printlogo


کد خبر: 246357تاریخ: 1401/2/19 00:00
خط دفاع پرسپولیس زیر ذره‌بین ایران‌ورزشی
زوجی که یافت نشد؛ افتی که آفت شد

یحیی گل‌محمدی بارها خط دفاع پرسپولیس را تغییر داد تا از فرو ریختن دروازه تیمش جلوگیری کند. سیدجلال به ترکیب بازگشت و نوبت به علیرضا ابراهیمی هم رسید تا از ابتدا برای سرخپوشان به میدان برود. ابراهیمی اولین بازیکن پرسپولیس در فصل جاری است که به خواسته گل‌محمدی، توسط باشگاه جذب تیم شد. او کاپیتان گل‌گهر بود و برای آنکه در ترکیب قرار بگیرد، کلی منتظر ماند.
به بهانه دو دیدار پیاپی که پرسپولیسی‌ها موفق شدند از دروازه خود حراست کنند، سری به آمار و ارقام این تیم زدیم و زوج‌های دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس که در این مدت موفق به کلین‌شیت شدند را لیست کردیم که می‌خوانید:
 
با این حساب، پرسپولیس از ابتدای فصل تا کنون که 25 بازی را پشت سر گذاشته‌ایم، تنها 10 بار موفق به کلین‌شیت شده و در باقی بازی‌ها، حداقل یک گل خورده است. آنها تا به حال، 17 بار توپ را از داخل دروازه خود بیرون کشیده‌اند؛ در واقع هر 132 دقیقه یک بار گل خورده‌اند که این آمار شاید به اندازه کافی برای تیمی مثل پرسپولیس که مدعی قهرمانی به حساب می‌آید، خوب و قدرتمندانه نباشد. آنها سه بار با زوج فرجی - حسینی کلین‌شیت کرده‌اند، سه مرتبه با زوج فرجی – نعمتی، دو بار با زوج سیدجلال – نعمتی، یک بار با حضور فرجی و هنانوف و یک بار هم با زوج سیدجلال - ابراهیمی. این موضوع از دو منظر قابل بررسی است؛ اول اینکه تیم گل‌محمدی در قلب دفاع، بارها تغییرات گسترده داشته و دامنه تغییرات، روی عملکرد مناسب تیم تأثیر گذاشته است. همچنین دفاع پرسپولیس برخلاف فصول‌ گذشته، قدرت و صلابت نداشت که باید این موضوع ریشه‌یابی شود، بخصوص که در همین فصل، گل‌محمدی فقط یک مدافع میانی به نام محمدحسین کنعانی‌زادگان را از دست داد و به جای او، سه مدافع جدید جذب کرد؛ ابراهیمی، نعمتی و هنانوف! پرسپولیسی‌ها در فصل قبل و تا هفته بیست و پنجم، 14 بار کلین‌شیت کردند و در این فصل، 10 بار. باید دید در 5 هفته باقی‌مانده، چه اتفاقاتی قرار است در خط دفاع سرخپوشان رقم بخورد و آیا باید باز هم منتظر تغییرات جدید باشیم یا زوج سیدجلال – ابراهیمی تا پایان کار، کنار هم به میدان می‌روند؟
 
 
 

Page Generated in 0.0055 sec