printlogo


کد خبر: 246362تاریخ: 1401/2/19 00:00
پرسپولیسی‌ها بی‌اعتنا به صحبت درباره تبانی
فولاد نه، استقلال امشب امتیاز می‌دهد

گزارش
محمدقراگزلو    
 
رسیدیم به پنج هفته پایانی و حالا هر امتیازی که در جیب حریف جا بماند، می‌تواند در تعیین معادلات قهرمانی تأثیرگذار باشد. پرسپولیس امروز مقابل ذوب آهن بازی خواهد کرد و با پایان یافتن این مسابقه استقلال مسابقه‌اش را آغاز خواهد کرد. پنج روز قبل اختلاف از 6 به 4 رسید و حالا این امید در اردوی پرسپولیس وجود دارد که این اختلاف باز هم کاهش یابد و با برد سرخ‌ها و امتیاز دادن استقلال مقابل تیم ته جدولی شهرخودرو اختلاف به 2 برسد و رویای ششمین قهرمانی متوالی بیشتر از قبل در دسترس باشد.
 
امیدواری به شهرخودرو؛ امتیاز می‌گیرند
روی کاغذ استقلال حریف آسانی دارد. تیم ته جدولی که از 25 بازی فقط 15 امتیاز جمع کرده و بسیار سخت گل می‌زند؛ بدون بازیکن تعیین کننده و وضعیت بی‌ثبات در ارائه بازی‌های خوب و امیدوار کننده. از طرفی بازی در تهران و پیش چشم هواداران استقلال برگزار می‌شود و تیم مجیدی شانس این را خواهد داشت تا دوباره به مسیر پیروزی برگردد اما پرسپولیسی‌ها بسیار امیدوارند که رقیب در این مسابقه امتیاز از دست بدهد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند امکان اینکه استقلال امروز و در مصاف با شهرخودرو امتیاز از دست بدهد حتی بیشتر از بازی آبی‌ها مقابل فولاد در اهواز است. در واقع اگر قرار باشد استقلال امتیاز از دست بدهد می‌تواند همین بازی و مقابل همین تیم ته جدولی باشد که فاصله کمی با منطقه بقا دارد و هر پیروزی در این 5 هفته می‌تواند آینده‌اش را تغییر دهد.
 
بی‌توجهی محض به شایعات و اتهامات فضای مجازی
در اردوی پرسپولیس هیچ‌کس درباره تبانی و آنچه در فضای مجازی از سوی هواداران رقیب راه افتاده حرف نمی‌زند. در واقع هر چه که هست در همان اینستاگرام و کامنت‌های هواداری است که بدون فکت و واقعیتی که بتوان به صورت مستند بیانش کرد مسائلی را مطرح می‌کنند تا در این لیگ همه را به جان هم بیندازند. طی چند روز گذشته بعد از تلاش عجیب برای مطرح کردن شایعه تبانی با پیکان، حالا دو سه روزی است فشار عجیبی روی مهدی تارتار آورده‌اند و با به تصویر کشیدن باخت‌های متوالی این مربی مقابل پرسپولیس پیشاپیش بحث تبانی این مربی را با پرسپولیس مطرح می‌کنند! در عین حال مربیان و بازیکنان پرسپولیس در واکنش به این حرف‌ها فقط پوزخند می‌زنند و هیچ توجهی به این شایعات ندارند چرا که معتقدند این بازی‌های مجازی را خوب می‌شناسند و می‌دانند از کجا آب می‌خورند و قرار است به کجا برسند.
 
پیکان و ذوب‌آهن در بهترین فرم‌شان هم باخته بودند
پرسپولیس در یک بازی حساب شده و تمیز موفق به شکست پیکان شد اما هواداران تیم رقیب با طرح مسائلی عجیب سعی داشتند این برد را مخدوش کنند از جمله دوستی مجتبی حسینی با یحیی گل‌محمدی یا قرارداد 7 بازیکن پیکان با شرکتی که با یحیی هم قرارداد دارد که هیچ‌کس تأییدش نکرده است.
 با این حال پرسپولیسی‌ها می‌گویند تیم محبوب‌شان برای شکست تیم‌هایی مثل پیکان نیاز به دست بردن در اتفاقات پشت پرده ندارد و همواره به شکل فوتبالی و فنی حریفانی بزرگتر و قوی‌تر از پیکان را به کرات شکست داده است. برای یادآوری پرسپولیسی‌ها به این نکته استناد می‌کنند که پیکان بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر به پرسپولیس باخته، پس چطور شده که این بار باخت این تیم مقابل سرخ‌ها عجیب و غیر معمول شده؟
 پرسپولیسی‌ها می‌گویند استقلالی‌ها چون نتوانستند با ده نفر مقابل پیکان برنده باشند و حتی خوش‌شانس بودند که شکست نخوردند این برد برای‌شان عجیب و غیر معمول آمده و دنبال مسائلی می‌گردند تا روح و روان پرسپولیس را بهم بریزند، فارغ از اینکه این همه حمله و اتهام هیچ واکنشی از سوی تیم پرسپولیس به همراه نخواهد داشت.
 
می‌خواهند تارتار را جری کنند
مهدی تارتار در فصول اخیر در هر تیمی بوده غالباً مقابل پرسپولیس بازنده بوده است و اندک موفقیت‌هایش به چند سال قبل برمی‌گردد. 11 باخت مقابل پرسپولیس و فقط سه برد کاری کرده که استقلالی‌ها با استناد به این آمار از دو روز قبل از مصاف ذوب آهن – پرسپولیس فشار وحشتناکی به سرمربی تیم اصفهانی بیاورند و مدعی شوند قرار است او هم به پرسپولیس راحت امتیاز بدهد! این در حالی است که پرسپولیسی‌ها می‌گویند جدا از مصاف با مهدی تارتار طی فصول اخیر در مصاف با ذوب آهن فارغ از اینکه کدام مربی در رأس کادر فنی‌اش بوده کار سختی نداشته‌اند و برای شکست این تیم هم مثل پیکان چندان سختی نکشیده‌اند -نمونه‌اش بازی حذفی در همین فولاد‌شهر که با برتری مطلق و راحت تیم یحیی تمام شد- پس اساساً طرح چنین مسائلی حکم یک تلاش بیهوده را خواهد داشت که به جایی نمی‌رسد. در عین حال پرسپولیسی‌ها می‌گویند مهدی تارتار که خودش مثل هر یک از بازیکنان سابق پرسپولیس آرزوی سرمربیگری در این تیم را دارد و چندی قبل با کنایه گفته بود به امثال او نوبت این کار نمی‌رسد، همواره برای درخشش مقابل پرسپولیس انگیزه دوچندان دارد و حالا استقلالی‌ها می‌خواهند با جری کردن او انگیزه‌اش را چند برابر کنند که هر طور شده از پرسپولیس امتیاز بگیرد، در حالی که کیفیت دو تیم و اتفاقات بازی تعیین کننده نتیجه خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0058 sec