printlogo


کد خبر: 246373تاریخ: 1401/2/19 00:00
عددبازی

1 پرسپولیس تا پیش از این بازی ۲۴ بار بر پیکان غلبه کرده بود که این بیشترین پیروزی تیمی مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است و این رکورد جالب با پیروزی 25 ادامه یافت. همچنین پرسپولیس در ۸ مصاف قبلی برابر پیکان به پیروزی رسیده بود و با کسب پیروزی نهم در بازی این هفته با رکورد بیشترین برد متوالی در تاریخ لیگ برتر برابر شد. تیم جوانمرگ شده پاس نیز با کسب 9 پیروزی متوالی برابر سایپا در این رکورد جالب با پرسپولیس شریک است.

2 پرسپولیس یک رکورد جالب دیگر هم در برابر پیکان ثبت کرد. پرسپولیس تا پیش از بازی برابر پیکان در ۲۸ بازی اخیر خانگی باختی نداشت و با برد مقابل پیکان به عدد 29 رسید تا به تنهایی رکورددار نباختن در خانه در تاریخ لیگ برتر شود. پرسپولیس حالا بهترین تیم دیدارهای خانگی لیگ است. در مقابل پیکان در این فصل آمار خوبی در بازی‌های خارج از خانه داشت و در بازی‌هایی که میهمان بوده باختی نداشته؛ حتی برابر استقلال صدرنشین. با شکست مقابل پرسپولیس این رکورد پیکان شکسته شد تا خودروسازان تهرانی نخستین شکست خارج از خانه خود را در این فصل تجربه کنند.
 
3 *یکی از جذابیت‌های بازی پرسپولیس و پیکان تقابل یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی بود که سابقه طولانی همکاری با یکدیگر را دارند. در ۳ تقابل قبلی این دو سرمربی، هیچ وقت مجتبی حسینی به پیروزی نرسیده بود و با برد این هفته پرسپولیس برابر پیکان این آمار به عدد 4 رسید تا طلسم ناکامی‌های حسینی برابر همکار سابقش گل‌محمدی ادامه داشته باشد.
 
4 حامد لک مقابل پیکان پس از 75 روز موفق شد در ورزشگاه آزادی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. آخرین کلین شیت این دروازه‌بان در ورزشگاه آزادی به دیدار هفته هجدهم در لیگ برتر مقابل آلومینیوم برمی‌گردد. در بازی‌ای که پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم اراکی را شکست دهد، در آن بازی حامد لک حراست از چهارچوب دروازه را برعهده داشت. بعد از بازی با آلومینیوم که در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد، پرسپولیس به جز بازی مقابل پیکان در ۷ بازی به میدان رفت که حاصل آن ۳ تساوی، ۲ برد، ۲ شکست، ۹ گل زده، ۹ گل خورده و تنها یک کلین شیت (مقابل هوادار) بود.
 
 منبع:Metrica

Page Generated in 0.0046 sec