتر از او دست به تعویض بزند و سمت راست استقلال که نقطه قوت این تیم بود را ببندد.
بعد از این بازی و متعاقب آن تساوی مقابل هوادار باعث اعتراض شدید هواداران شد. کنار رفتن از جام حذفی به‌دلیل شکست مقابل آلومینیوم هم بر شدت انتقادات افزود؛ البته حذف استقلال به پرسپولیسی‌ها کمک کرد تا کمتر زیر تیغ انتقادات بروند.
در ماه‌های اخیر، یحیی گل‌محمدی و تعدادی از بازیکنان به‌شدت در فضای مجازی مورد نقد بودند و این نقدها هم وارد است. درست مثل زمانی که پرسپولیس موقعیت‌های بی‌شماری خلق می‌کرد اما مهاجم تمام‌کننده نداشت. آن روزها هم کادرفنی به‌شدت تحت فشار بود اما حمید مطهری این حرف را نمی‌پذیرفت و بر این باور بود که ما راه‌های مختلفی را برای گل زدن تمرین می‌کنیم و تمرین اختصاصی هم داریم. قهرمانی پرسپولیس در پایان آن فصل که به مدد خریدهایی نظیر شهریار مغانلو و بازگشت مهدی ترابی به‌دست آمد، فشار سنگین را از دوش کادر فنی و بازیکنان برداشت.
اما این فصل، آنقدر اوضاع پرسپولیس بد بود که کادر فنی را تا مرز کناره‌گیری پیش برد؛ 6 امتیاز فاصله با صدر جدول و کنار رفتن از جام حذفی باعث شد تا هواداران علنی از یحیی گل‌محمدی بخواهند که استعفا کند و از پرسپولیس برود. اما شاید تعطیلی یکماهه لیگ برای هر تیمی بد بود، برای گل‌محمدی و پرسپولیس اتفاق خوشایندی شد و حمید مطهری که هیچ نقدی را تا این مقطع نمی‌پذیرفت، اعتراف کرد که اعتراض‌ها را قبول دارد و بزودی تغییراتی در پرسپولیس اتفاق می‌افتد. حامد لک که مورد غضب کادر فنی بود، به تمرینات برگشت. فشار تمرین‌ها بالا رفت و برخلاف ماه‌های قبل که تمرین پرسپولیس به یک ساعت کار کم‌فشار خلاصه می‌شد، یحیی با تمرینات سنگین تیمش را برای شروع 6 هفته پایانی آماده کرد. در شروع لیگ، پرسپولیس 3 امتیاز مهم از پیکان گرفت؛ درست در روزی که استقلال در اصفهان 3 امتیاز از دست داد تا فاصله به 4 امتیاز برسد و هواداران کمی امیدوار شوند. از طرفی پیروزی برابر پیکان درحالی که امید عالیشاه حوالی دقیقه 30 اخراج شد و پرسپولیس با 10 بازیکن نه‌تنها بازی برده را نباخت بلکه موفق شد گل دوم را هم بزند.
مهم‌ترین نکته در این روزهای پرسپولیس، فشار انتقادات و مسائل روحی و روانی است؛ اگر آنها از امروز بازی‌های خود را ببرند و امتیاز از دست ندهند، هواداران پرسپولیس آنقدر صبور هستند که به انتظار بنشینند تا شاید استقلال مقابل فولاد، مس رفسنجان، آلومینیوم و دو تیم نفت مسجد سلیمان و پدیده که درحال سقوط هستند، امتیاز از دست بدهد و پرسپولیس جبران مافات کند.

Page Generated in 0.0056 sec