printlogo


کد خبر: 246349تاریخ: 1401/2/19 00:00
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال
پایین جدول داغ‌تر از بالای جدول

گزارش
اکبر منتشلو   
 
بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی امروز شروع خواهد شد که پایین جدول داغ‌تر از بالای جدول است و تیم‌های پایین جدول از جمله نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی، تراکتورسازی و شهرخودرو به‌عنوان قعرنشین این دوره از رقابت‌ها، بازی‌های سرنوشت‌سازی را برگزار خواهند کرد. 
رقابت در پایین جدول بین سه چهار تیم چند هفته‌ای ادامه داشته و در این هفته هم این رقابت به اوج خود می‌رسد و هر هفته امکان جابه‌جایی بین تیم‌های رده سیزدهم تا شانزدهم جدول وجود دارد.
 
تراکتور – هوادار
استرس و اضطراب در تبریز
داور: کوپال ناظمی
کمک‌‌ها: علی‌اکبر نوری، امیرمحمد داودزاده
تراکتورسازی تبریز شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارد. این تیم با 21 امتیاز و 7 امتیاز کمتر از رده دوازدهم جدول، در رده سیزدهم قرار گرفته است. اما فاصله تراکتورسازی با تیم چهاردهم جدول فقط سه امتیاز است و هر هفته ممکن است این تیم تبریزی خود را در رده‌های پایین‌تر جدول رده‌بندی ببیند و این کار تبریزی‌ها را سخت و سخت‌تر خواهد کرد. تراکتورسازی در حالی در این هفته به مصاف تیم هوادار می‌رود که هفته گذشته در رویارویی با نفت مسجدسلیمان دیگر تیم پایین جدولی به تساوی یک بر یک رضایت داد. در مقابل هوادار اوضاع بسیار خوبی دارد. این تیم که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، با 31 امتیاز در رده نهم جدول است و با برد در این هفته می‌تواند حتی تا رده هفتم جدول بالا بیایید. هوادار استرس زیادی برای این بازی ندارد و اتفاقاً با برد هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن، با انگیزه بالایی در بازی روبه‌روی تراکتورسازی ظاهر می‌شود.
 
فجرسپاسی – نفت مسجدسلیمان
بازی مرگ و زندگی
 داور: امیر عرب‌براقی
کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، علیرضا ایلدروم
شاید بتوان گفت مهم‌ترین بازی این هفته بین تیم‌های فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان برگزار خواهد شد. فجرسپاسی با 16 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی ایستاده و امیدوار است در بازی این هفته بتواند جایش را با رقیب‌اش عوض کند. فجرسپاسی هفته گذشته در رویارویی با مس رفسنجان بازی را واگذار کرد و نتوانست امتیازی کسب کند و این هفته در بازی خانگی به فکر کسب سه امتیاز بازی خواهد بود؛ هرچند بازی سختی خواهد داشت. نفت مسجدسلیمان هم شرایطی مشابه فجرسپاسی دارد. هرچند این تیم با 18 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول است، اما اختلاف دو امتیازی تا سقوط، استرس زیادی به این تیم وارد می‌کند. هر دو تیم این بازی، برای اینکه امیدوارتر به کارشان در هفته‌های آینده ادامه دهند، باید در این دیدار به برد برسند و این موضوع، این بازی را بازی مرگ و زندگی برای هر دو تیم قرار می‌دهد.
 
نساجی مازندران – مس رفسنجان
خیلی مهم نیست
داور: عبدالنبی ‌پورخلف
کمک‌ها: ولی کاوسی، رحیم حاجی‌پور
نساجی مازندران که قهرمانی جام حذفی را کسب کرده است در این هفته باید به مصاف مس رفسنجان برود. مازندرانی‌ها با 28 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی هستند و فاصله خوبی هم با چهار تیم پایین جدول دارند. این تیم بعد از قهرمانی در جام حذفی بازی‌های لیگ برتر را انگار خیلی جدی نمی‌گیرد. مازندرانی‌ها هفته گذشته در رویارویی با آلومینیوم اراک به کسب یک امتیاز بسنده کردند. 
مس رفسنجان که امسال نتایج خوبی کسب کرده با 38 امتیاز در رده پنجم ایستاده است. هر چند مس می‌تواند امیدوار به تصاحب جایگاه فولاد در رده چهارم جدول باشد، اما به طور حتم کار سختی برای آسیایی شدن دارد و برای همین شاید خیلی خودش را در هفته‌های باقی‌مانده به آب و آتش نزند. مس هفته گذشته در رویارویی با فجرسپاسی، سه امتیاز بازی را کسب کرد.
 
