printlogo


کد خبر: 246342تاریخ: 1401/2/19 00:00
طباطبایی: شهرخودرو را ببریم، قهرمانیم

ایمان گودرزی 
 
هادی طباطبایی پیشکسوت استقلال راه قهرمانی آبی‌پوشان را هموار می‌داند و معتقد است که همه چیز برای قهرمانی در دستان شاگردان فرهاد مجیدی قرار دارد. دروازه‌بان پیشین آبی‌ها برد مقابل شهرخودرو را نقطه تلاقی با قهرمانی لیگ بیست و یکم می‌داند و براهمیت بازی با  تیم مشهدی تأکید دارد.
 
عملکرد استقلال در بازی با سپاهان چطور بود؟
 هر نتیجه‌ای برای استقلال جز باخت نتیجه مطلوبی به حساب می‌آمد. با اختلاف شش امتیازی که با تیم دوم داشت گرفتن یک امتیاز از آن بازی کاملاً منطقی بود. هر دو تیم پرتلاش فوتبال بازی کردند و همچنان همه چیز برای قهرمانی در دستان استقلال است.
بازی با شهرخودرو و بازی‌های بعد از آن را چطور می‌بینید؟
شهرخودرو برای بقا در لیگ می‌جنگد و انگیزه بالایی برای بردن استقلال دارد. آبی پوشان نیز به همین نسبت برای رسیدن به قهرمانی انگیزه دارند اما در نهایت فکر نمی‌کنم شهرخودرو زورش به استقلال برسد. از نظر من برد در بازی امروز کمک بسیار زیادی به استقلال برای قهرمانی خواهد کرد. استقلال با گرفتن دو مساوی از بازی‌های پیش رو نیز می‌تواند تا حد زیادی قهرمانی خودش را قطعی کند. قطعاً تمام تیم‌ها نمی‌توانند بازی‌های بعدی خود را پیروز شوند.
ضعف گلزنی و احتیاط استقلال در هفته‌های اخیر را وابسته به چه مسائلی می‌دانید؟
 بازی با سپاهان نشان داد که استقلالی‌ها برای برد به میدان رفته بودند و موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند. خط حمله استقلال از بازیکنان بسیار خوبی تشکیل شده و قطعاً ضعف گلزنی را در بازی‌های بعد جبران خواهند کرد. استقلال مقابل سپاهان بازی منطقی به نمایش گذاشت و نتیجه قابل قبولی را نیز کسب کرد. نگرانی بابت آینده ندارم و معتقدم استقلال راهش را پیدا می‌کند.
گروه ایران را در جام جهانی چطور می‌‌بینید؟
 بر خلاف تصوری که بقیه دارند اصلاً گروه آسانی نیست. تیم‌های بسیار خوبی در گروه ما حضور دارند که بر خلاف ما برنامه خوبی برای آمادگی برای این رقابت‌ها دارند و از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. فرصت زیادی تا آغاز جام جهانی نداریم و فدراسیون فوتبال باید برای آمادگی تیم و بازی‌های تدارکاتی خوب فکر بکند.
 
شهرخودرو پنج بازی است شکست نخورده
شهرخودرو که با 15 امتیاز در قعر لیگ برتر قرار دارد در هفته‌های اخیر عملکرد بدی نسبت به جایگاهش نداشته‌ است. شاگردان سیدعباسی در پنج بازی آخر خود در لیگ شکست نخورده‌اند (4 مساوی، یک برد) و این نشان دهنده عزم بالای این تیم برای بقا در لیگ برتر است. فقط تیم‌های استقلال، سپاهان و هوادار در این پنج هفته چنین آماری را ثبت کرده‌اند و هیچ باختی نداشته‌اند. آبی پوشان باید بدون توجه به جایگاه شهرخودرو به مصاف این تیم بروند و به یاد داشته باشند انگیزه بقا در لیگ دست‌کمی از انگیزه قهرمانی نخواهد داشت.

Page Generated in 0.0057 sec