printlogo


کد خبر: 246330تاریخ: 1401/2/19 00:00
سوژه

 جلسه هیأت رئیسه باز هم رسمیت پیدا نکرد
موسوی آنلاین حاضر شد، سراجی نیامد
جلسه هیأت رئیسه دیروز (یکشنبه) با غیبت مهرداد سراجی، باز هم رسمیت پیدا نکرد و در حد جلسه هم‌اندیشی باقی ماند. تلاش‌ها هم برای به حدنصاب رساندن تعداد حاضران با غیبت مهرداد سراجی نقش برآب شد. چون هیأت رئیسه با برقراری ارتباط تصویری با شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال، تمام مقدمات را برای برگزاری جلسه رسمی و تصویب دستورجلسه مجمع مهیا کرده بود اما اختلاف بین اعضای هیأت رئیسه مانع از این شد که تلاش‌ها به نتیجه برسد.
احسان اصولی، سخنگوی هیأت رئیسه بعد از این جلسه گفت: «امروز جلسه را ساعت 9 صبح برگزار کردیم که متأسفانه سراجی حضور نداشت. خانم موسوی هم به صورت آنلاین در جلسه شرکت کرده بود. بر اساس اساسنامه فدراسیون، جلسه هیأت رئیسه با حضور دو سوم اعضا به رسمیت شناخته می‌شود. دو سوم یعنی حداقل باید 8 نفر حضور داشته باشند. در این جلسه تنها عدم حضور سراجی را داشتیم.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مهرداد سراجی اعلام کرده در جلسات هیأت رئیسه شرکت نمی‌کند، تأکید کرد: «ما این حرف‌ها را با حسن‌نیت می‌بینیم و برداشت دیگری نمی‌کنیم. ان‌شاءالله ایشان گرفتار بودند و نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم.»
 
 
 براتی اختلاف‌ها را علنی کرد
چهار، پنج نفر نباید باشند
با اینکه در روزهای اخیر اعضای هیأت رئیسه در مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌اند به هیچ عنوان موضوع تغییر دبیرکل در فدراسیون فوتبال مطرح نیست اما احمدرضا براتی، بعد از جلسه غیررسمی هیأت رئیسه دیروز (یکشنبه)، رسماً مخالفتش را با حضور افرادی که در زمان ریاست عزیزی‌خادم به حضورشان نقد بوده، اعلام کرد و خطاب به مجمع گفت که در اقلیت است و کسی حرفش را قبول نمی‌کند!
او درباره اینکه آیا مشخصاً با حضور حسن کامرانی‌فر مخالف است، گفت: «برای من علامت سؤال است، به یک نفر می‌گوییم با شما به این دلایل قطع همکاری می‌کنیم، در حالی که مسئول آن موارد، کسانی هستند که کماکان در فدراسیون حضور دارند. بنابراین، سخن این است که این افراد، به این جهت نمی‌توانند در مناصب یا پست‌های مورد نظر حضور داشته باشند و شاید بتوانند در بخش دیگری خیلی مفید باشند. آنها محترم و قابل احترام هستند و تجربه نشان داده در آن بخش، کارایی لازم را ندارند.»
براتی تأکید کرد: «حداقل درباره چهار پنج نفر نظر دارم که به صورت خصوصی، به آقای رئیس گفتم. بنابراین اینکه فشاری روی شخص خاصی باشد، چنین نیست و هیچ مستندی هم در این باره وجود ندارد. این مسأله را سعی کردند در رسانه القا کنند، در حالی که آنها در اکثریت هستند و من که در اقلیت هستم، چطور می‌توانم این مسأله را القا کنم؟»
 
