printlogo


کد خبر: 246341تاریخ: 1401/2/19 00:00
استقلال یک تیم بی‌ستاره اما یکدست است
اکبرپور: تیم مجیدی قهرمان می‌شود اگر خودشان بخواهند

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
قهرمانی دست خود استقلال است؛ این را علیرضا اکبرپور می گوید. گوش راست سابق آبی‌ها و یکی از محبوب‌ترین‌ها.علیرضا به قهرمانی خوشبین است و با اطمینان خاصی در این باره صحبت می‌کند. حرف‌های او خواندنی است.
 
استقلال مقابل سپاهان متوقف شد و فاصله اش با پرسپولیس کم شد.این اتفاق نمی‌تواند برای این تیم مشکل‌ساز شود؟ 
 بازی با سپاهان در اصفهان کار راحتی نبود به همین دلیل شخصاً کسب یک امتیاز را برای استقلال قابل قبول می‌دانم. در آن دیدار هر دو تیم توانایی گرفتن سه امتیاز را داشتند به همین دلیل من کسب نتیجه تساوی را عادلانه می‌دانم. استقلال در شرایط سختی به مصاف تیم خوب سپاهان رفت و در حالی به تساوی رسید که بازی‌ها مدتی خوابیده بود اما همین یک امتیاز غنیمت بزرگی است.
امروز هم استقلال باید مقابل پدیده بازی کند.خیلی‌ها می‌گویند این بازی راحت نیست.
 این دیدار به جهاتی بازی آسانی محسوب می‌شود و به جهاتی دیداری سخت. در واقع اگر بازیکنان با تمرکز بالا بازی کنند راحت می‌توانند از سد حریف قعرنشین خود بگذرند اما اگر حریف را دست‌کم بگیرند ممکن است به مشکل بخورند. بازی در حضور تماشاگر هم می‌تواند شرایط خاصی داشته باشد.هر تیمی زود به گل برسد می تواند عرصه را بر حریف تنگ کند به خصوص استقلال که در حضور هوادارانش بازی می کند.البته این یک روی سکه است اگر یک تیم در حضور تماشاگرانش به گل نرسد هر چه از رمان بازی بگذرد شرایط بازی برای آن تیم سخت‌تر خواهد شد.به نوعی فشار تماشاگر روی آن تیم تأثیر منفی خواهد گذاشت. تیم‌ها در دوران کرونا دو فصل بدون تماشاگر بازی کردند به همین دلیل شاید حتی بازی با تماشاگر برای بعضی از بازیکنان خصوصاً جوانترها و کم‌تجربه‌ها  کمی مشکل باشد.با این وجود من شخصاً حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی را به فال نیک می‌گیرم.
قبول دارید که روی کاغذ بازی‌های استقلال شاید سخت‌تر از رقیب سنتی‌اش باشد؟
 حساب و کتاب روی کاغذ اصلاً مقیاس درستی نیست. از نظر من تمام بازی‌ها سخت است. به هیچ وجه نمی‌توان با قاطعیت راجع به یک تیم حرف زد مثلاً چه کسی فکر می‌کرد پرسپولیس مقابل تیم هوادار چهار امتیاز از دست بدهد و در دو بازی با این تیم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسد؟ به همین دلیل بازی‌های پرسپولیس هم مانند استقلال سخت و دشوار است.
با وجود چهار امتیاز بیشتر نسبت به رقیب در فاصله پنج هفته مانده تا پایان فصل چند درصد استقلال را قهرمان فصل می‌دانید؟
 وقتی تیمی چهار امتیاز از تیم دوم بیشتر دارد و پنج بازی هم بیشتر تا پایان فصل بیشتر نمانده است یعنی اینکه تکلیف قهرمانی در دستان خودش است در حالی که سرنوشت تیم‌های دیگر خصوصاً تیم دوم هم به نتایج استقلال بستگی دارد.در واقع برخلاف استقلال تکلیف قهرمانی پرسپولیس دست خودش نیست بلکه در دستان استقلال است.
استقلال می‌تواند با رکورد نباختن خودش فصل را به پایان برساند؟
 تیم‌های بزرگ همیشه حاشیه دارند و هیچ زمانی نمی‌توانید این حاشیه‌ها را به صفر برسانید اما حسن مجیدی این است که با کمک مدیریت توانسته این حاشیه‌ها را به حداقل برساند و به نوعی آنها را کنترل کند به همین دلیل است که در این فصل شاهد ثبات خوبی هستیم.
بهترین بازیکن استقلال در لیگ فعلی چه کسی است؟
 سیاوش یزدانی و مرادمند تأثیر‌گذاری خوبی داشتند. در کنار آنها نیک‌نفس بسیار خوب کار می‌کرد اما نکته مهم این است که سرمربی استقلال تیم یکدست و خوبی ساخته که همه در یک شرایط قرار دارند و در یک حد و اندازه هستند. استقلال تیمی بی‌ستاره اما یکدست و تیم‌محور است که کار گروهی و تیمی در آن حرف اول را می‌زند.
بعضی‌ها نقش مربی ایتالیایی استقلال را در این موفقیت‌ها زیاد می‌دانند. شما هم همین نظر را دارید؟
 پین مربی خوبی است اما ایشان بر اساس اعتقاد و اعتماد فرهاد بیشترین کارآیی را داشته است. در استقلال هم هر شخصی به اندازه خودش نقش داشته و اصلاً این گونه نبوده که یک شخص بیشترین تأثیر را داشته باشد.به همین دلیل پین هم فقط به اندازه خودش توانسته در استقلال تأثیر داشته باشد.از نظر من یک نفر هیچ وقت نمی‌تواند به تنهایی عامل موفقیت تیمی باشد.

Page Generated in 0.0054 sec