printlogo


کد خبر: 246355تاریخ: 1401/2/19 00:00
تیم ملی کشتی آزاد و حضور در تورنمنت قزاقستان
تیم سه ستاره در آلماتی

نفرات طلایی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی نروژ در تورنمنت دارای رنکینگ قزاقستان به روی تشک می‌روند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد رنکینگ جام بولات تورلیخانوف قزاقستان از ۱۲ تا ۱۵ خرداد در آلماتی برگزار می‌شود و پژمان درستکار تصمیم دارد نفرات طلایی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی جهان را در این مسابقات محک بزند. این مسابقات از این حیث اهمیت دارد که از تورنمنت‌های دارای رنکینگ است و حالا ستاره‌های کشتی ایران یعنی حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع بعد از حدود 8 ماه که از مسابقات قهرمانی جهان می‌گذرد در این مسابقات به میدان می‌روند.
تیم ملی کشتی آزاد دو تورنمنت مهم را تاکنون در راستای برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی پشت سر گذاشته؛ جام یاشاردوغو و رقابت‌های قهرمانی آسیا و حالا این‌بار آزادکاران مطرح ایران در جام تورلیخانوف قزاقستان به‌عنوان یکی دیگر از رویدادهای مؤثر در رنکینگ حاضر می‌شوند و همچنین قرار است در صورت مهیا بودن شرایط، آزادکاران ایران به ۲ تورنمنت دیگر مؤثر در رنکینگ که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ در ایتالیا و تونس برگزار شود، اعزام شوند.
با توجه به رعایت انتخاب نفرات براساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، نفرات نخست رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در مراحل نخست چرخه شامل رقابت‌های قهرمانی کشور و جام تختی معاف شدند و قرار است این نفرات پس از ۸ ماه دوری از میادین در تورنمنت قزاقستان که از ۱۲ تا ۱۵ خرداد برگزار می‌شود، به میدان بروند.
حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع ۳ طلایی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی نروژ به این مسابقات اعزام می‌شوند. شنیده شده که یونس امامی و رحمان عموزاد خلیلی دو مدعی دیگر حضور در رقابت‌های جهانی صربستان نیز از دیگر نفرات اعزامی ایران به این رقابت‌ها هستند اما با توجه به اینکه امامی و عموزاد به تازگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا بدون ارفاق وزن به میدان رفتند و جام تورلیخانوف نیز بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود؛ بعید است پژمان درستکار چنین ریسکی بکند. بخصوص درباره رحمان عموزاد که وزن کم‌کن است و فشار زیادی را باید تحمل کند.
البته از بین سه ستاره کشتی ایران، امیرحسین زارع در ماه‌های اخیر با مصدومیتی از ناحیه پا روبه‌رو بود اما با رفع این مصدومیت حالا او در تمرینات حضور دارد.

Page Generated in 0.0060 sec