printlogo


کد خبر: 246336تاریخ: 1401/2/19 00:00
جام از دسترس شاگردان کلوپ دور شد

شنبه شب در آنفیلد زمانی که لیورپول برابر تاتنهام به میدان رفت و در نهایت با تساوی یک - یک زمین بازی را ترک کرد، می‌شد جو ورزشگاه را به دو بخش تقسیم کرد؛ جوی که یک آمیزه از تنش، انتظار و در پایان، مقداری ناامیدی. رسیدن به هفته سی‌و‌هفتم لیگ برتر در حالی که هنوز هر بازی برایت معنا و ارزش دارد بهتر از ناامید بودن از قهرمانی است اما خب شانسی که لیورپول بعد از تساوی با تیم آنتونیو کونته دارد، خیلی هم هیجان‌انگیز نیست. تاتنهام تمام تلاشش را کرد تا روح را از بازی خارج کند و در چند برهه زمانی در نیمه دوم موفق به انجام این کار شد. لیورپول به ترکیب 2-4-4 تغییر سیستم داد و به این ترتیب فقط ابراهیما کوناته و ویرجیل فن دایک را در خط دفاعی داشت. این باعث شد آنها در ضد حمله آسیب‌پذیر شوند و اسپرز هم امتیازی کسب کند که برایش به اندازه یک پیروزی ارزش داشت.
بازی شروعی پر جنب و جوش داشت اما نه فقط در زمین، بلکه در سکوها. هواداران به نوبه خودشان از تیم برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا قدردانی کردند.
 آنها آمده بودند تا یک بار نقش خود را برای به پیروزی رساندن تیم ایفا کنند. آنفیلد همیشه برای بازی‌های لیگ برتر پر سر و صدا نیست، اما این بار بود. حتی بعد از گل اول بازی که توسط تاتنهامی‌ها به ثمر رسید. بعد از گل تساوی لوییس دیاس صدای هواداران بلندتر هم شد و تماشاگران تمام تلاش خود را انجام دادند تا تیم برای برنده شدن تلاش کند. آنها حتی پس از پایان بازی 1-1، با صدای بلند یورگن کلوپ و بازیکنانش را تشویق کردند.
اگر هواداران لیورپول برای پیروزی تیم‌شان با گل دیرهنگام یک بازیکن رؤیا‌پردازی می‌کردند، آن یک بازیکن دیووک اوریگی بود. هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا او مرد انجام این کار است نیاز نیست؛ همه از سوابق او آگاه هستند، اما کلوپ به او فرصت نداد.
تیم آنتونیو کونته چند لایه دفاعی می‌کرد و در ضدحملات زمانی که توپ را به دست می‌آوردند، جلو می‌رفت. این تاکتیکی است که اغلب توسط تیم‌های پایین‌تر جدول استفاده می‌شود که به‌ جای بردن به‌دنبال شکست نخوردن هستند، اما تعداد کمی از آنها توانایی تاتنهام را در اجرایش دارند.
 
امید به دیگران
لیورپول اگر بخواهد در این فصل شانسی برای خارج کردن جام قهرمانی لیگ برتر از چنگ منچسترسیتی داشته باشد، باید به تیم‌های دیگر دل ببندد. با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد که ‌من‌سیتی در بازی‌های باقی مانده‌اش امتیاز از دست بدهد بخصوص که بعد از حذف از لیگ قهرمانان تنها تمرکز آنها روی لیگ است.
 

Page Generated in 0.0061 sec