گل‌گهر سیرجان – آلومینیوم اراک
جدال ژنرال با رحمتی
 داور: روح‌الله شریفی
کمک‌ها: محمد راهی، محمد علی‌پور متقی
دو تیم گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک جایگاه مطمئنی در جدول رده‌بندی دارند و البته نه استرس سقوط برای آنها وجود دارد و نه خیلی امکان کسب سهمیه آسیایی، اما به طور حتم این بازی دیدنی خواهد شد چرا که جدال رحمتی تازه‌کار با ژنرال آبی‌ها، می‌تواند روی این بازی تأثیرگذار باشد. گل‌گهر سیرجان با 36 امتیاز در رده ششم جدول است و شاید با برد در این دیدار بتواند یک پله صعود کند، اما این انگیزه زیادی برای شاگردان قلعه‌نویی ایجاد نمی‌کند. گل‌گهر هفته گذشته در رویارویی با فولاد، در خوزستان به یک امتیاز باارزش دست یافت. در مقابل آلومینیوم اراک هم با 31 امتیاز در رده دهم جدول است و شانس این را خواهد داشت که با برد مقابل گل‌گهر بتواند دو سه رده در جدول صعود کند. اراکی‌ها هفته گذشته در رویارویی با نساجی مازندران، نتوانستند بیشتر از یک امتیاز کسب کنند و ظاهراً این تیم همچنان تحت تأثیر باخت در فینال جام حذفی قرار دارد.
 
صنعت نفت آبادان – فولادخوزستان
دربی جنوبی‌ها
 داور: محمدرضا تارخ
کمک‌ها: حامد صفایی، محسن بابایی
صنعت نفت آبادان در حالی به مصاف فولاد خواهد رفت که این بازی را خیلی‌ها دربی خوزستان می‌دانند. نفت آبادان جایگاه مطمئنی در جدول رده‌بندی دارد. این تیم با 32 امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده و نه استرس سقوط را در این هفته‌های باقی‌مانده دارد و نه اضطراب بالای جدول را یدک می‌کشد، برای همین آبادانی‌ها در این هفته در زمین بازی راحت خواهند بود و این کار آنها را در رویارویی با فولاد، راحت‌تر خواهد کرد. آبادانی‌ها هفته گذشته در رویارویی با قعرنشین جدول یعنی شهرخودرو به یک امتیاز باارزش بیرون از خانه دست یافتند و حالا امیدوار هستند در بازی که میزبان هستند به حداکثر امتیازات دست پیدا کنند. اما شرایط برای فولاد متفاوت است؛ این تیم با 39 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته و امیدوار است با لغزش سپاهان جایگاه این تیم را در رده سوم جدول تصاحب و خود را آسیایی کند. 
 
پیکان – سپاهان
نگاه محرم به سومی
 داور: مرتضی منصوریان
کمک‌ها: آرمان اسعدی، پوریا زحمتی
دیدار پیکان و سپاهان در این هفته شاید برای پیکان خیلی مهم نباشد، اما سپاهان همچنان امیدوار است بتواند در پایان لیگ برتر، جایگاه بهتری از سومی کسب کند. پیکان با 33 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد و امیدوار است با برد در این هفته جایگاه خود را بهبود بخشد. پیکانی‌ها در رویارویی با پرسپولیس در هفته گذشته، سه امتیاز بازی را از دست دادند و حالا بخوبی می‌دانند که از دست دادن امتیازات، کار این تیم را سخت خواهد کرد و تلاش خواهند کرد در این بازی خانگی، بدون امتیاز از زمین خارج نشوند. در مقابل سپاهان با 46 امتیاز و با اختلاف 7 امتیازی از رده دوم جدول، در رده سوم جدول ایستاده است. این تیم بازی‌های آسیایی و جام حذفی را از دست داده و امیدی هم به قهرمانی در لیگ برتر ندارد، اما قطعاً برای بهتر کردن جایگاهش در این هفته و بازی‌های باقی‌مانده تلاش خواهد کرد. سپاهان هفته گذشته در مصاف با استقلال در اصفهان فقط یک امتیاز کسب کرده و کار را برای پرسپولیس آسان‌تر کرده است.
 
 

 


Page Generated in 0.0058 sec