printlogo


کد خبر: 246353تاریخ: 1401/2/19 00:00
خبر

توصیف سرمربی جدید هندبال از تهران
ترکیبی از استانبول، آتن و سارایوو!
وسلین وویوویچ، مربی سرشناس دنیای هندبال درباره حضور در تیم ملی ایران صحبت کوتاهی با رسانه کشورش داشت. وسلین وویوویچ سرمربی جدید تیم ملی هندبال درباره حضور در ایران گفت: «رسیدن به ایران سخت‌ بود چون از ترکیه می‌رفتم، نگذاشتند بدون PCR پرواز کنم، برای همین یک روز دیر رسیدم. ایران در ابتدا مرا هیجان‌زده کرد. می‌توانم بگویم تهران ترکیبی از استانبول، آتن، اسکوپیه و سارایوو است، شهری زیبا که همه چیز دارد.» او درباره سطح هندبال ایران گفت: «به جرأت می‌توانم بگویم که آنها مطمئناً بااستعدادترین تیم در آسیا هستند، به جز قطر که لژیونرهای خارجی دارد، به جرأت می‌توانم بگویم بازیکنانی در اینجا هستند که می‌توانند در بسیاری از باشگاه‌های قوی اروپایی بازی کنند. در ایران لیگ هندبال به‌صورت منظم برگزار می‌شود. بازیکنان آنها در اروپا در دینامو بخارست، مجارستان و لیگ دوم آلمان حضور دارند.»
 
انجام تست دوپینگ در مسابقات بوکس قهرمانی کشور
باز هم تست‌ها گم می‌شوند؟
با درخواست فدراسیون بوکس از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در طول مسابقات قهرمانی کشور از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته می‌شود. مسابقات بوکس قهرمانی کشور از تاریخ 28 اردیبهشت ماه تا 3 خردادماه در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارد و به همین دلیل هم با درخواست فدراسیون بوکس و کادرفنی تیم ملی از فدراسیون پزشکی- ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، قرار است در طول این مسابقات از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شود. این درخواست در حالی ارائه شده که چندی پیش داستان‌های عجیبی برای تست دوپینگ کشتی پیش آمد. برخی مدعی شدند که این تست‌ها در فرودگاه مانده و یا برخی دیگر هم ادعا کردند که این تست‌ها به آلمان ارسال شده ولی برگشت خورده است.
 
دعوت 30 فرنگی‌کار برای مسابقات قزاقستان
پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روزهای ۲۱ اردیبهشت لغایت اول خرداد در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. محمد بنا برای این اردو از 30 کشتی‌گیر دعوت کرده تا برای مسابقات قزاقستان یک تیم را از این اردو انتخاب کند. برخلاف تیم ملی کشتی آزاد که با حضور ستاره‌های مطرح راهی قزاقستان می‌شود؛ بعید است که قهرمانان فرنگی کار در مسابقات قزاقستان حضور داشته باشند.
 
مسابقات تیروکمان کاپ آسیا - سلیمانیه
تیم ریکرو و میکس در رده‌بندی
در ادامه رقابت‌های کاپ آسیا تیروکمان در سلیمانیه عراق، تیم ریکرو ایران به مرحله رده‌بندی راه یافت.  تیم ریکرو مردان با ترکیب رضا شبانی، نیما نادری و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶  بر صفر مقابل کویت به پیروزی رسید. تیم ایران در نیمه‌نهایی و در تیر طلایی با نتیجه ۵  بر ۴ مغلوب تیم بنگلادش شد و روز چهارشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ازبکستان می‌رود. تیم میکس ریکرو کشورمان نیز با ترکیب مهتا عبداللهی و رضا شبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عراق رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. تیم ایران در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه ۶  بر ۲ مغلوب هند شد و روز چهارشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.
 
در پایان روز ششم
رتبه چهارمی ایران در المپیک برزیل
ششمین روز از بازی‌های المپیک ناشنوایان با کسب ۲۲ مدال (۸ طلا، ۶ نقره و ۸ برنز) و رتبه چهارمی ایران در جدول توزیع مدال‌ها به پایان رسید. در پایان ششمین روز از بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، کاروان ورزشی ناشنوایان با کسب ۸ مدال طلا، ۶ نقره و ۸ برنز و با ۲۲ مدال در جایگاه چهارم قرار دارد. در جدول توزیع مدال‌ها اوکراین با ۶۴ مدال (۳۱ طلا، ۱۵ نقره و ۱۸ برنز) در جایگاه نخست قرار دارد، امریکا با ۲۹ مدال (۱۲ طلا، ۳ نقره و ۱۴ برنز) در جایگاه دوم و ژاپن با ۲۱ مدال (۹ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز) در جایگاه سوم‌ قرار دارد. بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۶ اردیبهشت در شهر کاشیاس دوسول به پایان می‌رسد.

 


Page Generated in 0.0066 sec