printlogo


کد خبر: 246328تاریخ: 1401/2/19 00:00
شایعات عجیب در خصوص جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران
دعـــوا «خانوادگـــی» شد!

امیر اسدی      

بعد از گذشت ماه‌ها از اعلام رأی پرونده بایناما و کسر امتیاز از گل‌گهر، حالا دوباره بحث درباره این اتفاق به میان آمده و شایعه‌هایی نیز پیرامون آن شکل گرفته است. پیش‌تر کمیته انضباطی رأی به حضور غیر قانونی بایناما در لیگ برتر و همچنین کسر امتیاز از گل‌گهر -برای چند بازی– داده و البته این موضوع مورد تأیید کمیته استیناف هم قرار گرفته بود.
با این حال و پس از روی کار آمدن میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال، امیدهای گل‌گهر برای بازگشت امتیازها بیشتر شده است. پروسه بررسی دوباره چنین پرونده‌هایی، ابتدا درخواست اعاده دادرسی باشگاه متضرر شده است که به فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود و سپس رئیس، سرپرست یا دبیرکل دستور می‌دهد تا کمیته استیناف یک بار دیگر پرونده را بازبینی کند. مهدی دادرس مدعی شده، شخص میرشاد ماجدی دستور داده تا پرونده بار دیگر به کمیته استیناف برود اما ماجدی می‌گوید چنین کاری را انجام نداده است.
سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده گل‌گهر سیرجان و اینکه گفته می‌شود او دستور پیگیری مجدد پرونده را به کمیته استیناف ارائه کرده است، اینگونه از خود دفاع می‌کند: «دوستانی که این صحبت‌ها را انجام می‌دهند، تفکر قانونی ندارند. همه نامه‌ها به من یا دبیرکل فدراسیون می‌رسد و باید آن را به کمیته‌های مختلف ارجاع بدهیم. من مرجع قضایی یا حکمرانی نیستم که تصمیم بگیرم و نامه‌ها را به کمیته‌های استیناف، جوانان و... ارجاع می‌دهم. این حرف‌ها محلی از اعراب ندارد.»
ماجدی پاسخ مشخصی به چنین سؤال مهمی نداد اما درباره این ماجرا و بازبینی دوباره پرونده، شایعه‌های فراوانی به گوش می‌رسد که نمی‌توان آن را تأیید یا تکذیب کرد. اینکه چه دلایلی باعث شده تا پرونده در کمیته استیناف دوباره مورد بررسی قرار بگیرد. دلایلی که تا حدود زیادی به منافع افرادی خاص ارتباط دارد و نه قانون و مقررات فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و کمیته استیناف.
به عنوان نمونه می‌توان به روابط قدیمی و نزدیک یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال با یکی از اعضای مهم کادرفنی گل‌گهر اشاره کرد. این دو، در چند مورد سابقه همکاری با هم را دارند و البته همیشه در مصاحبه‌های خود به تعریف و تمجید از یکدیگر پرداخته و مجیز هم را گفته‌اند. آنها خوب می‌دانند که کمک به یکدیگر می‌تواند در سال‌های آینده به سود هر دو طرف باشد. اگر امتیازهای گل‌گهر برگردانده شود، این تیم امیدوار به کسب سهمیه آسیایی می‌شود و در طرف مقابل، فرد مهم در تیم گل‌گهر هم می‌تواند با مصاحبه‌های خود، از این مدیر فوتبالی تعریف و تمجید کند.
به جز رفاقت چند ساله افراد یاد شده، شایعات عجیب دیگری هم درباره این پرونده و بررسی دوباره‌اش وجود دارد که نمی‌توان آن را به سادگی باور کرد. برادر یکی از مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال، سابقه همکاری با یکی از مربیان مدعی قهرمانی در لیگ برتر را دارد و البته حالا مدت‌هاست که با او به اختلاف خورده و از کادرفنی خارج شده است. توصیه‌های او به برادر بزرگتر خود هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل پیگیری دوباره پرونده گل‌گهر و بایناما باشد.
اینها شایعه‌هایی درباره پرونده گل‌گهر است که ظرف روزهای گذشته به گوش رسیده و زمزمه‌هایش در فوتبال ایران شنیده شده است. مسائلی که اگر به واقعیت نزدیک باشد، می‌تواند نظر طرفداران فوتبال را در مورد اتفاقات اخیر، به خود جلب کند.

Page Generated in 0.0048 sec