printlogo


کد خبر: 246337تاریخ: 1401/2/19 00:00
پنج مسأله‌ای که مالکان جدید چلسی باید فوراً به آن بپردازند
آبی‌هـــا در نقطــــه عطف

چلسی بعد از تحریم‌های دولت انگلیس علیه رومن آبراموویچ در تلاش برای یافتن مالکان جدید بود و در نهایت تاد بولی امریکایی و گروه شرکای او به‌عنوان خریداران و مالکان جدید باشگاه لندنی معرفی شدند. زمان‌بندی برای گروه جدید اهمیت زیادی دارد چون باشگاه به خاطر تحریم‌ها کارکرد مناسب خود را از دست داده است.
مالکان چلسی باید به محض ورود به باشگاه تصمیمات مهمی بگیرند که شامل نقل و انتقالات، قراردادها و ساختار مدیریت باشگاه می‌شود. آبی‌ها در پنج سال اخیر برای قهرمانی لیگ برتر مبارزه نکرده‌اند و در هفته‌های اخیر کارشان به تلاش برای کسب سهمیه کشیده است.
به پنج مسأله ضروری که مالکان جدید باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کنند، اشاره می‌کنیم.
 
 حفظ توماس توخل
اگر یک دلیل باشد که هواداران در این دوران سخت آرامش خود را حفظ کرده‌اند، آن یک دلیل توماس توخل است. تردیدهایی درباره بعضی تاکتیک‌های او مطرح شده اما چلسی فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته با توجه به شرایطی که سپری کرده. حداکثر بازی‌های چلسی در این فصل می‌توانست 66 بازی باشد و آنها با رسیدن به فینال جام حذفی 63 بازی خواهند داشت یعنی فقط دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان را از دست داده‌اند.
در نظر بگیرید محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در نیمه اول فصل، تحریم‌های اعمال شده علیه باشگاه، مصاحبه جنجالی و بحران مصدومیت روملو لوکاکو توان تیم را به‌شدت کاهش داد. چلسی قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد، در فینال جام اتحادیه در ضربات پنالتی 11 بر 10 مقابل لیورپول شکست خورد و به فینال جام حذفی رسید. الان هم در لیگ سوم است و توماس توخل عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته است. چلسی باید از منچسترسیتی و لیورپول در حمایت از مربی‌شان الگو بگیرد. توخل نشان داده توان رقابت با این مربی‌های بزرگ را دارد و خیلی مهم است که آینده مربی در تیم به خطر نیفتد. قرارداد بلندمدت جدید جای دوری نمی‌رود.
 
 نقل و انتقالات بازیکنان در تابستان
توخل کارهای زیادی در نقل و انتقالات تابستانی دارد. آنها قرار است آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن را از دست بدهند. کاپیتان تیم، سزار آسپیلیکوئتا هم بر اساس گزارش دیلی‌میل به‌صورت آزاد به بارسلونا می‌رود. توخل در تیم فعلی تیاگو سیلوای 38 ساله، ترور چالوبا و مالانگ سار را به‌عنوان گزینه‌های بازی در قلب دفاع دارد. فروش مارک گوئهی و فیکایو توموری در فصل قبل تصمیمات بدی بود اما هیچ کس پیش‌بینی تحریم‌ها را نداشت. چلسی باید حداقل دو مدافع میانی باکیفیت بخرد که مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم مالکان جدید است. باشگاه‌های دیگر از نیاز چلسی باخبرند و این مذاکرات را سخت می‌کند. لوی کالویل 19 ساله که فصل خیلی خوبی در چمپیونشیپ با هادرسفیلد داشته، یکی از گزینه‌ها است.
 
 کاهش دستمزدها
چلسی تیم پرهزینه‌ای دارد و دستمزدها باید کاهش یابد. آنها باید بازیکنان مازاد خود را بفروشند یا قرض بدهند. چلسی در رده‌بندی دستمزدها بعد از منچستریونایتد دومین تیم لیگ برتر است. تا به حال، ثروت رومن آبراموویچ به آنها اجازه می‌داد به این چیزها فکر نکنند حالا بدون او و با توجه به این که درآمد چلسی از فعالیت‌های تجاری هم کاهش می‌یابد، حفظ این مدل غیرممکن است.
بعید است که چلسی از بازیکنان نیمکت نشین خود پول زیادی به دست آورد. خروج بازیکنان باارزش تیم احتمالاً به آنها کمک می‌کند اهداف خود را بهتر دنبال کنند بخصوص از خط حمله گرانقیمت تیم. ایده‌آل این است که لوکاکو یا تیمو ورنر به فروش برسند تا منبع درآمد خوبی برای خریدهای تابستانی فراهم شود.
 
مشخص کردن تصمیم‌گیران
آبی‌ها همواره ساختار روشنی از نظر تصمیم‌گیری در فوتبال داشته‌اند. پیش از این مایکل امنالو بود که جای خود را به‌عنوان مدیر فنی به پتر چک داد و مارینا گرانوفسکایا هم حرف آخر را می‌زد. توخل بسیار خوشحال بود از اینکه با داشتن چک و گرانوفسکایا می‌تواند روی مسائل فوتبالی تمرکز کند.
گرانوفسکایا یکی از مورد اعتمادترین نیروهای آبراموویچ بود که به خاطر عملکرد تأثیرگذار و صادقانه در مذاکرات شهرت دارد. پتر چک هم در دنیای فوتبال و در میان هواداران تحسین شده است و در خرید ادواردو مندی نقش پررنگی داشت. حالا با آمدن تاد بولی که با حضور در ورزشگاه مولینکس شاهد بازی چلسی مقابل ولورهمپتون و تساوی 2-2 این تیم بود، او باید فرد تصمیم‌گیرنده در کادر مدیریتی را مشخص کند و البته چالش‌های پیش روی باشگاه را یکی یکی حل کند.
 
حل و فصل قراردادها
میسون ماونت و ریس جیمز دو تا از بهترین استعدادهای انگلیس هستند که در حال حاضر برای چلسی بازی می‌کنند. هر دو پرورش یافته آکادمی چلسی هستند و دستمزد فعلی‌شان از جمله کمترین‌ها در تیم است. مهم است که با قراردادهای بهتر آنها را برای بلندمدت در تیم حفظ کنند. باشگاه وضعیت مشابهی در قبال جورجینیو و انگولو کانته دارد. هر دو به سال آخر قراردادشان وارد می‌شوند و توخل این اواخر و قبل از اعمال تحریم‌ها علناً از باشگاه خواسته بود تکلیف آنها را روشن کند. باشگاه باید بین این دو بازیکن قدیمی خط میانی و استعدادهای جوانی مانند کانر گالاگر و بیلی گیلمور تناسب ایجاد کند. این دومی هم که فوق‌العاده مستعد است، وارد سال آخر قراردادش می‌شود. او قبل از امضای قرارداد جدید می‌خواهد نقشش در آینده باشگاه روشن شود.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec