printlogo


کد خبر: 246340تاریخ: 1401/2/19 00:00
استقلال-شهرخودرو، ساعت20:40
مثــــل یک قهرمــــان

تساوی مقابل سپاهان و پیامدش برتری سرخ‌ها مقابل پیکان فاصله استقلال با پرسپولیس را به عدد چهار کاهش داده ‌است. وضعیتی که ممکن است در هفته‌های پایانی برای استقلال مخاطره‌آمیز باشد و آبی‌ها را در دایره‌ای از شک و تردید‌ها قرار دهد.
بعد از پایان بازی‌های هفته بیست و پنجم استقلال به‌شدت درگیر فضایی بود که از احتمال سقوط از صدر جدول حکایت می‌کرد اما پرواضح است که اگر تیم فرهاد مجیدی که در چهار بازی اخیر به بردی دست نیافته مقابل شهرخودرو به برتری برسد، نه تنها جایگاهش در صدر جدول تثبیت خواهد شد، بلکه از بعد روحی و روانی وضعیت مطلوب‌تری را تجربه خواهد کرد.
مجیدی و شاگردانش برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر راهی جز کسب پیروزی در بازی‌های آتی ندارند و باید عمیقاً نسبت به نتایج حریف بی‌توجه باشد. در همین هفته پرسپولیس زودتر از استقلال بازی دارد و احتمال پیروزی‌اش مقابل ذوب‌آهن کم نیست. اگر پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به برتری برسد فاصله‌اش تا قبل از برگزاری بازی استقلال با شهرخودرو به عدد یک خواهد رسید که این موضوع به لحاظ ذهنی ممکن است در روح و روان آبی‌ها تأثیر بگذارد.
در چنین وضعیتی لازم است که مربیان استقلال نکات لازم را به بازیکنان خود گوشزد کنند تا احیاناً اسیر فضای روانی این ماجرا نشوند. هر چند که از دست دادن امتیاز توسط سرخ‌ها نیز ممکن است موجب کاهش انگیزه بازیکنان استقلال در مقابل حریف قعرنشین خود شود که مربیان استقلال باید درباره هر دو حالت به بازیکنان خود نکاتی را یادآور شوند تا باز هم فاصله امتیازی‌شان با پرسپولیس کاهش نیابد.
فرهاد مجیدی در بازی با شهرخودرو از وجود سیدحسین حسینی محروم است. این غیبت اما در ظاهر برای استقلال که از یک خط دفاع مطمئن سود می‌برد، ممکن است چالش برانگیز نباشد. مضاف بر آن علیرضا رضایی نیز نمایش قابل قبولی را در چهارچوب دروازه استقلال داشته و می‌توان به او تکیه زد.
در خط دفاع اما بازگشت داسیلوا ممکن است منجر به نیمکت نشینی عارف غلامی شود. مدافعی که عملکرد بسیار پرفراز و نشیب و نامطمئنی در ترکیب استقلال دارد. در دفاع راست و چپ اما حضور سلمانی و حردانی محتمل‌تر از دیگر گزینه‌ها است، ضمن اینکه ‌وریا غفوری نیز شانس بازی دارد. در خط میانی روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف و امیرحسین حسین‌زاده جزو گزینه‌های نخست محسوب می‌شوند اما در خط حمله ممکن است آرمان رمضانی به چای ژستد در ترکیب اصلی قرار بگیرد. هر چند که حضور یامگا در این بازی نیز قطعی به نظر می‌رسد.
با توجه به جایگاه دو تیم در جدول انتظار پیروز شدن استقلال در این میدان چندان دور از ذهن نیست. آبی‌ها با‌ وجود آنکه روند مناسبی را در هفته‌های اخیر طی نکرده‌اند اما اقبال کمی برای رسیدن به 3 امتیاز این بازی ندارند، مگر آنکه از آن اتفاقات نادر در دایره فوتبال رخ دهد و استقلال بار دیگر غافلگیرشود.
 
رکورد گل نخوردن بزرگ‌تر می‌شود؟
استقلالی‌ها تا هفته بیست و پنجم در لیگ بیست و یکم فقط 9 گل خوردند و بدون باخت دارای بهترین خط دفاع لیگ هستند. آبی‌ها که شانس اول قهرمانی به حساب می‌آیند فرصت این را دارند که رکورد تاریخی خود در لیگ برتر را بهبود ببخشند. استقلال در لیگ هجدهم با فقط 13 گل خورده رکورد کمترین گل خورده تاریخ لیگ برتر را دارد. حال آنها این فرصت را دارند که در پنج بازی باقیمانده این رکورد را بهتر از قبل به‌نام خود ثبت کنند. آیا استقلال موفق به انجام این کار بزرگ خواهد شد؟!

 


Page Generated in 0.0048 sec