printlogo


کد خبر: 246335تاریخ: 1401/2/19 00:00
بدترین فصل منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر
تحقیـــر تمام عیــــار!

 
 
 
رالف رانگنیک پس از شکست فاجعه‌بار منچستریونایتد برابر برایتون از هواداران عذرخواهی کرد. یونایتد یکی از بدترین فصل‌های چند دهه اخیر خود را پشت سر می‌گذارد و حالا مقابل برایتون با نتیجه چهار بر صفر شکست خورده است.
یونایتد در این فصل دو شکست پنج بر صفر و چهار بر صفر را برابر لیورپول، رقیب سنتی خود تجربه کرده. آنها در خانه واتفورد هم چهار بر یک باختند، شکستی که منجر به اخراج اوله گونار سولشر شد. این تیم همچنین در جام حذفی هم در خانه مقابل میدلزبورو از چمپیونشیپ باختند و حذف شدند.
اما نمایش یونایتد در ساحل جنوبی انگلیس به‌حدی بد بود که حتی تماشاگرانی که سفر کرده بودند هم علیه تیمشان شدند. یونایتد با این باخت مقابل برایتون، دیگر نمی‌تواند به رده چهارم جدول برسد و برای پنجمین بار در 30 سال اخیر، لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد.
رانگنیک پس از دیدار با برایتون گفت: «این نمایشی فاجعه‌بار بود. از دقیقه اول تا آخر ناآماده بودیم و برای مبارزه توان کافی نداشتیم. ما تنها می‌توانیم بابت این عملکرد و این شکست تحقیرآمیز عذرخواهی کنیم. فضا و فرصت بیش از حدی در اختیار رقیب قرار دادیم. ما هرگز در وضعیتی نبودیم که بتوانیم مانع بازی آنها بین خطوط‌مان شویم. ما به بازیکنان گفتیم که تا می‌توانند فشرده بازی کنند، اما نمی‌شد جلو رقیب را گرفت.»
روی یکی از گل‌های برایتون، دوربین‌ها کریس رونالدو را نشان دادند که دارد می‌خندد. دیان دابلین، کارشناس اسکای اسپورتس گفت: «یکی از تصاویری که گویای خیلی چیزها بود، کلیپی بود که نشان می‌داد رونالدو خنده به لب دارد. از خودم پرسیدم آیا او دارد به بازیکنان خودی می‌خندد؟ به وضعیت؟ از خود می‌پرسد: من در من‌یونایتد هستم یا نه؟ این خلاصه‌ای از اوضاع امروز بود.» گریم سونس، دیگر کارشناس اسکای اسپورتس هم گفت: «او با خود فکر کرده دفعه قبلی که اینجا بوده، پل اسکولز، روی کین، ریو فردیناند همبازیانش بودند، ولی حالا چنین بازیکنانی هم‌تیمی او هستند.»
یونایتد در این فصل 58 امتیاز کسب کرده و تنها یک بازی دیگر دارد. به این ترتیب آنها فصل را با کمترین امتیازات تاریخشان در لیگ برتر به پایان خواهند رساند.
تعجبی ندارد اگر اریک تن‌هاخ، مربی آژاکس، که از فصل بعد مربی یونایتد خواهد بود، درباره تصمیمش تردید داشته باشد. او کار بسیار سختی برای بازسازی تیمی دارد که خیلی عقب‌تر از استانداردهای لیورپول و منچسترسیتی است.
هنگامی که از رانگنیک پرسیدند که آیا بازیکنان نتوانسته‌اند دستورهای او را انجام دهند، او گفت: «فکر نمی‌کنم آنها برنامه بازی را نادیده گرفته باشند اما ما نتوانستیم رقیب را متوقف کنیم.»
طرفداران یونایتد در گوشه ورزشگاه آمکس پلاکاردهایی برده بودند که رویش نوشته شده بود: «ما می‌خواهیم باشگاهمان را پس بگیریم». آنها با شعارهایشان از خانواده گلیزر می‌خواستند که باشگاه را بفروشند. آنها همچنین شعار می‌دادند: «شما در قواره این پیراهن نیستید» و «ما تن‌هاخ را می‌خواهیم». تماشاگران برایتون هم در پاسخ شعار می‌دادند: «ما 10 را می‌خواهیم!» اشاره‌ آنها به عدد Ten و اسم Ten Hag بود و نشان می‌داد که آنها می‌خواهند تیمشان به 10 گل در این بازی برسد. برونو فرناندش هافبک پرتغالی منچستر هم پس از بازی با نظر تماشاگران تیمش موافق بود: «کاری که امروز انجام دادیم و نحوه بازی خود من، در حدی نبود که بخواهیم پیراهن من‌یونایتد را بپوشیم.»
 
کابوسی بی‌سابقه برای رونالدو
کریستیانو رونالدو با وجود اینکه با ثبت 24 گل در 37 بازی، بهترین گلزن منچستریونایتد در این فصل بود، کار آسانی نداشت و در آستانه به پایان رساندن یکی از بدترین فصل‌های حرفه خود است. در نتیجه شکست 4 بر صفر مقابل برایتون در بازی شنبه شب، ستاره پرتغالی و منچستریونایتد فصل آینده جایی در لیگ قهرمانان اروپا ندارند و حتی ممکن است به لیگ اروپا هم نرسند چون، نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها وستهم دو بازی در پیش رو و 6 امتیاز از شیاطین سرخ بیشتر دارد.
علاوه بر این من‌یونایتد 58 امتیازی در رده ششم، سه امتیاز کمتر از تاتنهامی دارد که هنوز سه بازی دیگر باید انجام دهد و این در حالی است که شاگردان رالف رانگنیک در تنها بازی باقی‌مانده‌شان باید به مصاف کریستال پالاس بروند. بنابراین، آنها برای کسب سهمیه لیگ اروپا باید آن بازی را ببرند و امیدوار باشند که شاگردان کونته حتی یک امتیاز هم نگیرند، چیزی که بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد. این تنها چهارمین بار در تاریخ است که برایتون، منچستریونایتد را شکست می‌دهد اما این اولین باری است که این تیم با چنین اختلاف بزرگی حریف نامدارش را شکست می‌دهد.
کریستیانو رونالدو از زمانی که اولین بازی خود را با باشگاه پرتغالی اسپورتینگ لیسبون در فصل 03-2002 انجام داد، همیشه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. حتی در همان فصل اول، به‌عنوان بازیکن تیم جوانان اسپورتینگ هم، یک بازی در دور سوم مقدماتی با شیرها در برابر اینتر انجام داد، اگرچه آنها نتوانستند جواز صعود به مرحله گروهی را کسب کنند و مجبور شدند در جام یوفا بازی کنند. رونالدو اکنون باید در مورد آینده خود تصمیم بگیرد، چون او تا کنون به جز لیگ قهرمانان اروپا، در دیگر تورنمنت‌های اروپایی بازی نکرده است و برای اینکه مجبور به بازی در تورنمنت‌های درجه دو و سه قاره سبز نشود باید باشگاه انگلیسی را ترک کند. شایعاتی درباره احتمال رفتن او به پار‌ی‌سن‌ژرمن شنیده می‌شود اگرچه طبق ادعای نشریه تلگراف، بازیکن پرتغالی به ترک لیگ برتر فکر نمی‌کند.

 


Page Generated in 0.0056 sec