 
 ادعای عضو هیأت رئیسه فدراسیون
اساسنامه رعایت نمی‌شود!
رعایت نشدن اساسنامه در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، ادعای بزرگ و قابل تأملی است که از سوی احمدرضا براتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده است. او می‌گوید: «درباره اینکه هیأت رئیسه حدنصاب و رسمیت دارد یا نه، ابتدا این مسأله باید در هیأت رئیسه بحث و بررسی می‌شد و این بنا به ماده 85 اساسنامه است. اگر به این نتیجه می‌رسیدیم که ما در این مسأله به بن‌بست رسیدیم و ابهام به کیفیتی باشد که برای ما قابل حل نیست، آن زمان باید استعلام صورت می‌گرفت، آن هم استعلامی که ما ببینیم چطور نوشته می‌شود. باز چرا من به عنوان عضو هیأت رئیسه و عضو حقوقی هیأت رئیسه، نباید در جریان این استعلام، متن آن و تنظیم آن باشم که امروز در این بلاتکلیفی قرار بگیریم.»
او تأکید می‌کند: «گلایه‌های من از این جنس است که اساسنامه رعایت نمی‌شود و گلایه من از جنس پاسخگویی به اعضای مجمع بوده که از من توضیح می‌خواهند. خطای یک نفر به پای همه این جمع از جمله بنده نوشته می‌شود که شاید از من بیشتر باشد که چرا حقوقی بودی و این خطا صورت گرفت. من در چشم اعضای مجمع نگاه می‌کنم و می‌گویم که هیچ فشاری وجود ندارد و منِ اقلیت، هیچ فشاری ندارم. جای دیگری گفته بودند که من دنبال سهم‌خواهی هستم، اما این را اولین‌بار می‌گویم که بنده گزینه اول سرپرستی فدراسیون فوتبال بودم و با مخالفت شدید خودم، این امر را نپذیرفتم. این را هم اگر بخواهند می‌توانند تکذیب کنند. آقای ماجدی لطف کرد این مسأله را قبول کرد، اما وقتی من 100 را داشتم و می‌توانستم سرپرست باشم و امتناع کردم و بار مسئولیت را روی دوش فرد دیگری گذاشتیم، چه چیزی مهم‌تر از آن وجود دارد که بخواهم؟»
 
 
 پاسخ اصولی به سؤالاتی درباره ناراحتی عضو هیأت رئیسه
چرا باید حرف‌های براتی را تفسیر کنم؟
پاسخ احسان اصولی، سخنگوی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأییدی است بر ادعای براتی مبنی بر اختلاف‌نظرهایی که با ماجدی و سایر اعضای هیأت رئیسه دارد. وقتی از اصولی درباره اظهارنظرهای براتی سؤال می‌شود، اصولی تأکید کرد: «چرا فکر می‌کنید باید حرف‌های براتی را تفسیر کنم؟ من درباره جلسه امروز صحبت می‌کنم و درباره عقاید ایشان حرف نمی‌زنم.»
او در رابطه با شایعه برکناری حسن کامرانی‌فر از دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: «قبلاً هم گفته بودیم چنین چیزی مطرح نیست. برخی مواقع گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌شود ولی اگر اشتباه نکنم طبق ماده 67 اساسنامه، بحث نصب و عزل دبیرکل فدراسیون بر اساس پیشنهاد رئیس و در حال حاضر سرپرست فدراسیون است. در حال حاضر چنین دستوری از سوی میرشاد ماجدی نداشته‌ایم.»
 
 
 امروز آخرین مهلت اسپانسر البسه تیم ملی
21 اردیبهشت، بازگشایی پاکت‌‌ها
بالاخره بعد از انتقادها و سؤال‌‌هایی که درباره اسپانسر و شرایط لباس تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی مطرح شده است، فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با اسپانسر لباس فراخوان داد. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در همین رابطه گفت: «در بحث‌های اداری، تدارکات و تشکیلات نیز کارها پیش می‌رود. در هفته گذشته دو فراخوان برای البسه تیم ملی داشتیم که امروز (دوشنبه) آخرین مهلت آن است. هر کسی در این حوزه علاقه‌مند است و می‌خواهد شراکت داشته باشد می‌تواند پاکت پیشنهادی‌اش را بدهد. 21 اردیبهشت بازگشایی پاکت‌ها را خواهیم داشت. در بحث شریک تجاری فدراسیون فوتبال، برنامه‌ای را در حوزه فناوری طراحی خواهیم کرد که یک اتفاق نو خواهد بود. در این حوزه به یک مدل اقتصادی می‌رسیم تا فدراسیون به درآمد پایدار برسد. این اتفاق بدیع و نو و فراخوان آن هم جاری است.»

 


Page Generated in 0.0058 sec